Resette passord? Klikk HER
Har du en gammel konto, men ny mail? Send en melding, så fikser vi det. Bare oppgi brukernavn og gammel + ny mailadresse
Vi kan også smelte sammen 2 brukere til 1, hvis du har registrert deg på nytt.
Vi setter pris på at alle logger seg inn, selv om du ikke skriver noe, dette for å se aktivitet.
LA-serien har såkalt air-bleed forgasser hvor tomgangen er styrt av et lite hull i forgasseren. En "billigere" og litt mindre nøyaktig måte å justere tomgangen på enn FX-serien som har tomgangsdyse.
Dessuten er LA bronselagret mens FX har to kulelagre. Motorer uten kulelager er ikke så glad i at du bruker starter ettersom bronselagrene skaper slærk i motoren som gjør at overdreven bruk av starter kan skape slitasje.
FX yter noe mer enn LA og varer kanskje litt lengre ettersom de er kulelagret.
Du vil nok få stor glede av dem uansett hva du velger, men hvis pris ikke spiller noen rolle er det vel ikke tvil om at FX er best.
Styr unna SC/Magnum/ASP er min erfaring, du får mer glede av en O.S.
FX har kulelager, det har ikke LA. Kulelager gjør at motoren har mindre friksjon og blir dermed sprekere. Slitasjen blir også mindre. Ulempen er at man da (noen ganger) må bytte kulelager. Akkurat hva som passer best til Jupiter kan jeg ikke svare på. Det spørs hva du er ute etter. Hvis du har tenkt til å beholde motoren en stund ville jeg nok ha spandert på meg en motor med kulelager. Har selv gode erfaringer med 46FX og MVVS 49. MVVS 49 kan kjøpes hos
På de to Jupiterene i klubben som jeg har observert bruker den ene OS .46FX og den andre en Irvine .53 og begge har gitt uttrykk for at de er fornøyd.
Er du tilknyttet et klubbmiljø eller har motorerfaring fra før kan du nesten kjøpe hva du vil da det alltid vil være hjelp og få.
Uansett hva du kjøper så følg instruksjonen til produsenten for innkjøring både med hensyn til propellvalg og nitro/oljeinnhold.
Min erfaring med tips fra butikken er at de ikke stemmer med det som står i bruksanvisningen, butikken anbefaler høyt nitro innhold eller sier at det ikke spiller noen rolle mens bruksanvisningen sier noe helt annet. Dette gjelder både for OS og SC som er mitt erfaringsområde.
We process personal data about users of our site, through the use of cookies and other technologies, to deliver our services, personalize advertising, and to analyze site activity. We may share certain information about our users with our advertising and analytics partners. For additional details, refer to our Privacy Policy.
By clicking "I AGREE" below, you agree to our Privacy Policy and our personal data processing and cookie practices as described therein. You also acknowledge that this forum may be hosted outside your country and you consent to the collection, storage, and processing of your data in the country where this forum is hosted.
Comment