Unconfigured Ad

Collapse

Ny vurdering please (Trex 450 se v2)

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • spitmk16
    • Oct 2005
    • 1367

Ny vurdering please (Trex 450 se v2)

Funnet ett annet tilbud som lokker mere.

Av det jeg kan se mangler kun mottaker (med krystall) og at servoen til halerotoren er litt vel dårlig?

Er dette et godt tilbud? Og er denne siten seriøs?
    Begynte å fly i 2005 år. Eier av Formosa 2, Outrage G5 og Trex 450 Sport og noen billige innefly. Holder på kun med EL, og det vil jeg fortsette med. Fortsatt mye å lære i denne fantastiske hobbyen.
  • Tintin
    • Jan 2005
    • 4631

RC-Expert er ok om du vet hva du skal ha.
    HS-55 er vel sånn passe til alt etter hva jeg har sett av omtale.
    Pass på at du får 430 motoren med blanke ender (silver endbells) ikke den med gull som er avbildet nedpå siden, den detter av og til fra hverandre (men er ellers bra, bruker den selv)
    Et SE kit skal ha med PRO treblader + et sett Align carbonblader, dette kitet ser ut til å ha fiberblader + et sett PRO blader og at du skal få carbon i tillegg og så gir de deg pris på det. Fiberbladene koster vel en tredjedel av hva CF gjør så tilleggsverdien er bare $ 10,-. SE kit er å finne for $ 460,- har jeg sett så de 540 de oppgir er for mye.

Batteriene kan være bra og de kan være dårlige. Laderen er lite brukbar, den er ok men har for lav ladestrøm så det vil ta 3-4 timer per batteri.

Jeg tror du kommer bedre ut av det med å lage deg en handleliste og kjøpe det enter der etter den eller andre steder.

Til en topp maskin trenger du:
    Et 450SE V2 kit
    En GY401 gyro
    4 x HS56 eller helst HS65 servoer (evt en Futuba 9650 til halen om du skal ha "det beste")
    En lader, f.eks en Hyperion + balanserer, ladestrøm minst tilsvarende 1C, dvs 2,1-2,2 A
    Batterier, Align sine 2100/16C, Flightpower eller tilsvarende.
    Mottaker etter hva slags sender du har, mener Futuba etellerannet 146 er tingen eller om du er en JR freak så JR770S eller synth versjonen JR77 er bra.

Prisen er forsåvidt ok men du kommer til å ende opp med å kjøpe ny lader, noen servoer og kanskje batterier og da er prisen så som så.
    Last edited by Tintin; 31-07-06, 12:10.

Comment

• spitmk16
      • Oct 2005
      • 1367

Originally posted by Tintin
      RC-Expert er ok om du vet hva du skal ha.
      HS-55 er vel sånn passe til alt etter hva jeg har sett av omtale.
      Pass på at du får 430 motoren med blanke ender (silver endbells) ikke den med gull som er avbildet nedpå siden, den detter av og til fra hverandre (men er ellers bra, bruker den selv)
      Et SE kit skal ha med PRO treblader + et sett Align carbonblader, dette kitet ser ut til å ha fiberblader + et sett PRO blader og at du skal få carbon i tillegg og så gir de deg pris på det. Fiberbladene koster vel en tredjedel av hva CF gjør så tilleggsverdien er bare $ 10,-. SE kit er å finne for $ 460,- har jeg sett så de 540 de oppgir er for mye.

Batteriene kan være bra og de kan være dårlige. Laderen er lite brukbar, den er ok men har for lav ladestrøm så det vil ta 3-4 timer per batteri.

Jeg tror du kommer bedre ut av det med å lage deg en handleliste og kjøpe det enter der etter den eller andre steder.

Til en topp maskin trenger du:
      Et 450SE V2 kit
      En GY401 gyro
      4 x HS56 eller helst HS65 servoer (evt en Futuba 9650 til halen om du skal ha "det beste")
      En lader, f.eks en Hyperion + balanserer, ladestrøm minst tilsvarende 1C, dvs 2,1-2,2 A
      Batterier, Align sine 2100/16C, Flightpower eller tilsvarende.
      Mottaker etter hva slags sender du har, mener Futuba etellerannet 146 er tingen eller om du er en JR freak så JR770S eller synth versjonen JR77 er bra.

