Unconfigured Ad

Collapse

Første tabbe! (Den kom fort)

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • joques
    • Oct 2006
    • 12

Første tabbe! (Den kom fort)

Jeg henta min Wing Dragon på posten i dag (rask service fra Elefun! håper de er like raske med deler...) og løp hjem! Monteringa gikk greit, og etter tre timer med lading av batteriet var klokka åtte.

Jeg vet, jeg vet, jeg var et kjøtthue som insisterte på å gå ut i Stensparken og fly min første tur i mørket. Men det er belysning der (ikke nok, viste det seg),og jeg trodde det var god plass der for en nybegynner (haha!), og jeg har alltid vært skikkelig utålmodig av meg.

Long story short: Jeg satte flyet på bakken, ga gass, kom opp i lufta, steilet, og deiset rett i bakken og en parkbenk. Mye fordi jeg ikke kunne se flyet (!!) da det kom seg i lufta. Dårlig belysning, som sagt. (Du må tenke, tenke, tenke!!)

Etter dette var flyet dødt. Det lystra ingenting fra radioen, verken servoene eller propellen. Frustrert gikk jeg hjem. Vel hjemme begynte jeg å fikle med innmaten, og det viste seg at receiveren hadde fått seg en trøkk. Krystallen var rett og slett bøyd.

Nå er mitt spørsmål: Vil jeg kunne sette inn en ny krystall og regne med at det skal funke på nytt, eller kan receiveren ha fått flere skader? Det var ikke noe synlig, bortsett fra en plastflis som hadde brukket av der hvor krystallen hadde bøyd seg. Den ser ut som den ikke har noen bevegelige deler, men hva vet jeg... Jeg ser på Elefun at de ikke selger noen løs receiver til dette flyet. Hvis det er den som er skada, kan jeg da bare bytte med en hvilken som helst annen mini-receiver?

Joakim, som skal ta sin neste flytur i dagslys og med bedre plass...

(Ja da, det er lov å le)
    --
    Joakim Ruud
    For to accuse requires less eloquence, such is man's nature, than to
    excuse; and condemnation, than absolution, more resembles justice.
    -Hobbes, Leviathan
  • Vampyro
    • Sep 2006
    • 93

Vet ikke helt hvordan servoene og ledningene der er. Men hvis de passer så er det bare å kjøpe ny mini receever.

Edit: Første tabbe kommer ofte fort.
    Pål Hodne

Comment

• HAUGE
      • Nov 2005
      • 34

Originally posted by joques
      Jeg henta min Wing Dragon på posten i dag (rask service fra Elefun! håper de er like raske med deler...) og løp hjem! Monteringa gikk greit, og etter tre timer med lading av batteriet var klokka åtte.

Jeg vet, jeg vet, jeg var et kjøtthue som insisterte på å gå ut i Stensparken og fly min første tur i mørket. Men det er belysning der (ikke nok, viste det seg),og jeg trodde det var god plass der for en nybegynner (haha!), og jeg har alltid vært skikkelig utålmodig av meg.

Long story short: Jeg satte flyet på bakken, ga gass, kom opp i lufta, steilet, og deiset rett i bakken og en parkbenk. Mye fordi jeg ikke kunne se flyet (!!) da det kom seg i lufta. Dårlig belysning, som sagt. (Du må tenke, tenke, tenke!!)

Etter dette var flyet dødt. Det lystra ingenting fra radioen, verken servoene eller propellen. Frustrert gikk jeg hjem. Vel hjemme begynte jeg å fikle med innmaten, og det viste seg at receiveren hadde fått seg en trøkk. Krystallen var rett og slett bøyd.

Nå er mitt spørsmål: Vil jeg kunne sette inn en ny krystall og regne med at det skal funke på nytt, eller kan receiveren ha fått flere skader? Det var ikke noe synlig, bortsett fra en plastflis som hadde brukket av der hvor krystallen hadde bøyd seg. Den ser ut som den ikke har noen bevegelige deler, men hva vet jeg... Jeg ser på Elefun at de ikke selger noen løs receiver til dette flyet. Hvis det er den som er skada, kan jeg da bare bytte med en hvilken som helst annen mini-receiver?

Joakim, som skal ta sin neste flytur i dagslys og med bedre plass...

(Ja da, det er lov å le)
      trur eg hadde skifta både mottaker og krystall.har brent meg for mange ganger på de der.(ps sjekk servoene at di ikkje har fått seg ein smell ,før du tar de opp i luften igjenn)stå på kjenner meg godt igjenn her.er av den utålmodige typen eg og.
      Last edited by HAUGE; 02-11-06, 19:40.
      KJETIL HAUGE
      HARDANGER

T-REX 450 SE V2
      T-REX 500 CF
      T-REX 600 N
      KATANA 46, SC53
      AIRCOMBAT,SC32
      CESSNA 185 ESM 26 BENSIN
      ULTIMATE, ELEKTRO

Comment

• Christen

#4 Unapproved
        Ja da var første tørn unnagjort Kjøp en ny krystall og ta en rekkeviddetest, du skal kunne gå ca 30-40 meter unna med antennen nede. Hvis du ikke har en som kan holde i flyet når du går unna så koble motoren fra regulatoren, bare sånn at flyet ikke drar av gårde uten kontroll

PS: vet hvordan det er å være ivrig, men vi må ha det lyst ute for å fly...he-he.

Comment

• Java
          • Jun 2004
          • 168

Jasså, du måtte ut i kveld du og. Jeg fikk et dragonfly helikopter nå i kveld fra brapris.no. lada og ut fløy kl halv 9. (utålmodig jeg og) Gikk veldig bra, helt til et vindkast dro det inn i mørket. styrta, men gikk fint.. mista et kule lager fra rotorhodet, men hadde i reserve fra et E-sky CP2 som er pensjonert. morsomt at det var en til som var ute og fløy og kræsjet. enig med de andre. bytt både krystall og reciver =)

Comment

• elektrodude
            • Sep 2006
            • 1342

hehe.Alltid gøy å lese om slikt,fordi man kjenner seg igjen.Husker mitt første fly(dandy seilfly)ble kastet ut i mørket av en kompis ,mens en anne kompis stod og ruset mopeden sin for å lyse etter flyet kan ikke si eg hadde kontrollen i mer enn 2 sekunder,så var det å vente i noen laaaange sekunder før man hørte knaselyder.Så tolmodighet er ikke helt min greie heller.
            Alt som kan fjernstyres.
            ---------------------------------------------
            The problem with nitro's these days are that they arent brushless.
            Electronics run on smoke... if you let the smoke out, they stop working.
            Steinar Kvarme.

Comment

• joques
              • Oct 2006
              • 12

Jeg tror jeg gjør som Christen sier, og bytter krystall og tar en rekkeviddetest før jeg bytter hele receiveren. De har ikke den receiveren på lager uansett, og de andre var endel dyrere... Mulig jeg brenner meg på å være gjerrig her nå, men det er jo et poeng også at hvis jeg kjøper en dyrere receiver og så ødelegger den også i et krasj før jeg får dresien, så er det veldig bortkasta.

Skal nok sjekke servoene grundig også!
              --
              Joakim Ruud
              For to accuse requires less eloquence, such is man's nature, than to
              excuse; and condemnation, than absolution, more resembles justice.
              -Hobbes, Leviathan

Comment

Working...