Resette passord? Klikk HER
Har du en gammel konto, men ny mail? Send en melding, så fikser vi det. Bare oppgi brukernavn og gammel + ny mailadresse
Vi kan også smelte sammen 2 brukere til 1, hvis du har registrert deg på nytt.
Vi setter pris på at alle logger seg inn, selv om du ikke skriver noe, dette for å se aktivitet.
Har dere sett at de gamle gode EEO modellene er kommet i produksjon igjen. ESA, Viking, Haien og Radio Master. Dette er litt moro, og jeg kunne nesten tenke meg en Haien. Hadde vært fint å sette på mikro radiostyring, hvis ikke det er å ødelegge en fin modell da.
Attached Files
Vennlig Hilsen
Arne Husby
Liker alt som flyr. Svært interessert i flyhistorie.
Har dere sett at de gamle gode EEO modellene er kommet i produksjon igjen. ESA, Viking, Haien og Radio Master. Dette er litt moro, og jeg kunne nesten tenke meg en Haien. Hadde vært fint å sette på mikro radiostyring, hvis ikke det er å ødelegge en fin modell da.
Det er ikke å ødelegge en fin modell, radiostyring er kommet for å bli, det kule nå er at gammeldagse frittflygende små modeller får sin renessanse på grunn av mirko radioutstyr. En som har gjort dette meget bra er Paul Bradley som har konvertert en frittflygende modell Comet stinson reliant til rc. Sjekk dette:
Få modeller er vel mer velbygde enn disse små frittflygerne fra 30 tallet.
Her er paul bradleys tegning og fargeskjemaet til modellen: Radio Control Version of the Comet Stinson SR-7
sistnevnte kan printes på japanpapir gjennom en vanlig blekkstråleprinter der japanpapiret festes til et bære ark av vanlig skrivepapir med eks spraylimet 3M remount. Man må imidlertid ha printer som kan printe A3 og helst med relativt rett arkmating for best resultat.
MVH
Tenkte jeg skulle prøve meg på en slik en først: Slingsby Swallow Jeg har et Nine Eagles mikro sett til overs. De går på to cellers batteri, så det blir lang flytid. Det eneste er at da må jeg bygge med Engelsk Balsa igjen. Og jeg har ikke de beste erfaringer med det. Men den koster ingen ting, og kan bli en fin godværsglider.
Vennlig Hilsen
Arne Husby
Det som var synd med de gamle EEO settene var kvaliteten på både utstansing og vridde materialer. Håper at det vil komme som laserskjært sett med kvalitets materialer.
På mange måter så er jo EEO den norske kulturarven når det gjelder modellfly
Mitt første fjernstyrte fly var en Radiomaster med Webra 2,5 diesel til og med bakvingen og understell var festet med syltestrikker.
En 6 kanal Futaba på 40mhz båndet kostet den gang ca 2300,- på modellhobby.
Det som var synd med de gamle EEO settene var kvaliteten på både utstansing og vridde materialer. Håper at det vil komme som laserskjært sett med kvalitets materialer.
På mange måter så er jo EEO den norske kulturarven når det gjelder modellfly
Nå er jo delene laserskåret, så jeg satser på at de er blitt bedre.
Vennlig Hilsen
Arne Husby
Mitt første fjernstyrte fly var en Radiomaster med Webra 2,5 diesel til og med bakvingen og understell var festet med syltestrikker.
En 6 kanal Futaba på 40mhz båndet kostet den gang ca 2300,- på modellhobby.
Hvis jeg husker riktig så er Radio Masteren designet av Per Hoff. Gubben er over 90 år nå og flyr fortsatt modellfly.
Noe å se frem til!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Dag Øiseth Larsen
90187441
Pattern is a sport where Your best friends tell you how bad you are flying, and you thank them for it
snakket med per hoff på ekeberg i vinter. fasinerende fyr som jeg ikke ville trodd var en dag over 75. er nok modellfly som er nøkkelen til et langt liv!
husker godt esa'n fra jeg var ung. hadde modellfly som valgfag på skolen og da bygde vi den som første fly. husker jeg fløy med den utenfor huset hjemme nør et vindkast tok tak i den og sendte den rett i ei rute som mutter'n satt rett bakom. esa'n klarte ikke knuse ruta men skremte opphavet såpass at hun i rent illsinne prøvde å gjøre det samme fra den andre siden. vart skræmt ja...
We process personal data about users of our site, through the use of cookies and other technologies, to deliver our services, personalize advertising, and to analyze site activity. We may share certain information about our users with our advertising and analytics partners. For additional details, refer to our Privacy Policy.
By clicking "I AGREE" below, you agree to our Privacy Policy and our personal data processing and cookie practices as described therein. You also acknowledge that this forum may be hosted outside your country and you consent to the collection, storage, and processing of your data in the country where this forum is hosted.
Comment