Announcement

Collapse
No announcement yet.

Bra nybegynner fly

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Bra nybegynner fly

    jeg er ute etter et nybegynner fly elektrisk.
    har ikke kjørt fly før bare lekefly. Hvilket fly er best for en nybegynner?

  • #2
    Det er jo mange som har en slik og og er fornøyd med den .
    jeg har ikke selv noe erfaring med den men den flyr visst godt.

    Siden finnes ikke
    Geir I Walderhaug

    Comment


    • #3
      er cessna skylane fra kyosho noe bra?

      Comment


      • #4
        Vet ikke noe om Kyosho modellen, men om du vil ha en god elektrisk trainer ville jeg gått for E-Starter, som FORMOSAMOSER sa

        Sjekk byggetråden min om du vil ha noen bilder e.l.
        GWS E-Starter - (MFN) ModellflyNytt.no
        I don't think there's a punchline scheduled, is there?

        Comment


        • #5
          Try to go for as large a model as you can afford - larger models are much better for ab initio training - typical trainer formula is high wing, Clark y section and plenty of dihedral for stability. A good and very stylish trainer is SIG's Rascal Electro.
          Ken Bates
          Never Mind the Label

          Comment


          • #6
            Hei! Jeg synes T-hawk er et bra nybegynner fly. Lærte meg selv å fly denne på et par turer. De tre første turene krasjet jeg på alle mulige måter, deriblant i en lyskaster mast, men flyet er nesten som nytt. Eneste er en skade i vingen, som det bare var og teipe. Seilflyr greit også synes jeg.
            Koster 1095 hos norweian modellers, se på komplette pakker: norwegian
            De har også deler til flyet.

            Vingemutteren har også en tråd om dette flyet: T-hawk byggetråd
            Per Johannes
            - Twister bell 47(i deler)
            - T-hawk
            Der kom det ned igjen ja, bare litt for fort...

            Comment


            • #7
              T-hawk er eitt bra nybegynner fly med den fordel at det er lite bygging, berre å sette sammen og lade batterier.
              E-starter er meget bra har ein sånn stående ein eller anna plass, men her er det bygging o.l. før du er i lufta..
              Min personlige meining er at E-starteren er litt bedre å voksa på visst du skjønner meg. Den kan bygges med balanseror noko eg anbefale. Eg bytta fort ut motoren i E-starteren min noko som gjorde flygningen rasande morro
              T-hawken har eg ikkje personlig erfaring med men ein kompis av meg har ein slik. Den tåler det mesta. Einaste han syns er litt bob bob er at landings hastigheten er litt stor..
              Mvh:
              Johnny.Ystanes. Ullensvang Herad
              www.folgefonnrc.ning.com

              MA X-Cell Fury Extreme 90
              Raptor 90 3D
              Raptor 50 Titan SE
              T-Rex500GF
              T-Rex450SE V1
              JR Pcm9XII m/2.4Ghz modul

              Comment


              • #8
                Originally posted by jonas92
                jeg er ute etter et nybegynner fly elektrisk.
                har ikke kjørt fly før bare lekefly. Hvilket fly er best for en nybegynner?
                Hei!
                Er ingen ekspert og uttaler meg således utelukkende basert på egen erfaring. Jeg har hatt et par "begynnerfly". Begge har vært mer av typen elektroseiler og har for meg vært glimrende å lære på. Slik jeg ser det er en av fordelene at de har relativt gode glideregenskaper hvilket bl. annet gjør landing enklere samt at evt. motorstopp ikke behøver å ha samme utfall som for en liten elektrotrainer. De to modellene jeg vil anbefale er Graupners "TERRY" eller Multiplex sin "EASY STAR". Terry'en er litt raskere og kanskje noe mer spennende å fly mens Easy Star er utrolig robust men litt mer følsom for vind. Begge benytter Speed 400 motor uten gir. Disse koster nesten ingenting. Batteripakker er rimelig og enkle. Ingen grunn til å kjøpe LiPo børsteløst da vekt overhodet ikke er noe problem slik man til tider kan oppleve med små elektrotrainere. I og med at de lander på buken er du heller ikke avhengig av rullebane med kort gress eller lignende. Selv er jeg ofte på et jorde i nærheten og lander uten problemer i langt gress.
                Men som sagt- dette er kun basert på egen erfaring og ikke noen lærebok. Lykke til med en super hobby!!
                Last edited by up and away; 02-06-06, 10:26.

                Comment


                • #9
                  hva følger med på e-starter til 495 kr?
                  det kan ikke vere en komplett pakke

                  Comment


                  • #10
                    Da følger det med kun fly og motor. Men se på komplette pakker, ca 2000 tror jeg det er for fly, motor, regulator, batteri og radioutsyr.
                    Per Johannes
                    - Twister bell 47(i deler)
                    - T-hawk
                    Der kom det ned igjen ja, bare litt for fort...

                    Comment


                    • #11
                      sats på e-starter, kompltt pakke fra elefun er bra ut. hadde gått for børsteløs pakke og en annen sender enn den som følger med, men de kommer an på hav du tar deg råd til. tror du at du kommer til å bli bitt av basiln så kjøp deg en skikkelig sender, det er e god investering.

                      lærte selv å fly på e-starter med kun erfaring fra bil fra før, gjorde alt selv uten noen hjelp og det funka bra. flyet tåler mye, spesielt hvis du forsterker med et karbonrør fra batteriluke til sideror så slipper du å knekke halen ved harde landinger..
                      Alf Surdal
                      Hovsherad

                      Comment

                      Working...
                      X