Unconfigured Ad

Collapse

Powerbox

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Guest

#1 Unapproved

Powerbox

Hei! Jeg er ganske ny innenfor modell-flygningens verden, derfor er det masse ting jeg lurer på. Her er en av tingene: Hva er en powerbox, og hva brukes den til?

På forhånd takk for alle svar! : D
  • Christen

#2 Unapproved
    Powerbox er noe som blir brukt når flyene begynner å bli store, med da mange servoer som trekker mye strøm. Fleste av dem har inntak for to batteripakker og to mottakere, kutter den ene batteripakka eller den ene mottakeren så er det fremdeles håp om at ting går bra. Det er da i korte ord en strømforsyning

Comment

• joo
      MFN Skribent
      • Nov 2002
      • 6936

I tillegg har en del powerboxer sikringskretser slik at om en servo går bananas og "kortslutter" vil sikringer sørge for å fjerne den fra systemet istf å tømme batteriene om strømmen blir stor.
      I de store seilflyene bruker noen av oss også powerbox, her er det spesielt utgavene med støyskjerming som er interessante siden vi kan ha drøyt 3 meter kabel ut til balanserorene osv. Og man vil finne forsterkere som piffer opp signalene til servoene med tanke på tap i lange kabler. Skal inn med EasyPatch sin box i min nyeste storseiler.
      Det fins også powerboxer med integrerte doble synth-mottakere for dem som er interessert...
      Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

Comment

• pepsimannen

#4 Unapproved
        Hei

En annen fin ting med Powerbox er at du ikke drar all spenning som servoene trenger gjennom mottakeren.

Comment

Working...