Unconfigured Ad

Collapse

Anbefalinger i 40 klassen?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Caasberg
    • Oct 2006
    • 207

Anbefalinger i 40 klassen?

Heisann.
    Fløy litt for ca 10 år siden, og har akkurat startet med modellfly igjen, men jeg trenger ett nytt fly pga en hard landing i andre omgang :/ Den første turen gikk veldig bra, greide til og med å "lande" ganske bra. Om man sier seg fornøyd med nesten 2m høye hopp og sprett.

Neste runde ble værre. Det som forundrer meg litt er at flyet, en gul ARF Kyosho trainer som jeg kjøpte brukt, oppløste seg totalt da det traff asfalten under landing. Er bare filler igjen av hele flyet, til og med justeringsskruen til forgasseren knakk... Motoren er en irwine 40 2takt.

Er det noen som har ett godt tips til en stabil 4kanalers trainer, gjerne med god v-form, så den retter seg uten for mye hjelp...?

En ready eller kanskje en prangster i glassfiber...ser jo ut til å tåle nok i alle fall?
  • Strutsen
    • Feb 2006
    • 129

hei..
    Har selv hatt et par jupitere, å det er fly som tåler masse juling så en ready vil nok være fin for dei
    Eneste som jeg ikke liker med dem, er at understellet knekker lett når det blir kaldt så kjøp med et par ekstra, eller sett den på flottører til vinteren...
    http://www.rcmodeller.net er det jeg har kjøpt dei fra...

Lykke til videre...
    Mvh
    Hasse Andre.

hasse1979@online.no

Alle kræsj har en logisk forklaring........

Comment

• Knett
      • Nov 2005
      • 139

Startet selv opp å fly igjen i fjor.

Vil derfor anbefale V stick fra VMAR, vet at mange har dårlig erfaring med disse settene. Men det ser ut til at settene har bedret seg betraktelig. Jeg har kun brukt orginaldelene som fulgte med. Har vært i bruk i over et år nå. Stabil som trainer, kommer sent inn for landing og kan flyes meget pent. Skal sies at det er 60 størrelsen jeg har , men vil ikke tro at 40 er noe dårligere. Ikke værst pris på disse heller ligger vel rett under tusen kroner.

Kan også anbefale Kyosho Calmato, denne hadde vi tidligere som skolefly i klubben, svært stabilt og godt fly.
      ----------------------------------------------------------------------
      Kenneth Thommesen
      http://www.vingen.no/
      www.bmfk.org

Ventus 2cx 1/4, Club Libelle 1/4,
      RaceM, Aspire
      Pike Perfection
      35cc Extra 260
      Extra 300L Leki

Comment

• Caasberg
        • Oct 2006
        • 207

Gikk for en Ready 2 modell. Var den som ville være i posten først
        Skal se om jeg får sammen Kyosho modellen også, men tror det vil ta noe tid. Kan jo være greit å ha 2 stk uansett, sidne jeg regner med at det smeller flere ganger fremover.

Comment

• Karl H.
          • Mar 2006
          • 1452

Hvorfor melder du deg ikke inn i en klubb? De fleste klubber har vel et
          opplæringsprogram. Klubben vår har det, og det er gratis.
          Har selv flere elever, i forskjellig stadium. Kyosho Calmato er en ypperlig
          1 modell som ikke gir overraskelser. Klarer også loop, roll, inverted etc.

Karl H.
          Karl Hans Glommen.
          Mjøsa Modellflyklubb

Man har ikke mer moro enn man kjøper sjøl.

Comment

• andre78
            • Nov 2005
            • 163

Jeg syntes og at du skal melde deg inn i en klubb , med mindre du foretrekker og lære den harde veien ....

Om det er den traineren du kjøpte på ts-ogn så skal det nok en del tuber til for å få den sammen men det går garantert.....
            Mvh Andre`søhagen

Comment

• Caasberg
              • Oct 2006
              • 207

Har vurdert å melde meg inn i en klubb, men det er 7,5mil til Gol herifra, og jeg er rimelig sikker på at det er den nærmeste...
              Men vet jo at veiledningen er klubb kan gi er gull verdt.

Det er den fra ts-ogn ja Men fikk ånden over med i sted, så nå ligger den sammenlimt på bordet forran meg. Tenkte å forsterke "brødsølvet" i fronten med litt ekstra treverk i helga og reparere vingen med litt byggskum og glassfibertape. Blir ikke pent, men det bør holde.
              Throttlenåla er i posten også, så det er nok ikke lenge til neste smell

Andre78 : Ts-ogn....kjenner jeg deg?

Comment

• andre78
                • Nov 2005
                • 163

Høres bra ut ! blir sikkert fly av det igjen .

Angående ts-ogn så er jeg innom siden av og til og så posten med salg av modellfly ! Om du ser på nicket mitt her så ser du jeg har svart i posten på ts.
                Mvh Andre`søhagen

Comment

Working...