Unconfigured Ad

Collapse

Stoor tabbe!!! Magister..

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Coolman
    • Nov 2006
    • 170

Stoor tabbe!!! Magister..

Første turen med min nye magister med standard utstyr var ikke noe serlig..
    Tror nok at jeg hadde altfor lite motorkraft/lite strøm da jeg prøvde takeoff... Brukte ca 40 meter på en kunstgressbane i -4'C totalt vindstille, da jeg endelig dro stikka bakover steila det i ca 7 meters høyde og falt sidelengs mot bakken. Er motoren eller batteriet for svakt??
    Jeg bruker et 9,6 V 3000Mah med 8 celler, batteriet var selvfølgelig kaldt da jeg prøvde.... Har det mye å si om det er varmt eller kaldt?
    Er batteriet for tungt?
    Jeg har også 1 stk mottakerbatteri ombord...
    Jeg hadde 2 forsøk og det samme skjedde begge gangene...
    Dere skjønner sikkert at jeg er nybegynner, hehehe , men det er bare 1 måte jeg lærer på!
    Flyet fikk bare mindre bulker i vingen, samt at propellen knakk på det 2 forsøket...
    Noen som har tips?

Anbefaling av ny motor?
    Anbefaling av nytt batteri til min eksisterende motor?
    anbefaling av komplett ny løsning?

Takk for svar og oppmerksomhet.
    http://www.nordregate.com
  • sfinx
    • Mar 2006
    • 150

Magisteren har litt lite motorkraft på 9,6 volt. Et kaldt batteri gir ikke like mye som et varmt. Et NiMh batteri er ganske tungt i forhold til LiPO. +mottakerbatteri, gir mye vekt til et fly som allerede er tungt og med lite krefter.
    Flyet har jeg prøvd med 9,6v og det gikk greit å fly det. Men merket godt i svingene at det var lite krefter i motoren.
    Hvis du kan ta ut mottakerbatt og bruke BEC og i tillegg holde batteriet varmt så burde du kunne fly greit. Lad gjerne batteriet rett før du skal fly, da har du litt mer puff i batteriet og varmt batteri.
    Jeg bruker nå et 3C LiPo 4000mAh batteri. Det gir 11,2v og flyet oppfører seg helt fint. Men skal du ha LiPo må jo regulator byttes.