Unconfigured Ad

Collapse

Suksess med Magister

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Coolman
    • Nov 2006
    • 170

Suksess med Magister

Hei igjen!

Jeg lovte og fortelle om hvordan det gikk etter at jeg fikk satt inn en kraftigere motor i Magisteren.

Jeg satte inn en Hyperion Z3019/10 og da gikk allt så mye bedre, krefter i massevis, flyr som en drøm, og er enkel og håndtere. Jeg har primert trent på landing og takeoff, men har selvfølgelig prøvd både looping og rolling.

Jeg satte på ski da vi har fått vinter her oppe i nord og takeoff og landing er mye morsommere nå en tidligere.
    Jeg har flydd 4 ganger uten noen uhell.

Som jeg har fortalt tidligere har jeg kun flydd en Wing Dragon uten balanseror før jeg fikk magisteren, men Magisteren er kansje ennå enklere å fly en Wing Dragon flyet..

Min venn har også fått seg en Magister med standard motor og han har aldri prøvd radiofly tidligere, jeg fikk derfor æren av og prøve og ta det opp for første gang.
    Vi dro opp til et islagt vann og i en litt for frisk vind klarte jeg og fly dette også uten problemer, den tok av etter 4-5 meter og fløy som en fugl, virkelig morsomt.

Jeg tror nok at jeg vil ha det mye gøy med dette flyet, løp å kjøp...
    Man klarer seg med standard oppsettet også, bare man ikke prøver takeoff på en våt gressbane

Vi snakkes.....
    http://www.nordregate.com
  • sfinx
    • Mar 2006
    • 150

Kjempekjekt å høre at du har fått det til.
    Og det er et gøyalt fly å holde på med.
    Dessverre er det ikke flyvær her sør...........
    Gratulerer !
    Tor A. Jakobsen
    -------------------------------------------------
    If your gonna Crash.... at least make it look Good!
    -------------------------------------------------

Comment

• joo
      MFN Skribent
      • Nov 2002
      • 6936

Godt å høre at dere endelig fikk full glede av Magister!

Som du sikkert har lest er det for det meste skryt vi kommer med når det gjelder Magisteren, og kun på gressbane man trenger særlig ekstra guffe.

Nå gjelder det bare at du/dere fortsetter å fly "forsiktig" så flyene varer lenge. Looper og dristige øvelser etc skal skje høyt oppe, og bli dus med å lande saken! Høres ut som dere er i ferd med å komme skikkelig på vingene, gøy å høre om

Husk bare at flyet får ganske god fart om dere stuper med full gass, ikke stress saken med sånt.

Og når dere skal ta neste steg har MPX en modell som heter AcroMaster der motoren din passer bra.
      Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

Comment

• northwood
        • Nov 2005
        • 588

Litt Off topic:
        Hvor bor du som har snø i nord?

I Harstad er det kun litt snø i fjellene. Og i Alta holdt nesten snøen på og smelte like før helgen. Heldigvis fikk vi litt snøfall ila. helgen... Men laangt fra noen skiturer (eller scooter).

Comment

• Coolman
          • Nov 2006
          • 170

Originally posted by northwood
          Litt Off topic:
          Hvor bor du som har snø i nord?

I Harstad er det kun litt snø i fjellene. Og i Alta holdt nesten snøen på og smelte like før helgen. Heldigvis fikk vi litt snøfall ila. helgen... Men laangt fra noen skiturer (eller scooter).

Ja til dere som lurer på hvor vi holder til så er det nesten så langt nord man kan komme. Stedet heter Havøysund og befinner seg nesten midt i mellom Hammerfest og Nordkapp (Honningsvåg).

Flystedet vårt ligger nøyaktig på 71* Nord og er faktisk lenger nord enn både Hammerfest og Honningsvåg.
          Kansje vi får stifte klubb snart (Norges Nordligste modellflyklubb)

Jeg har tidligere vært medlem av Norges Nordligste dykkerklubb og Judoklubb.

Gleder meg til det blir flyvær igjen, vi må i ellefall bli vant til å fly i litt vind...

Vi snakkes

Comment

• jarle
            • Feb 2005
            • 341

Så langt nord ja, da blir du vel en hund i nattflyging da?
            Bra det ordnet seg med E-starteren ihvertfall og det er nok en klar fordel med litt ekstra motorkraft ja!

Jarle
            It's just like on the SIM exept your VISA is the spacebar.

Comment

• Coolman
              • Nov 2006
              • 170

Ja det blir mye flygning i dårlig lys/mørket hær oppe
              Jeg har satt på noen Navigasjonslys på vingene, men de fungerer ganske dårlig når det blir minusgrader.
              Jeg har også satt inn en Mini Maglite i nesen som fungerer utmerked, men er det noen som hvet hvor man kan få tak i noen skikkelige lys?

Helst strobelights, landingslys og Navigasjonslys?
              Noen forslag?

Takk

Jo-Hugo

Comment

• Trondhjem
                • Dec 2004
                • 639

Navigasjons lys?

Hei.
                Send en mail til Martinsen hobby.
                De hadde i vert fall noe liggende vet jeg.
                Husker ikke pris.
                Men det er bra lys i de diodene.

Odd Arne
                OAF
                Caliber 30FT MiniTitan
                Div Fly
                Radio Hitec Aurora 9
                www.ringerikemfk.com
                http://modelsport.no/

Comment

Working...