Unconfigured Ad

Collapse

propell

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • pettn
    • May 2006
    • 36

    #1

    propell

    lurer på hvordan en balanserer propellen. pusser man den tyngste siden?
    MVH
    Pettn
  • EL-Corazon
    • Mar 2006
    • 179

    #2
    hei .er det for en liten elektro propell pleier jeg og bruke litt tape på den letteste siden.
    med hilsen Arvid

    Comment

    • Gisle
      • Dec 2005
      • 575

      #3
      Eller pusser den tyngste siden, slik du foreslår
      Puss på baksiden bruker jeg å gjøre
      Gisle Ranum
      Trondheim
      "If your motor is running you can turn with the air rudder. If your motor is not running...it doesn't matter"

      Comment

      • kim_andre
        • Jan 2006
        • 144

        #4
        Hei..
        Å pusse propellen er ikke alltid noe sjakktrekk...!
        det er mye lettere og bedre og bruker vekter/tape..

        Er noen klipp om hvordan det skal gjøres --> http://www.downonthedeck.com/videos_instruction.htm
        M.V.H
        Kim-Andrè
        Kimvag@hotmail.com

        Alt Flyr.....Det trenger bare stor nok motor

        Comment

        • Gisle
          • Dec 2005
          • 575

          #5
          Hvorfor er det ikke noe sjakktrekk? Hva kan skje ?
          På fuelpropell er det ganske vanlig, og med fint papir pusset på baksiden blir det kjempebra. Balansere senter/hub av propellen er fint med litt tape eller enda bedre litt tykk CA og kikker. Det er også forskjell på stor og liten propell innenfor balansering og hva som er fornuftig å bruke. En stor propell har større flate for å feste tape også, slik at du er sikret at det sitter.
          Gisle Ranum
          Trondheim
          "If your motor is running you can turn with the air rudder. If your motor is not running...it doesn't matter"

          Comment

          • kim_andre
            • Jan 2006
            • 144

            #6
            Dette er altså min mening..!

            Okey, for å sette det litt på tipen.
            Du skal balansere en trepropell, litt stor.. har du gjor det før..?
            De kan være mye ute av balanse, og vist man skal pusse på en sånn propell, må det mye pussing til, og vist man er veldig uheldig kan man pusse for mye, uten at den kommer i balanse, men blir for svak for belastnigen.. Og hele propellen må kastes. Det er som å pusse på rotorblad til heli, går ann, men er ikke noe lurt..

            Men som du sa iste.. CA lim, veldig bra
            Når eg balansere propell gjør eg det på sentere av huben.. som du sa
            Går så mye raskere..
            M.V.H
            Kim-Andrè
            Kimvag@hotmail.com

            Alt Flyr.....Det trenger bare stor nok motor

            Comment

            • Gisle
              • Dec 2005
              • 575

              #7
              Hei Kim Andre

              Vedr stor propell trepropell er det sikkert mest riktig det du sier Har ikke erfaring der. Jeg har mest erfaring med APC fra 10' til 15' og der funker kombinasjonen som jeg nevnte utmerket. Men selvsagt har det mye å si hvor mye ubalanse det er i utgangspunktet for hvilken løsning som funker best.
              Gisle Ranum
              Trondheim
              "If your motor is running you can turn with the air rudder. If your motor is not running...it doesn't matter"

              Comment

              Working...