Unconfigured Ad

Collapse

Nikko i-Plane, Silverlit X-twin classic trainer - Tips?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Toppe
    • Jun 2006
    • 3

Nikko i-Plane, Silverlit X-twin classic trainer - Tips?

Fikk plutselig lyst å prøve dette med radiostyrt fly. Kjøpte meg et Nikko i-Plane her en dag for 350 kr. Var forsåvidt artig å fly, men det dreier seg mest om å holde det lengst mulig i luften, fordi det synker jenvt mot bakken. Frustrerende å ikke kunne styre det oppover. Mulig fordi det er 2 kanals slik at flaps og den stilen ikke er tilgjengelig? Er kanskje alltid slik med fly i den prisklassen?

Siden jeg er total nybegynner, og har noe begrenset økonomi, så lurer jeg på om noen har et tips for et greit fly som det kan være greit å begynne med?

Ser på Komplett.no at Silverlit X-twin får gode kritikker av kjøperne. Er det noe å satse på? Har i utgangspunktet ikke lyst å bruke mer enn 800-1000kr max, men det er jo ikke så moro når flyet ikke holder seg i luften i mer enn toppen 1 min.

Setter pris på alle svar og tilbakemeldinger.
  • william123
    • May 2005
    • 2330

t-hawk er et fint nybegynnerfly:

det selges hos blant annet www.modellers.com og www.tekniskhobby.no

her er en lnag tråd om flyet:

http://www.modellflynytt.no/showthre...highlight=hawk
    William Jul Ringkjøb
    Bodø MFK

If it doesn't work, it doesn't matter what it costs...

Comment

• arnejorg
      • Jan 2003
      • 34

To-kanals fly er ett billig leketøy som passer best for de minste, eller for en voksen som nøyer seg med litt morro nå og da. Men skal du satse på og drive med modellfly som hobby, er det like greit og starte med en trainer med en gang og 4 kanals fjernstyring, to kanals blir helt annerledes. Hos elfun kan du klare og få en komplett pakke med fly, motor og radio for 3400,-
      Arne-Jørgen

Comment

• Falcon
        • Aug 2005
        • 350

Originally posted by arnejorg
        To-kanals fly er ett billig leketøy som passer best for de minste, eller for en voksen som nøyer seg med litt morro nå og da. Men skal du satse på og drive med modellfly som hobby, er det like greit og starte med en trainer med en gang og 4 kanals fjernstyring, to kanals blir helt annerledes. Hos elfun kan du klare og få en komplett pakke med fly, motor og radio for 3400,-
        Enig med du . Jeg begynte med 3 kanals piper cub elektro og kjøpte fort et 4 kanals fly . Tror det er best og bli vant med balanseror med en gang . Og med simulator "FMS" feks i tillegg sparer man mest penger .
        Falcon
        -------------------------------------------
        Morten Rolfsen
        Kristiansund

Jeg kræsjer aldri ... Jeg har bare veldig harde landinger .
        -------------------------------------------

Comment

• arnejorg
          • Jan 2003
          • 34

Ja, og to kanals fly bruker ikke ror i hele tatt. Det er ved trottle bruk at man kontrolerer flyet, så det er ikke noe særlig når man skal satse på modellhobby.
          Arne-Jørgen

Comment

Working...