Resette passord? Klikk HER
Har du en gammel konto, men ny mail? Send en melding, så fikser vi det. Bare si brukernavn og gammel + ny mailadresse
Vi kan også smelte sammen 2 brukere til 1, hvis du har registrert deg på nytt.
Vi setter pris på at alle logger seg inn, selv om du ikke skriver noe, dette for å se aktivitet.
Er det noen her som har erfaring med å bestille f.eks en Futaba radio fra USA eller andre steder? Jeg er relativt fersk innen rc, må innrømmes...
Kan i såfall dette utstyret brukes i Norge? USA bruker vel 110 volt, og hva med frekvenser?
Jeg fant den ikke i farta, men det skal være en tråd i forumet som ikke er så veldig gammel, angående dette temaet. Bruk søkefunksjonen så kanskje du finner den.
Jeg personlig ville nok tenkt meg om i forhold til garanti osv. men det lar seg fullt ut gjøre å kjøpe fly/heliradio med 35 mhz fra utlandet.
USA bruker andre frekvenser, en del slike ladere tar både 110/220 V.
Om man tør gamble litt med garantier (som selvsagt er betydelig bedre her på berget) så er Fjerne Østen stedet å handle radio. (HK/Taiwan)
Husk det må være CE merket hvis ikke risikerer du at det må returneres.
ellers så trenger du ikke lengre en til danmark så er radioene en del billigere. og da er det vel lettere med garranti også er de ce merket og rett frekvens.
Tom Nohr
Tennisveien 9
2450 Rena
Frsky taranis 9+
Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
+ diverse små ting
Bestilte nettopp ny sender med mottaker og servoer fra cyberheli, rimelig og greit med 35mhz, plusset på noen extra deler og vips, var nedi nesten halv pris i forhold til norske, med frakt !
spørs på tolla da...
Problemet med å bestille fra japan/østen er at de bare leverer 40 og 70mhz(stort sett). Ville ikke gått for annet enn 35mhz.
Det stemmer da ikke helt, kan lett plukke frem flere selgere i ulike land i Østen som leverer 35, 36 eller 40 MHz alt avhengig av hvilket land du bor og hvilken frekvens du ønsker. Mange forhandlere i Østen har europeiske/amerikanske kunder som mål og selger de vi behøver. Stort sett de fleste forhandlere i USA har vel amerikanere som hovedmål og er derfor mer innstilt på deres behov.
Jeg bestillte meg radio fra SRCM i England (JR 9X2 synth). Fikk skrevet av den engelske momsen, slik at prisen var mellom 17 og 20 % mindre enn denn oppgitte på www.srcm.co.uk. Siden jeg betalte på forhånd, fikk jeg de til å skrive en vesentlig mindre verdisum på pakken slik at den norske momsen ble en vits. Betaler nok i statskassa allerede synes jeg. Men det blir 150kr i fortollingsavgifter uansett pr pakke.
Jeg vil anbefale disse gutta på det sterkeste. Det mangle noen billige servoer blant den laaaaaange bestillingen min og disse ble ettersendt så snart jeg sendte mail om det.
Topp service og en total pris laaaangt under andre plasser jeg har sett i hvertfall.
USA bruker stort sett mode 2 som oss, noen franskmenn + noen andre bruker mode1. Dette går stort sett å endre via menyer på radioer som er litt avanserte.
Dette lar seg også endre på radioer til f.eks. små Esky helier ved at man åpner og flytter litt rundt på ting om man er litt teknisk av seg.
Som det antydes: en del leverandører i Østen skaffer 35MHz-utstyr, mens det i USA er verre å finne noe som er lovlig i Norge.
Joa: den sjappa du henviste til virket ikke rimelig på servoer... Skal ha meg noen nye digitale til noen prosjekter, digitale på ca. 5 og 10 kilo. Så på Futaba 9350 og 9351 og de kosta hhv 81 pund og 90 pund (ca 930 og 1030 NOK) mens dem hos Tower kosta 100 og 110 daler (eller ca 620 og 680 NOK) før fratrekk av VAT...
Samme prisforskjell på HS-125 og 225 fra Hitec..
En JR9XII full synth kan man finne for rundt $ 750-770,- inkl frakt. Dvs ca 4800,- med mva og gebyr blir det ca kr 6200,- og denne koster kr 5555,- hos Elefun.
Da jeg kjøpte min i ikke synth versjon uten servoer kom den på rundt kr 3500,- for et par år siden, den gang kostet den vel rundt 5'+ her hjemme.
Man skal altså tenke seg nøye om....i noen tilfeller leveres også radioene her hjemme med større senderbatteri. De billigste på nettet ser det ut til at har nesten konsekvent minste batteripakke. 600 mah syns jeg er lite.
Det har skjedd mye de siste 2 årene. Deler kan fortsatt lønne seg men for meg ser det ut til at det har blitt seriøs konkurranse på radioutstyr i mellom/toppsjikt + tilsvarende kit.
Jeg fant f.eks. Futuba 9252 servoer nye på eBay for $ 66 og 9254 for $ 53,-, begge disse koster vel rundt 900 her hjemme - sammen med en GY401 kom dette på drøyt 3,5' når alt var betalt. Pris her hjemme ligger rundt 5,5' alt inkl.
sinnsyk service. tok null tid å få den over, den ble sendt som gave uoppfordret og fikk i tillegg håndskrevet julekort med underskrift fra 3 forskjellige fyrer nesten et år etterpå (kjøpte den i februar). Ble litt satt ut av akkurat det....
utrolig billig ble det også. over tusenlappen billigere enn europeiske priser.
We process personal data about users of our site, through the use of cookies and other technologies, to deliver our services, personalize advertising, and to analyze site activity. We may share certain information about our users with our advertising and analytics partners. For additional details, refer to our Privacy Policy.
By clicking "I AGREE" below, you agree to our Privacy Policy and our personal data processing and cookie practices as described therein. You also acknowledge that this forum may be hosted outside your country and you consent to the collection, storage, and processing of your data in the country where this forum is hosted.
Comment