Prisen er forsåvidt ok men du kommer til å ende opp med å kjøpe ny lader, noen servoer og kanskje batterier og da er prisen så som så.
      Nå er dette mitt første helikopter og servoene holder vel ikke evig. For å bli god vil jeg vel slite ut dem jeg som er i dette settet?

Jeg har lader og batterier fra før, og jeg skal ha en annen hale servo.
      Begynte å fly i 2005 år. Eier av Formosa 2, Outrage G5 og Trex 450 Sport og noen billige innefly. Holder på kun med EL, og det vil jeg fortsette med. Fortsatt mye å lære i denne fantastiske hobbyen.

Comment

• Tintin
        • Jan 2005
        • 4631

Problemet er vel ikke om du sliter dem ut eller ikke men hvordan de funker i bruk og hvor lenge, å spare $ 40,- som er diffen mellom disse servoene og de andre er i mine øyne $ 40,- ut av vinduet men de funker uten tvil. Jeg flyr fortsatt med noen Align servoer med omtrent samme data men de er ikke akkurat det beste man får men de funker, vel ikke alle da...

Om du har lader og batterier som funker så hadde jeg definitivt droppet denne pakka da rundt $ 100,- av den utgjøres av dette og det er litt bortkastet.

Det flyr helt sikkert. Jeg er litt skeptisk til salgstriksene til RCExpert for jeg har "falt for dem" selv så nå leser jeg annonsene deres svært nøye og de lurer folk med priser og extras som man får men likevel betaler for. De selger mye og har mange fornøyde og mange misfornøyde kunder. Kan legge til at pakkene de nå har er svært mye bedre enn de de solgte i 2004 da jeg kjøpte av dem.

Comment

• andersh
          • Apr 2003
          • 1734

Hva mener egentlig med V2? Esken ser jo ikke ut til å være merket med noe V2?

Forøvrig - hvi du ser på pakken som selges til prisen angitt på websiden står det ikke at det settet inneholder V2. Det står bare 450SE.

Jeg ser de snakker om 3 ny greier - men blått hoved drev, alu på haledrev og det nye halehuset har nå jeg også på min Trex SE kjøpt fra Elefun for 3-4 uker siden....? Er det noe "offesielt" over dette V2 opplegget, eller bare noe noen forhandlere har funnet på? Elefun sier ikke noe om noe V2....
          Last edited by andersh; 31-07-06, 21:52.
          Anders Hauge

www.hang.no - Norges nye HANG-side!

www.JetsOfBergen.no
          rc.andersh.com

Byggeblog 3,6m SkyLink 100ccm (Cessna)
          Byggeblog FPV SailCam Easyglider
          Byggeblog for Eurosporten
          Byggeblog for H9 Cessna med selvstarter og lys

There is nothing left in my right brain, and there is noting right in my left brain....

Comment

• Tintin
            • Jan 2005
            • 4631

Det er vel ingen offisiell betegnelse fra Align med V2 det er noe forhandlerne bruker for å skille den første versjonen SE fra den andre.

Endringene var vel motor med sølv ender som ikke detter fra hverandre (endelokkene er gjengede)
            Annen utveksling til halen pga høy HS, derfor blått haledrev.
            Stål halerotorshub (som ikke eliminerte problemet med boltene som brakk)
            Swash som ikke deler seg (med Align logo)
            Alu ender på stagene til halestøttene

Mulig det var noen småting til. Siden til RC-Expert viser detaljer fra både første versjon SE og den senere så her skal man være litt obs så man evt får rett versjon og dermed slipper investere i ny motor/swash/halegear.

Halerotorhuben kan det være bra å bytte til den aller siste uansett der det denne går inn i lageret i bladholderen da dette burde eliminere problemet med bolter som brekker og påfølgende klasting av haleblader. Antar de aller nyeste SE kitene har dette. det er også kommet en tilsvarende hub for CDE/HDE versjonene.

