Unconfigured Ad

Collapse

Calamato Sports 40 m/el.motor?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • flyby
    • May 2006
    • 3

Calamato Sports 40 m/el.motor?

Hei
    Noen som har erfaring med om det går å ha elektromotor i dette flyte?

Skal ha et nr 2 fly, lavvinget med balanseror og el.motor. Helst et fly som kan
    gjøre noen akro manøver ol. Noen som har noe å anbefale/erfaringer? Det bør være et fly som tåler litt vind, vindstille er det jo skjelden..
  • Isak
    • Apr 2004
    • 680

Smallsize i Trondheim kjører kampanje på kalmato sport 40 med evolution motor nå. Prisen var på rundt 1400kr med motor hvis ikke jeg husker helt feil.

Dette er et kjempearti fly og det går som ei kule selv i sterk vind. Motormessig holder det i lange baner med evolution motoren som klarer å holde flyet i hover faktisk ( selv om det ikke er helt trygt ). Jeg kan lett anbefale dette flyet som nr.2 fly da det har virkelig gode akromuligheter samt en veldig god sakteflyvingsegenskap. Løp og kjøp.

Når det gjelder elektroppsett så må noen andre hjelpe deg - for min del holder det lenge om en bruker elektromotor som starthjelp
    Last edited by Isak; 30-05-06, 08:43.
    Runar Isaksen
    risaksen@bluezone.no

Comment

• audunjohnsrud
      • Jul 2006
      • 5

Bygging av Kyosho Calamato Sports 40

Til dere som allerede har bygget deres egne Calamato'er, har dere noen spesielle råd rundt eks viktige momenter ved byggingen.

Er det steder som trenger enstra "liming" uten det som nevt i manuelen osv ?
      Ellers ser at det kun er basert på at man kun har tilkoblet 2 slanger tilbensin tanken, men ønsker å ha en 3. som påfyllings rør ? Erfaringer ?

Hilsen
      Audun
      Last edited by audunjohnsrud; 11-07-06, 04:34.

Comment

• william123
        • May 2005
        • 2330

en axi 2826 eller axi 4120 på 4S lipo tror jeg ville bli ganske bra.
        William Jul Ringkjøb
        Bodø MFK

If it doesn't work, it doesn't matter what it costs...

Comment

Working...