Announcement

Collapse
No announcement yet.

Bygging av Jupiter

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    OBS.OBS. Teksten på tegningen sier at du skal krysse ror wirene fra ene sida til den andre, dette gjelder Ready og ikke Jupiter (bildene er derimot korekte). Bilde 57 og 59 viser halehjuls styringen. p.s. du fant vel ut at balanserors delene skal bytte side på jupiteren, da teksten på tegningen er feil (samme problem, delene opprinneligt laget for Ready).
    Gert Hildrestrand.
    Limets Venner.
    Valdres Flyklubb Modell

    Famous last words? Hey watch this!

    Comment


    • #17
      Jeg synes beskrivelsen var litt vanskelig der. Men nå har jeg alt klart! Tusen takk!
      Bjørnar, Trondheim
      bkhans-1@broadpark.no
      Fly; Jupiter, CombatWinge u/mot - sist sett rett mot sola på Gråkall'n.
      Heli; TT Raptor V2 50, T-Rex XL CCPM

      Comment


      • #18
        Topp!
        Monterings anvisninga til Jupiter er egentlig veldig god, problemet er at det på enkelte punkter kan opstå uklarheter i teksten (rett og slett glipper i konvertering fra Ready til Jupiter). Ready monterings anvisninga har ingen slike uklarheter (men så var denne først og danner mal for dei andre).
        Gert Hildrestrand.
        Limets Venner.
        Valdres Flyklubb Modell

        Famous last words? Hey watch this!

        Comment


        • #19
          jeg har tre stag:
          et av karbon, det er det lengste, ser ut til å passe bra for høyderoret mhp lengde.
          Et hvitt plastikk rør som er hult. Finner ikke noe servo stang som kan skrues inn i det, til det er hullet for stort.
          Og et gjennomsiktig plastik rør, som er ganske bøyelig. Dette kan jeg skrue fast servostenger i. Dette røret passer fint inni begge de to andre rørene.

          Problemet mitt er at jeg ikke får dele til å gå opp. Har to plastikk endestykker (er vel markert som U på bygge settet). De passer fint på både det hvite plastikk staget og karbon staget. MEn som jeg ser det så trenger jeg det på begge:
          2 stk til hver ende på karbonstaget for å få festet det til servo og høyderor
          2 stk til det hvite plastikk staget for å få festet det til servo og trottle.
          ingen til det gjennomnsiktige plasst staget som jeg trur skal brukes til haleroret.

          Så som dere ser så går ikke regnestykket mitt opp. Enten så mangler jeg to plastikk endestykker(U) for å lime på stagene, eller så er det noen srkuer eller noe jeg ikke har funnet.

          Et annet problem er at jeg har borret fast motoren lit for lang inn, så jeg må flytte den. holder det at jeg fyller de hullene som ike skal brukes med 24T lim, eller bør jeg kjøpe ny motor bukk?
          Bjørnar, Trondheim
          bkhans-1@broadpark.no
          Fly; Jupiter, CombatWinge u/mot - sist sett rett mot sola på Gråkall'n.
          Heli; TT Raptor V2 50, T-Rex XL CCPM

          Comment


          • #20
            Hadde du handlet modellen i en norsk butikk, så hadde du nå hatt en utførlig norsk tilleggsveiledning, og dermed unngått å gjøre de blundere som nå koster deg tid og penger, samt i tillegg hatt de delene du nå mangler.

            Comment


            • #21
              hei. di hvite bøyelige plastrørene er strømpen til di gjennomsiktige plastrørene(samme fungsjon som wirrn på en sykkel)du må da kappe disse opp i lengder som passer til trotl og halehjul, som du kan c så går link armene av jern å skru fast i di blanke rørene som går inni di hvite, karbonrøre ska som du tenker til høyderoret, på hver ende skal disse hvite U koppene sitte, men du må lime fast disse små blanke lingarmene (ser ut som spiker) inne i disse før du limer di fast på hver side av karbonrøre, har selv fjernet halehjulet da de funker fint uten.til haleroret skal du da bruke wiren m/låsing som fulgte med. ta deg en tur på nettsiden min www.freesider.no gå på linken Ready/jupiter se bildene C og D skal få fikset noen bedre bilder
              http://www.freesider.no

              Comment


              • #22
                Hei Olle! Har jo spart ca 3000 kr på å handle i England. Så litt feiling har jeg da råd til ..... Men synes det er veldig bra og positivt om de som selger det i norge har en oppdatert manuall og evt spesial deler som de legger ved! Kjempe bra! Jeg kommer sikkert til å handle mitt andre fly i norge. Men det er IKKE pga dårlige opplevelser med dette. Er veldig veldig fornøyd så langt! Man lærer av sine feil, om man lærer så lenge man lever!

