Unconfigured Ad

Collapse

Easyglider el. og hitech eclipse 7

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Excomm
    • Dec 2004
    • 27

Easyglider el. og hitech eclipse 7

to spm...
    1. kjøpte meg en easyglider med motor her om dagen. kjempekjekt fly synes nå jeg.. det jeg lurer på er som følger.. slik jeg har fått satt opp mitt fly, stopper jeg og starter jeg motoren med en av "dip switchene" på radioen. jeg ønsker samtidig å ha flaps-funksjon på venstre stikke (der throttle er til vanlig?) nå får jeg den bare til på den ene "vr nob-en". noen som vet?

2. Jeg ønsker meg en seilflymodell til. noe som er bortimot like robust og enkelt som easyglideren men som ikke har elektrodrift, og kanskje er litt mer skala-likt. noen forslag?

takker for svar.
  • _wizard_
    • Nov 2005
    • 224

Programmering av Eclipse

Det du etterspørr er desverre ikke mulig på eclipsen. Den har faste programmer for de ulike typer fly.

Det er mulig du kan få det til ved å bruke trottle kanalen til flaps/brems, og "GEAR" bryteren til motoren, men det blir uansett ikke så bra.

Dette er grunnen til at jeg solgte eclipsen min og kjøpte meg en Graupner MC-22.
    Med vennlig hilsen
    Baard Lindberg
    Condor Modellflyklubb/Tønsberg Modellflyklubb

"I have no special talents, I am only passionately curious" - Albert Einstein

Comment

• bengtern
      • Oct 2005
      • 313

Skjænner ikke hva som skal være så umulig med dette. Regner med at easyglideren ikke har noe avansert opplegg for kombinerte flaps og balanseror. Det er jo bare å sette flapsservoen i den kanalen som normalt er trottle, og sette motorregulatoren på den kanalen som tilsvarer gear. Men hvis du har flapperons må du finne en måte å mikse trottelkanalen til flapskanalen. Det går fint på min futabasender, og da ikke bare i seilflymodus.

Min anbefaling på seilfly er Great Planes Spirit 100. Den flyr nydelig, men tåler ikke noe i nærheten av så mye som lette isoporfly ved "berøring" av bakken. I lufta derimot vil den tåle vesentlig mye mer fart og sprell.
      -----------
      Bengt

Comment

Working...