Unconfigured Ad

Collapse

Hva skal jeg kjøpe?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • kjetilmh
    • Jun 2006
    • 990

Hei

Jeg begynte med E-starter, og kan bekrefte at det ikke tåler så mye.
    Jeg har en kamerat som har en Mulitplex Easy Glider og den har tålt veldig mye juling. Den er laget av Elapor. Det virker på meg som om det er et bra materiale og starte med.
    Kjetil
    oops: . . ! . .

http://www.vingmfk.com

Comment

• primera
      • Feb 2006
      • 100

wing dragon

Jeg er relativ nybegynner mht rc-fly. Har lært den harde veien med en T-hawk.

Driver nå og prøver å komme videre med en wing dragon sportster.

En kjenning flyr wing dragon. Etter å ha sett WD er jeg ikke i tvil. Den representerer det enkleste og beste nybegynnerfly. Sakte og stødig. Til og med mor vil kunne fly den. -- T-hawk er veldig morsom da den har større flyfart (og større vingebelastning. )Men, den er ikke på noe sett og vis så lett for en nybegynner som WD.

WD-sportsteren er en kjempefint fly å fortsette med, men det er etter min mening ingen nybegynnermodell. Det ser ut som konstruksjonen er identisk med WD med unntak av vingen (og motoren) Den tåler det meste. Det som gjerne skjer er at vingen deler seg. Den er todelt og holdt sammen med en relativt svak vingegjelke.

Sportsteren har en flott vingeprofil og flyr som en svane, men er som sagt ikke den enkleste for en nybegynner -- mener nå jeg.

Både WD og WD-sportster har litt dårlig festing av haleflaten. Der trengs det noen kreative løsninger for å hindre at den flytter seg og dermed får ror ut av trim. Dette har skjedd gjentatte ganger med min WD-S. Det er kjedelige greier å ta av uten å ha oppdaget dette. Problem løst med 4 små balsa biter som styring oppå festet med litt epoxy.

mvh
      hr

Comment

Working...