Announcement

Collapse
No announcement yet.

Klubber eller gjenger på sørlandet?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Klubber eller gjenger på sørlandet?

    Heisann,

    Jeg har lyst til å begynne med modellfly, men innser at jeg trenger litt starthjelp. Det skal visst være mye vanskeligere å fly enn det ser ut til.

    Har vært inne på tanken å begynne med simulator, men litt av motivasjonen for å begynne med modellfly er å komme seg ut, og ikke sitte foran skjermen. Det gjør jeg nok som det er.

    Derfor lurer jeg på om det finnes noen klubber eller gjenger på sørlandet som er villige til å dele sin kunnskap med en fersking. (Jeg er akkurat flyttet til Kristiansand, og ser på dette som en mulighet til å bli kjent med sympatiske modellflysørlendinger.

    Jeg har ikke kjøpt noe fly ennå, men regner med at jeg kommer til å kjøpe det billigste og mest uknuselige jeg kan finne. Hvis flygingen er like gøy som det ser ut til, kan jeg jo heller øke budsjettet litt senere.

  • #2
    Se på denne linken 404 Not Found
    gt

    Comment


    • #3
      I Kristiansand finner du Sørlandet RC: Hjem
      Eller i Froland utenfor Arendal: Gullknapp Modellflyklubb
      Tom Erik Smedal
      www.artistic3D.net
      www.photopia.no

      Comment


      • #4
        Hei eivindan ! Anbefaler deg å møte opp på et klubbmøte til srcm , mange hyggelige folk der som garantert hjelper deg med det meste av tekniske spm og flyhjelp uten noen som helst kostnad .

        Hjelp til valg av fly får du garantert på Elefun radiostyrt, hobby & fritid eller www.tekniskhobby.no
        Last edited by andre78; 03-09-06, 22:09.
        Mvh Andre`søhagen

        Comment


        • #5
          Originally posted by eivindan
          Har vært inne på tanken å begynne med simulator, men litt av motivasjonen for å begynne med modellfly er å komme seg ut, og ikke sitte foran skjermen. Det gjør jeg nok som det er.
          Håper du tar kontakt med en av klubbene og kommer i gang
          Det er en herlig hobby og som du sier er det å komme seg ut sammen med andre som er viktig.
          Ser ut som SRCM er aktive og attpåtil driver indoor og med flottørflyging. Virker lovende!
          Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

          Comment


          • #6
            Takk for alle tilbakemeldingene. Dette ser jo virkelig lovende ut

            Er det slik at det er generelt mye høyere aktivitet om våren/sommeren, enn høsten/vinteren?

            Comment


            • #7
              Neida, det flys indoor hver fredag fra kl 1800 i Høvåghallen og om vinteren er det ofte folk ute på isen på bla. Grimevannet og flyr.

              Comment


              • #8
                Indoor sesongen starter kommende fredag 8/9 kl 1800 i Høvåghallen. Man trenger ikke å ha indoor-fly/heli for å stikke innom.
                Nils

                Comment


                • #9
                  Skal visst være mulig å få handlet seg indoorutstyr til fredag også..
                  Mvh
                  JoE
                  Agder Modellflyklubb

                  Comment

                  Working...
                  X