Unconfigured Ad

Collapse

Slow Stick oppsett

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • tomaane
    • Jul 2006
    • 3

Slow Stick oppsett

Sitter akkurat og setter sammen en Slow Stick jeg kjøpte til min sønn....Dette er en hobby jeg nettopp har tatt opp, etter mange års fravær. Her har det skjedd ting ser jeg.......
    Kanske noen der ute kan hjelpe meg med følgende: Modellen leveres med motor, såpass ser jeg.Men hva trenger jeg i tillegg? Batteri og en såkalt regulator? Her er jeg på tynn is. Og hva med lader?
    Veldig takknemlig om noen kunne komme med adekvate anbefalinger her.
    Har forøvrig meldt meg inn i Bærum Modellfly Klubb, men der var flystripa stengt helt til våren......
    Er det noen steder i Oslo-området man kan få litt instruksjon i å fly dette her?

Takknemlig for svar.
  • kjetilmh
    • Jun 2006
    • 990

Hei

Da trenger du vel servoer , speed controler , mottager , batteri og lader. Sender har du vel ?

Det er sikkert en børste motor som følger med.
    Men jeg anbefaler egentlig at du går for børsteløs motor og lipo batterier. Da nå du ha en speed controler som er for bøsteløs og som har cut off.

Børste løst oppsett koster mer, men det gir også mye bedere ytelse.
    Hvis du blir "hekta" , er sannsynligheten for at du konverterer til børstløst senere, stor. Og da er det like bra å gjøre det med en gang.
    Mine fly har en tendens til og ha begrenset levetid. Men utstyret som er inni lever videre med neste modell..

Dette er vel en typisk "startpakke", så kan du se hva den inneholder.

Det er en stripe på vettre i Asker :
    modellfly, asker, hobby, fly, vettre, modellhobby, RC
    Kjetil
    oops: . . ! . .

http://www.vingmfk.com

Comment

Working...