Announcement

Collapse
No announcement yet.

Ny bruker

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Ny bruker

    Hei!

    Jeg heter Joakim, og dette er mitt første innlegg her.

    I helga var jeg på hyttetur med gutta, og en av dem hadde med et leketøyfly. Billigste type lekefly som de har på Elefun: 20 gram, 30 cm vingespenn og to kanaler. Mer moro tror jeg ingen av oss har hatt på lenge, og vi ble raskt enige om at det hadde vært lurt å gå opp litt i størrelse og kompleksitet.

    Så i dag var jeg innom Elefun og bestilte meg en park flyer, en Wing Dragon med tre kanaler. Jeg vurderte å kjøpe meg et med fire kanaler, men tenker som så at jeg prøver med dette før jeg investerer for mye penger. Dessuten leste jeg her på forumet at det tåler mye juling, og det tenker jeg er en fordel.

    Utrolig billig for et nybegynnerfly, forresten! Drøye tusenlappen for et komplett fly med radio! Er det litt sånn som med heroin, at første smaken er (bortimot) gratis, så man skal bli hekta og bruke resten av pensjonsfondet sitt?

    Uansett, gleder meg til flyet kommer i posten og jeg kan gå ut og leke!

    Joakim
    --
    Joakim Ruud
    For to accuse requires less eloquence, such is man's nature, than to
    excuse; and condemnation, than absolution, more resembles justice.
    -Hobbes, Leviathan

  • #2
    Hei Joakim! og velkommen inn!

    Har sett Wing dragon i aksjon og det er nok et helt knall første fly

    Kom gjerne med tilbakemeldinger om fremgangen og erfaringene du gjør deg med flyet.

    Comment


    • #3
      Hei, Joakim.

      Sammenligningen din med heroin stemmer nok rimelig bra.
      Lykke til med hobbyen - dette er knallkjekt!!

      Arnfin
      ........................................
      Fly:
      Cessna 177 Cardinal on floats (Magnum 91 4 takt)
      Seamaster (Irvine 53 2-takt)
      Wingo (Phasor 15-3)
      Soarus Sports El.glider (600 børste)
      E-Starter (Axi 2212-24)
      ThreeDee - Scorpio (Himax C2812-1200)
      C-17E Biplane (Himax C2812-1200)
      Formosa (Himax C2812-1200)
      Tiger Moth 400 (Axi 2212-20)
      Cessna Skywagon 185 elektromodell
      Heli:
      Twister Bell 47
      Raptor 50 V2 (TT 50 Pro)
      Radio:
      Graupner/Jr MX-12
      Spektrum DX7

      mail: arntum@broadpark.no

      Comment


      • #4
        Hei.
        En tanke.
        Hva med å sjekke hvor din nærmeste flyklubb er?
        Er masse ideer og inspiriasjon og hete i en klubb.

        Mvh

        Odd Arne
        OAF
        Caliber 30FT MiniTitan
        Div Fly
        Radio Hitec Aurora 9
        www.ringerikemfk.com
        http://modelsport.no/

        Comment


        • #5
          Velkommen i hobbyen!
          Husk at du fra nå må kjøpe større hus (du trenger minimum 50m2 hobbyrom) med plass til all depron / EPP / balsa du med tiden samler på deg. Be også din arbeidsgiver sette inn lønna din direkte på kontoen til Elefun / Thorbjørn & Kåre / Griffin eller hvem din favorittforhandler månde bli. Pengene går jo dit likevel, greit å få dem til riktig eier med en gang!
          Fortell med en gang kona / samboer at kveldstid er du uantreffbar - du MÅ nemlig bygge litt på den der nye modellen, justere noen servoer eller bare sitte å se på dine batterier som er til lading (muligens sniffe litt CA). Ikke la kona / samboer tro at dere kan omgås til helga - da skal du i hvert fall bo på stripa, du må jo fly litt også.

          Vel spør du kona mi så er det vel slik.

          Ps. Bra modell å begynne med, jeg gjorde det samme. Men du går fort lei denne og ønsker noe bedre, morsommere.

          Peter
          Peter Rahm
          Siggerud
          Cirrus RCFK

          Comment


          • #6
            Velkommen.

            Heldigvis er heroin fremdeles litt dyrere enn denne hobbyen. Men jeg synes Propepperell var inne på en del vesentlige poeng rundt hobbyen vår. Men han glemte noen :

            Problemstillingen :

            - Sugen på ny modell. Du vet at kona/samboer blir "hysterisk" dersom du kommer hjem med "enda en" modell. Hva gjør du ?

            Svar :

            1. Smugler den inn kjellervinduet og bygger den opp i smug på natta.
            2. Du har "byttet" den til deg - utrolig vanlig "fenomen".
            3. En flykompis har krasja din modell, og har "erstattet" den med et nytt et.

            Regner med at andre kan komme opp med flere god "forklaringer" til de nye modellene som dukker opp.

