Unconfigured Ad

Collapse

Cessna 177 cardinal

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • BARDUBOY
    • Mar 2006
    • 249

Cessna 177 cardinal

Montere sammen en Cessna 177 med en asp 91 motor, lurte på erfaringer ang plasseringer av batteripakke og mottaker?
    Samt erfaringer om hvor cg bør være for nybegynnere?
    Børge G Hansen

Futaba 10C 2.4FASST
    Optic6
    C17E
    Dassler
    T-Rex
    T-Rex 600 N Pro
    U-CAN-DO 46
    Cessna Cardinal
    Cessna 182 skyline
    cap 232 27% alitalia
    edge 540 vince
  • Gisle
    • Dec 2005
    • 575

Hei

Jeg har samme flyet og SC 914t, som er samme som din motor. Men jeg flyr det med flottører. Jeg har lagt batteripacken i en liten isporinnretning som beskyttelse inntil veggen der hjulleggene kommer opp. I den V'en der. Cg ligger ca 85 mm fra fremkant av vingen. Funker utmerket. Mottakerene ligger foran servoene...Balanser med tom tank.
    Dette flyet har enorm glidefart uten motorkraft (kun tomgang), da det er vedlig bærekraft i vingen. Så for å unngå høy landingshastighet kan det være fornuftig å throttle ned veldig tidlig. Gjerne tidlig i downvind, så bremser du mye i svingen før du går inn for landing.

Lykke til med et kanonbra fly. Jeg digger dette flyet.....
    Gisle Ranum
    Trondheim
    "If your motor is running you can turn with the air rudder. If your motor is not running...it doesn't matter"

Comment

• BARDUBOY
      • Mar 2006
      • 249

Når det legges dekaler på flyet, legges de tørt på eller brukes såpe og vann, erfaringer noen???
      Børge G Hansen

Futaba 10C 2.4FASST
      Optic6
      C17E
      Dassler
      T-Rex
      T-Rex 600 N Pro
      U-CAN-DO 46
      Cessna Cardinal
      Cessna 182 skyline
      cap 232 27% alitalia
      edge 540 vince

Comment

• Gisle
        • Dec 2005
        • 575

Jeg la de på tørt. Prøvde med såpe og vann greiene, men ble ikke helt fortrolig med det. Pass bare på å å starte riktig og vask med rødsprit e.l. før du fester de...
        Gisle Ranum
        Trondheim
        "If your motor is running you can turn with the air rudder. If your motor is not running...it doesn't matter"

Comment

Working...