Announcement

Collapse
No announcement yet.

2 gamle karer

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • 2 gamle karer

    Hei. Vi er to gamle karer som endlig har tatt tak i en gammel drøm. Nemlig å fly RC. Vi begyner forsiktig, og har gått til innkjøp av to Kyosho readyset el fly. Begge er overvinget, for lettere kontroll. En Cessna og en Piper Cub
    Vi er klar over at dette er helt i bånn av modellstigen, men de er rimelige å krasje, da. Jeg har årelang erfaring med flightsim, så kan endel teori, men jeg merker jeg blir skjelven i knea bare jeg tenker på å ta av med flyet for første gang. Er det noen gode tips til lett naive nybegynere?
    Greger Engstrøm
    www.gregere.com

  • #2
    Viss du flyr greit på sim så går dette helt sikkert bra.
    Har dere en modellflyklubb i nærheten så oppsøk denne. Der vil du få mange nye venner og hjelp til det meste.
    Jeg har både lært meg å fly selv (via sim) og flyr mye alene. Greit nok det men savner et lokalmiljø...vel verdt noen minutters biltur om nødvendig.

    Ellers:
    Sjekk tyngdepunkt
    Sjekk batteri
    Sjekk rekkevidde
    Sjekk ror
    ....og ikke glem og puste i løpet av jomfruturen
    Mvh

    Olav Lund

    Comment


    • #3
      takker

      Takker for utrolig kvikk respons. Er vel greit for oss å avlegge Buskerud RC-klubb et besøk tenker jeg. Ellers kan jeg bare si at jeg gleder meg som en unge!!!
      Greger Engstrøm
      www.gregere.com

      Comment


      • #4
        Bare pass på at du også mestrer å fly mot deg på simmen, å bare fly sirkler rundt seg selv blir man svimmel av

        Comment


        • #5
          2 gamle? karer

          Dersom du føler deg gammel nå, så går det over med en gang du er i gang i et godt klubbmiljø.
          Det er fristende å gjenta fra Larvik MFKs annonse for Kjosetreffet: Det er aldri for sent å få en lykkelig barndom (med modellfly selvsagt).
          Velkommen i gjengen, og lykke til!
          Mvh Terje Martinsen
          leder Modellflyseksjonen/NLF
          www.modellfly.info

          Comment


          • #6
            Takk for velkomsten. Jeg driver nå å trimmer meg selv på simmen. Artig å fly når man ser seg forfra. Flyr også seende fra bakken. Antagelig nyttig det også. Kommer tilbake med debutrapport.
            Greger Engstrøm
            www.gregere.com

            Comment


            • #7
              Alder ingen hindring!

              Velkommen til en givende hobby! Kan dere fly modellflysim sånn nogenlunde, og har nok kunnskap til å "trimme" flyene burde det gå meget greit å komme i gang. (NB! husk også å starte med små rorutslag, det gjør den første turen mindre svett). Ellers slutter jeg meg til alle andre, meld dere inn i en klubb. Det er å betrakte som en ren vitamininnsprøytning. Og alder...., min far er 75, og det hindrer ham på ingen måte å bygge modellfly så balsaen spruter
              Full throttle!
              http://www.phoenix-rc.org/
              http://www.glamdalrck.net
              http://www.scalewarbird.org/
              ---------------------------------------------------
              Flying is the second greatest thrill known to man, landing is the first

              Comment


              • #8
                Hei GregerE.

                Dere er selvsagt hjertelig velkommne til Buskerud RC-klubb.

                Hvis dere vil kan dere ringe meg på tlf. 91648130 og avtale tidspunkt så hjelper jeg dere gjerne i gang.

                mvh.
                Ole André Knutsen
                Leder BRCK flygruppa

                Comment


                • #9
                  Hei Greger,

                  Dere har også Kongsberg MFK og Modum MFK som begge ligger nærmere dere geografisk enn Buskerud. Hyggelig folk der også. Modum har stripe midt oppi Bingenskauen, drøye kvarteret fra Vestfossen.
                  Dere får uansett legge turen opp dit 30. juni/1. juli for å oppleve litt større maskiner. Da er det Imac konkurranse der. Velkommen skal dere være til litt felles flyprat...
                  Odd Sundet
                  http://www.imacnorge.no

                  Comment

                  Working...
                  X