                Hei Freesider! Tusen takk for MANGE supre tips og råd og rakst svar!! så langt... trenger sikkert fler etter hvert!

                En slik nettside som dette er super å ha når man er ny i gamet!
                Bjørnar, Trondheim
                bkhans-1@broadpark.no
                Fly; Jupiter, CombatWinge u/mot - sist sett rett mot sola på Gråkall'n.
                Heli; TT Raptor V2 50, T-Rex XL CCPM

                Comment


                • #23
                  Tenkte først og fremst på hobbybutikkene i Trondheim og omegn. De skal ha noe å leve av de også. Det er kanskje ikke så artig hvis de blir borte. De er avhengig av kunder for å kunne betale momsen..........
                  Selv undres jeg på hvis no atte alle som starter opp med sin første modell hadde brukt like mye spalteplass i forumet for å få handlet og bygget den, så hadde det blitt smått med plass etter hvert? Kanskje den lokale hobbybutikken kunne ha kommet med ett og annet tips?
                  På ingen måte surt ment, bare artig å leke med tanken.

                  Comment


                  • #24
                    Synest det er helt greit at folk som støter på problemer spør her i forumet (da får man ett levende forum).
                    Bit, pass på at du limer fast de rette metal gjengestengene som skal inn i "U", puss forsiktigt med slipepapir på karbon røret der "U" skal limes fast. Merk at karbon røret kun skal klargjøres på en side først, slik at korrekt lengde kan merkes på røret og røret kappes (lim så på den siste "U". Jupiter svarer veldigt godt på halehjul styringa og du bør prioretere å bruke plast røra på siderors servoene til halehjulet.
                    Gass stag kan lett lages av litt kraftig streng o.l.
                    Gert Hildrestrand.
                    Limets Venner.
                    Valdres Flyklubb Modell

                    Famous last words? Hey watch this!

                    Comment


                    • #25
                      Gass stag kan lett lages av litt kraftig streng o.l.
                      Jeg har hatt liggende Sulivan og lignende plast overføringer fra tidligere byggesett (har man holdt på noen år så blir det altid litt til overs vet du ), så for meg var ikke dette noe problem. Har vurdert å spørre importøren om han kan legge med en ekstra nylon rod til trottle overføringen da jeg aldri har fått dette til å gå opp (har en jupiter stående i krybba med halveis innmontert nyrodd til halehjulet og det er vel ca 10cm rod til overs når det er ferdigt, det er på langt nær nokk til trottle også. Skal måle det nøyaktige antal cm som er tilovers i kveld og poste det her). Har inntrykk av at dette er en annen liten feil i konverteringen fra Ready til Jupiter (Ready har akkurat samme delene), så vidt jeg kan huske er det kun 3 slike feil i settet (feil i tekst anngående montering av balanserors overføringene og montering av pull pull systemet til sideroret og for kort/manglende nyrod til halehjul/trottle. Her vil jeg prioritere å bruke den medfølgende nyroden til halehjulet da nesten hva som helst er sterkt nok til trottle). Med untak av nyroden er er tekst feilene kun iriterende (man skjønner kjapt at noe ikke stemmer og korigerer), har man ikke liggende nyrodd e.l. liknende så kan det lønne seg å kjøpe ekstra (ikke mange kronene). Til sammenlikning med andre sett (ARF) jeg har kjøpt opp igjennom årene er altså Jupiteren så godt som feilfri (mye av dette skyllest nok at importøren har lagt seg i selene for å få frem ett så godt produkt som råd er)
                      Gert Hildrestrand.
                      Limets Venner.
                      Valdres Flyklubb Modell

                      Famous last words? Hey watch this!

                      Comment

                      Working...
                      X