Første turen med min nye magister med standard utstyr var ikke noe serlig..
Tror nok at jeg hadde altfor lite motorkraft/lite strøm da jeg prøvde takeoff... Brukte ca 40 meter på en kunstgressbane i -4'C totalt vindstille, da jeg endelig dro stikka bakover steila det i ca 7 meters høyde og falt sidelengs mot bakken. Er motoren eller batteriet for svakt??
Jeg bruker et 9,6 V 3000Mah med 8 celler, batteriet var selvfølgelig kaldt da jeg prøvde.... Har det mye å si om det er varmt eller kaldt?
Er batteriet for tungt?
Jeg har også 1 stk mottakerbatteri ombord...
Jeg hadde 2 forsøk og det samme skjedde begge gangene...
Dere skjønner sikkert at jeg er nybegynner, hehehe , men det er bare 1 måte jeg lærer på!
Flyet fikk bare mindre bulker i vingen, samt at propellen knakk på det 2 forsøket...
Noen som har tips?
Anbefaling av ny motor?
Anbefaling av nytt batteri til min eksisterende motor?
anbefaling av komplett ny løsning?
Takk for svar og oppmerksomhet.
Tror nok at jeg hadde altfor lite motorkraft/lite strøm da jeg prøvde takeoff... Brukte ca 40 meter på en kunstgressbane i -4'C totalt vindstille, da jeg endelig dro stikka bakover steila det i ca 7 meters høyde og falt sidelengs mot bakken. Er motoren eller batteriet for svakt??
Jeg bruker et 9,6 V 3000Mah med 8 celler, batteriet var selvfølgelig kaldt da jeg prøvde.... Har det mye å si om det er varmt eller kaldt?
Er batteriet for tungt?
Jeg har også 1 stk mottakerbatteri ombord...
Jeg hadde 2 forsøk og det samme skjedde begge gangene...
Dere skjønner sikkert at jeg er nybegynner, hehehe , men det er bare 1 måte jeg lærer på!
Flyet fikk bare mindre bulker i vingen, samt at propellen knakk på det 2 forsøket...
Noen som har tips?
Anbefaling av ny motor?
Anbefaling av nytt batteri til min eksisterende motor?
anbefaling av komplett ny løsning?
Takk for svar og oppmerksomhet.
Comment