            Lykke til.
            - Erik -

            ------------------------------------------
            Logo 600SX + 6003D
            Logo 400SE

            Futaba 18MZ

            Comment


            • #7
              Jeg har Tiger-Moth`n min ståenes i konteineren vi har på stripa jeg...... dette da av praktiske årsaker, men det kan sikkert brukes i gal-kone situasjon også

              Comment


              • #8
                Det med smuggling av ny modell (jo det gjør jeg også) gir oss jo enda større likheter med heroin!

                En annen:
                Kona; "Har du kjøpt enda ett fly???
                Jeg; "Nei da, det er samme som tidligere - har bare malt den i nye farger..."

                Peter

                Originally posted by ehaga
                Velkommen.

                Heldigvis er heroin fremdeles litt dyrere enn denne hobbyen. Men jeg synes Propepperell var inne på en del vesentlige poeng rundt hobbyen vår. Men han glemte noen :

                Problemstillingen :

                - Sugen på ny modell. Du vet at kona/samboer blir "hysterisk" dersom du kommer hjem med "enda en" modell. Hva gjør du ?

                Svar :

                1. Smugler den inn kjellervinduet og bygger den opp i smug på natta.
                2. Du har "byttet" den til deg - utrolig vanlig "fenomen".
                3. En flykompis har krasja din modell, og har "erstattet" den med et nytt et.

                Regner med at andre kan komme opp med flere god "forklaringer" til de nye modellene som dukker opp.

                Lykke til.
                Peter Rahm
                Siggerud
                Cirrus RCFK

                Comment


                • #9
                  Originally posted by Propepperell
                  Velkommen i hobbyen!
                  Husk at du fra nå må kjøpe større hus (du trenger minimum 50m2 hobbyrom) med plass til all depron / EPP / balsa du med tiden samler på deg.
                  Hehe, hobbyrom er litt utelukket når man bor midt i Oslo sentrum! Heldigvis (?!) deler jeg ikke leilighet med noe kvinnfolk for tida, så jeg kan disponere plassen slik jeg selv vil

                  Jeg tror ikke det kommer til å bli noe byggesett på meg med det første, iallfall, jeg er ikke noe glad i å mekke og bygge - på tross av at jeg har en annen hobby som egentlig krever en del mekking, nemlig ølbrygging. Det blir nok maks ARF på meg i uoverskuelig framtid. Men hvem vet, kanskje jeg får ånden over meg. Jeg har sett noen filmer nå som er tatt opp med kamera i RC-fly, og det virka dødsrått. Og man må vel mekke en del for å montere det uten at det går ut over tyngdepunkt og sånt.
                  --
                  Joakim Ruud
                  For to accuse requires less eloquence, such is man's nature, than to
                  excuse; and condemnation, than absolution, more resembles justice.
                  -Hobbes, Leviathan

                  Comment


                  • #10
                    Begynte på samme måte for meg - nå tør jeg ikke tenke på hvor mangne tusen jeg har brukt hos Elefun og diverse andre nettbutikker!

                    Hvis du virkelig blir bitt så vil nok pengene renne ut i en jevn fin strøm
                    Atle Mo, Oslo

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by joques
                      Hei!

                      Jeg heter Joakim, og dette er mitt første innlegg her.

                      I helga var jeg på hyttetur med gutta, og en av dem hadde med et leketøyfly. Billigste type lekefly som de har på Elefun: 20 gram, 30 cm vingespenn og to kanaler. Mer moro tror jeg ingen av oss har hatt på lenge, og vi ble raskt enige om at det hadde vært lurt å gå opp litt i størrelse og kompleksitet.

                      Så i dag var jeg innom Elefun og bestilte meg en park flyer, en Wing Dragon med tre kanaler. Jeg vurderte å kjøpe meg et med fire kanaler, men tenker som så at jeg prøver med dette før jeg investerer for mye penger. Dessuten leste jeg her på forumet at det tåler mye juling, og det tenker jeg er en fordel.

                      Utrolig billig for et nybegynnerfly, forresten! Drøye tusenlappen for et komplett fly med radio! Er det litt sånn som med heroin, at første smaken er (bortimot) gratis, så man skal bli hekta og bruke resten av pensjonsfondet sitt?

                      Uansett, gleder meg til flyet kommer i posten og jeg kan gå ut og leke!

                      Joakim
                      Velkommen til hobbyen Joakim
                      Dette er en hobby som det er vanskelig å bli kvitt igjen ja, så angående heroin og pensjonsfondet...

                      Etter en dag eller to på stripa trenger du "avrusingsklinikk" for å komme deg ut av hobbyhelvetet. Stripa blir til Plata.

                      Om et år eller to (når du har brukt opp pensjonsfondet ditt) kommer du til å ønske du hadde fri tilgang til oljefondet for å finansiere hobbyen din
                      Mvh
                      Torbjørn Gustafson
                      www.trmfk.no



                      Will fly for food

                      Comment

                      Working...
                      X