Comment

• spitmk16
              • Oct 2005
              • 1367

Originally posted by andersh
              Hva mener egentlig med V2? Esken ser jo ikke ut til å være merket med noe V2?

Forøvrig - hvi du ser på pakken som selges til prisen angitt på websiden står det ikke at det settet inneholder V2. Det står bare 450SE.

Jeg ser de snakker om 3 ny greier - men blått hoved drev, alu på haledrev og det nye halehuset har nå jeg også på min Trex SE kjøpt fra Elefun for 3-4 uker siden....? Er det noe "offesielt" over dette V2 opplegget, eller bare noe noen forhandlere har funnet på? Elefun sier ikke noe om noe V2....
              litt lenger ned på siden ser gåšr det ut av teksten (overskrift) at det er versjon 2.

Comment

• Tintin
                • Jan 2005
                • 4631

Versjon 2:
                Attached Files

Comment

• Tintin
                  • Jan 2005
                  • 4631

Versjon 1:
                  Attached Files

Comment

• andersh
                    • Apr 2003
                    • 1734

Originally posted by spitmk16
                    litt lenger ned på siden ser gåšr det ut av teksten (overskrift) at det er versjon 2.
                    Bakgrunnen for at jeg nevner det er at dersom denne V2 er noe en forhandler har funnet på tenderer det til useriøst. Det vil gi kundene inntrykk av at denne forhandleren har noe som de andre ikke har. Jeg har sjekket hos Align og det er ikke noe som heter V2. De kaller det for "new release", men esken er ikke merket med noe, og den som norske forhandlere har er den samme dersom de har fått det til lager i "senere tid".

Forøvrig er det ikke HS-55 servoer, men noe de kaller SS-100... ikke aner jeg hva det er...

Et lite regnestykke:

Denne pakken (som TinTin ikke uriktig kritiserer for en del dårlige komponenter):

Kit: 700USD
                    Frakt til norge med "normal" leveringstid: 50USD (fra deres egen shippingkalkulator)
                    Tollbehandlingsgebyr Posten: 80NOK
                    Moms på hele forsendelsen: 751NOK
                    Som du selv sier, "en annen haleservo", feks. HS-81: 200NOK

Total: 5906,- NOK ferdig til bruk.

Fra feks. Elefun:
                    Kit: 3990,-
                    Servoer (3xHS-55): 450,-
                    Servo hale (HS-81): 200,-
                    Futaba 401: 1395,-

Totalt: 5994,- plus en hundrelapp i frakt.

Som du selv sier, du har lader og batterier selv, og siden laderen som følger med er crap (ref TinTin, og batteriene er 18c og nok dårlig egnet), tar jeg ikke det engang med i regnestykket.

Jeg må ærlig inrømme at jeg ikke skjønner hva dere styrer med. Tror dere lurer dere selv KRAFTIG på å tro at alt er så himla mye rimeligere uttaskjærs... Husk, ikke alle skriver ned MVA, og SELV om den er skrevet ned hender det at pakker blir stoppet og dere må dokumentere verdi osv.

Jeg også drømmer stadig vekk om at alt blir så mye rimeligere om man bare slipper momsen. Så bestiller man, ber pent om lavere verdi, men hva skjer? Pakken kommer, verdien er som den skal være, og man drar kortet for MVA og ser en annen vei, og snakker aldri mer om det...

Det er nesten så jeg begynner å lure på om det er "hipt og kult" å handle fra utlandet... er jo litt globetrotter da...
                    Anders Hauge

www.JetsOfBergen.no
                    rc.andersh.com

There is nothing left in my right brain, and there is noting right in my left brain....

