Announcement

Collapse
No announcement yet.

Endelig ble flyet Airborn.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Endelig ble flyet Airborn.

    Etter mye venting og haling av tiden, kansje mest pga nerver for å ødlegge det nye flyet, har jeg og kolegaen min Omsider vært ute og fløyet med våre Calmato Trainer .40 fly.

    Det har vært en lang og kriblende nervøs tid, før vi omsider på Søndag valgte og dra ut på jærsjøen ved tusenfryd for å møte Per ifra phoenix-rc med flyene våre.

    Motorene våre har ikke engang sniffet på fuel enda, så vi regnet med at dagen kom til å gå med på å kontrolere fly, Radio og kjøre inn motor. "fuel lukter ikke spesielt godt" men for en god følelse og se at motorene faktisk funket som de skulle, "en liten tåre i øyekroken.

    Men Per hadde andre planer, vi startet opp våre superferske urørte motorer og sto og kjørte de inn under veilledning, flyet ble besiktet, så kom det vi var mest nervøse for, Per sier Hvem skal fly først

    Jeg spontant, du først jesper

    og slik ble det, Per tok med Jesper ut på skara og dro flyet opp i lufta, og fikk flyet til å fly rett, da flyet oppførte seg som det skulle så var mld klar, Jesper her er kontrollen din, nå kan du fly og kontrollen fikk han, flygingen gikk overraskende bra og Per tok over da han skulle inn for landing.

    Ja det gikk bra for han.

    Så var det min tur, vet ikke helt om jeg hadde lyst å pakke sakene å rømme men endte opp i lufta jeg og, det gikk greit å fly men da Per sa at jeg kunne prøve og lande selv trakk jeg meg, kan jo ikke ta ALT på 1 dag

    Så alt i alt etter søndagen vil jeg Takke per for tolmodighet og at vi fikk komme hjem med like hele fly som vi kom med, "kansje flyet er mer fly nå en før siden det har vært og flydd"

    Nervene for neste gang er nok ikke like ille men nervøs kommer jeg sikkert til å være da og.

    Det ble lite bilder, faktisk ingen denne gangen men var greit å kunne tenke på fly og ikke bilder.
    Har dog en liten snutt fra mobilen hvor Jesper er på vei ut for å ta av.
    404 Not Found filmen kan sees i Quicktime

    Så til Per Tusen Takk for all hjelp så langt og håper på å se mer til deg og dine fly, vi kommer definitivt til å fly mer SNART.

    Ps
    En liten takk til min 5 år gamle datter som var med, og ikke klaget en eneste gang på nesten 3 og en halv time.
    Du skal få fly mer sim så du og kan bli en dreven pilot

    Dette er MORRRRROOOOOO
    Last edited by JonV; 27-03-06, 19:26.
    Jon T Vatn
    http://www.fg-racing.net
    Norway Oslo Romsås.

  • #2
    I løpet av en modellflykarriere er det i alle fall en ting man bare opplever en gang; første flyturen
    Flott at dere får hjelp av erfarne, kan ikke verdsettes nok! Hurra for Per.
    Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

    Comment

    Working...
    X