Unconfigured Ad

Collapse

Byggematerialer

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • joques
    • Oct 2006
    • 12

Byggematerialer

Beklager mange dumme nybegynnerspørsmål her, men...

Finnes det en god FAQ, forresten?

Ok, jeg tenker at jeg skal bygge en liten kapsel/støtdemper til receiveren, sånn at jeg slipper å ødelegge flere krystaller. Jeg ser at de selger flak med Depron på Elefun, er det et greit materiale å bruke? Fins det andre "ispopor-aktige" materialer å bruke? Hva slags lim er bra å bruke på det? Jeg ser nemlig at de har masse ulike limsorter, og regner med at de er til forskjellige byggematerialer. (Det står veldig lite om bruksområdene til de ulike sortene.)
    --
    Joakim Ruud
    For to accuse requires less eloquence, such is man's nature, than to
    excuse; and condemnation, than absolution, more resembles justice.
    -Hobbes, Leviathan
  • Christen

#2 Unapproved
    Skumgummi

Er det jeg bruker, du kan også bruke bobleplast. Depron f.eks vil nok ikke løse problemet

Comment

• joques
      • Oct 2006
      • 12

Haha! Jeg vurderte å spørre om bobleplast også kunne funke, men "nei, det er kanskje litt teit"
      --
      Joakim Ruud
      -Hobbes, Leviathan

Comment

• jørgen123
        • Jul 2005
        • 706

man får kjøpt "mottaker-skumgummi"

tror det er en form for sitteunderlag de bruker til å lage disse, men vanlig skumgummi funker helt greit
        Jørgen Wake Stensen
        Bodø MFK
        Man blir aldri bedre uten utfordringer og trening!

Comment

• esmel
          • Dec 2004
          • 2830

Den første der er i neopren om jeg ikke tar feil.
          Samme som det lages våtdrakter av, så vet du om noen som har ei gammel våtdrakt liggende så sparer du de penga
          Espen Melby

:D-- Fuel leads to anger, anger leads to hate, hate leads to suffering.... ("Noen" vil ha meg til å endre denne, bare glem det! ;) ) --:D

Comment

• joques
            • Oct 2006
            • 12

Litt av problemet slik jeg ser det, er at batteriet ligger helt løst i nesa. Så hvis det kommer et støt, kan det tumle rundt og skade alt mulig rart.

Bør vel kanskje feste batteriet på en eller annen måte, men det er lite der å feste i...
            --
            Joakim Ruud
            -Hobbes, Leviathan

Comment

• joques
              • Oct 2006
              • 12

Neopren ja, det burde jo funke! Jeg har en gammel tørrdrakt liggende fra mine yrkesdykkerdager!

Mange muligheter her
              --
              Joakim Ruud
              -Hobbes, Leviathan

Comment

• Celtic-Griffin
                • Oct 2004
                • 873

Mouse mats of the type foam rubber with a cloth layer on both sides is a very good shock absorbing material.

Pipe insulation tube from Claes Ohlsson is also good and much cheaper in meter lengths tham the small bits to be bought in a model shop.

A third excellent material is the coloured foam material for handicrafts to be bought in shops like Pandura.

Synthetic plastic foam doesn't normally have good shock absorbing characteristics.
                Ken Bates
                Never Mind the Label

Comment

Working...