Comment

• Tintin
                      • Jan 2005
                      • 4631

Vil bare påpeke at jeg ikke har sagt laderen er crap, men den har for lav ladestrøm til disse batteriene, det vil ta svært lang tid. Den er helt ok til 800-1000 mah batterier som den er laget for. Bruker balanseplugg og har passende ladestrøm til slike mindre pakker (0.8A)

Versjon 2 er en betegnelse som forhandlere bruker men det er gjort helt konkrete forbedringer fra den første SE versjonen, ingen tvil om det, de er klart listet opp. Glemte at den nye også har stålballer (kulelinker)
                      V2 er ingen hype fra enkelte forhandlere. Det skjedde en klar endring fra Align sin side etter at de første problemene med SE'n dukket opp selvom Align ikke kaller det en versjon 2. De siste har sikkert noen få ytterligere endringer som det ikke er gjort no nummer av.

18C/2200 mah batterier er i utgangspunktet helt ok til T-rex 450 men jeg er litt skeptisk til RC-Expert sine pakker etter litt dårlig erfaring. Det er nok vanligere å overvurdere pakkene sine i Østen enn hos en del seriøse pakkeprodusenter andre steder. Når det er sagt så kan det godt hende de inneholder de samme cellene som f.eks. Align sine 2200/18C pakker.

Så vil jeg også påpeke at SE'n er spesielt gunstig å kjøpe her hjemme på berget. Prisen som X-mode begynte med og som Elefun fulgte opp med er svært vanskelig å slå. Den er rett og slett bare veldig gunstig og skulle jeg ha en SE så er jeg ikke i tvil om hvor denne skulle bli kjøpt. Dette gjelder etterhvert en del andre kit også. Min relativt nyinnkjøpte Raptor ble handlet i Grimstad fordi de ikke var dyrere enn selgere på Taiwan. Jeg handler ute når det er lønnsomt og hjemme når det er best og jeg fyller bensin konsekvent der og når den er billigst, mitt lille bidrag til å dempe inflasjonen.
                      Men jeg betaler av prinsipp ikke Kr 189.- for 2 små plastbiter jeg kan få for kr 65,- på Taiwan....
                      3x65=kr 195,- + frakt kr 60,- = kr 255,-
                      3x189=kr 567,- + porto kr 11,- dvs mer enn dobbelt så dyrt hjem i postkassa.

Kjøp fra utlandet er ikke saliggjørende, som med alt annet må man vite hva man gjør.
                      Last edited by Tintin; 01-08-06, 08:58.

Comment

• andersh
                        • Apr 2003
                        • 1734

Der er vi nok helt enige TinTin... jeg også kjøper gjerne småting fra utlandet siden det gjerne kommer under tollgrensen. Spesielt da fra feks. Aircraft siden de har så billig frakt og stabil levering.

Men når det gjelder denne Rex'en mener også jeg at det ser ut for å være relativt lite å spare på å kjøpe den fra utlandet, med mindre man kan få garantert at den ikke blir mva belagt. Jeg kjøpte meg nettop en Trex SE selv helt komplett med ALT tilbehør, og kjøpte kit, servoer (HS-65HB/HS-81), 401 gyro, kabelstrømper, batteriplate, BEC og litt annet dill fra Elefun, batteriene fra Moss Hobby, og en LiPo alarm fra england.

I løpet av noen dager legger jeg ut bilder av modellen min. Bruker et "reklame-bilde" foreløpig. Så ser dere hva som er av utstyr på det kit'et jeg fikk fra Elefun for 3-4 uker siden.
                        Anders Hauge

www.JetsOfBergen.no
                        rc.andersh.com

Comment

• Tintin
                          • Jan 2005
                          • 4631

Ja, da den kom kostet den vel rundt $ 600,-, da var prisene her konkurransedyktige med egenimport uten moms.
                          Nå er listepris $ 500,- for bare kitet hvilket tilsvarer kr 3500,- med frakt men uten moms/fortollingsgebyr dvs over kr 4500,- med moms og gebyr hvilket er dyrere enn f.eks. Elefun men så er det det med tilgjengelighet når man bare MÅ ha det...

Comment

• Psyko-lefse
                            • Feb 2004
                            • 1438

Skrev litt om v2 i Trex-tråden, takker Tintin, slapp og lete opp forskjellene selv
                            Morten Smøraas

Comment

• Tintin
                              • Jan 2005
                              • 4631

No prob

Comment

Working...