Unconfigured Ad

Collapse

Hvordan fester man propellen?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • atlemo
    • Jul 2006
    • 320

Hvordan fester man propellen?

Dette er helt sikkert et dumt spørsmål, men jeg finner ikke noe instruks i manualen.

Jeg har en formosa, og det ser slik ut:

Jeg får jo satt på propellen i disse mutrene, men de sitter da ikke bra nok? Skal jeg tre på strikk eller noe annet?

Nybegynner i nød )
    Atle Mo, Oslo
  • _wizard_
    • Nov 2005
    • 224

Propellfeste

Det holder med de 2 mutterne. En mutter innerst, og skive og mutter ytterst. Bruk locktite så ikke det løsner....
    Med vennlig hilsen
    Baard Lindberg
    Condor Modellflyklubb/Tønsberg Modellflyklubb

"I have no special talents, I am only passionately curious" - Albert Einstein

Comment

• atlemo
      • Jul 2006
      • 320

Okey, takk for tips
      Atle Mo, Oslo

Comment

• tahustvedt
        • Feb 2004
        • 4601

Hei,

Hvor flyr du på Bardufoss?

Comment

• atlemo
          • Jul 2006
          • 320

Hei,

er inne til førstegangstjeneste, så jeg er ikke så kjent. Men flyr litt inne i leiren (Rusta), og litt på fotballbanen utenfor leiren. Noen ganger ute i Fossmo feltet.
          Flyr du med Geir og resten av 339 gutta kanskje? Ser du er mekaniker.
          Atle Mo, Oslo

Comment

• tahustvedt
            • Feb 2004
            • 4601

Ja, jeg har flydd mye sammen med Geir. Jeg flyr mest små modeller på et stort åpent område ved boligfeltet der jeg bor. Jeg har flydd en del små modeller fra fotballbanen i Heggelia.

Hvilken frekvens flyr du på? Bare lurer i tilfelle vi flyr i nærheten av hverandre en gang.

Comment

• atlemo
              • Jul 2006
              • 320

Flyr på 2.4ghz med en spektrum radio/mottaker, så tror ikke det byr på noen problemer

Tror muligens jeg skal bli med geir å fly litt ved stripa til 9'ern i helga. Kanskje vi møtes?

Ellers, hvor er dette store åpne feltet? Greit med litt variasjon på plassene man flyr
              Atle Mo, Oslo

Comment

• tahustvedt
                • Feb 2004
                • 4601

Kanskje jeg blir med. Jeg prata litt med Geir i dag på jobb. Jeg må kanskje jobbe i helga men vi får se.

Det store åpne feltet er et gammelt jorde eller noe sånt nede ved elva ved Finnsund boligfelt. Det er vel bare 1 km fra fotballbanen i Heggelia tenker jeg langs elva sørover. Jeg flyr sjøfly på elva som ligger bare 150 m fra hsuet mitt.

Vi har også flydd en del på en åpen plass like før Elverumskrysset i Nedre Bardu. Om vinteren flyr vi også en del på isen på elva nedenfor Finnsund boligfelt og på nordvest-enden av Andsvannet.
                Last edited by tahustvedt; 03-10-06, 17:48.

Comment

Working...