Announcement

Collapse
No announcement yet.

Somenzini yak 73" in da house

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Somenzini yak 73" in da house

    Jepp jepp da har vi fått 2 stk flunke ny QQ yak54 73" fra rcnet opp til bodø og kommet igang med bygginga. Tomr sin mangler bare motor som blir en Os 160 fx med inverted bison potte, Jeg kommer vel sansynlig til å gå for samme motoroppsett. servovalg har vel jeg enda ikke fått tak i noen enda, men det blir vel rundt 10 kg digitale på alle ror.
    Jeg har selv god erfaring med ys og kunne tenke meg en ys 140 limited i min, men det drar med seg dyre motorfester og dyrere motorer i seg selv, skal også se om tomr sin blir å funke bra med os 160 fx før jeg bestemmer meg.
    Har lastet opp ett par bilder helt i starten av bygginga av min.
    Dette flyet har vi ganske store forventninger til og kvaliteten ser helt sykt bra ut med en hardwarepakke som får større compostite modeller og arfer til å gremme seg.mere foto kommer etterhvert.

    Mvh Ronny Nilsen
    Tverlandet
    bodø mfk
    Attached Files

  • #2
    he he Ronny... her blir det snakk om å bruke minst lim... vinner,n på vekta...
    betennelse i flynerven..

    Comment


    • #3
      He he ja og totalt vinnern på vekta og i lufta, skal ikke ha noe kjærringflyging her .
      Håper flyan flyr så bra som de ser ut.

      Comment


      • #4
        kunne ha tenkt meg røykanlegg... kunne vært svinbra på disse...
        betennelse i flynerven..

        Comment


        • #5
          stå på gutter dette blir gøy!!!

          mvh geir
          Mvh Geir Mogstad
          ---------------------------------------
          slapp av det kommer helt sikkert ned!

          Comment


          • #6
            Gratulerer med fine fly folkens...
            Har selv sikklet litt på disse modellene, og mulig jeg kommer til å kjøpe et selv, da jeg har liggende en Os 160fx og en ys 140 limited her Får se å høre hvilken erfaringer dere får med disse motorene først...
            Fortsett gjærne å post bilder av oppbyggingen av flyene...
            Mvh
            Hasse Andre.

            hasse1979@online.no

            Alle kræsj har en logisk forklaring........

            Comment


            • #7
              Heisann, jeg har en sånn stående ferdig til jomfrutur i hobbyrommet. Mangler bare litt tillpassing av cowling. Har en Saito 180 i min med perrypumpe. Kun kjørt en halv kanne på bakken. Servoer er Futaba 9252. Hadde tenkt og fly maiden i påska..

              Kult at det dukker opp flere av disse modellene.
              Yngve Sekkenes

              http://www.artistic3d.net/index.php/...ne/97-bellanca

              Comment


              • #8
                Enig i at hardwarepakken er bra,men visst de er samme sideror wire som på min 102" så er patenten for dårlig.di aller fleste som flyr 102" har byttet ut denne med den tradisjonelle typen eller kevlartråd.Er en del modeller som wiren har ryki på
                Lars Petter Nesse

                Votec 322 40% 3W170cs
                Extra 330 40% 3W212cs

                Comment


                • #9
                  Ka du skal ha for ysen Strutsen? Den selger du vel til meg lol....
                  Har fått tak i servoer til yaken nå, det blir 3stk jr ds8411 (11kg) som jeg skal
                  ha på høyderor og sideror, og futaba s9252 6.6 kg) på bal ror og en standard på gass.
                  Det tror jeg blir brae servoer til denne.
                  Stabene er limt på å, og jeg er i gang med liming av hengsler bak så det går fremover. Skal legge ut flere bilder når jeg begynner å pakke fram hardware.
                  Det ser ikke ut som noe møl denne siderorwiren til denne modellen, men ville ha hatt noe kraftigere hvis det er samme til 102".

                  Mvh Ronny

                  Comment


                  • #10
                    dette blir spennende ulv gleder meg til å se flyet ferdig, flyr sikkert som en drøm! har du bestemt deg for motor?

                    OT: hvor var du på indoor'en i dag?
                    William Jul Ringkjøb
                    Bodø MFK

                    If it doesn't work, it doesn't matter what it costs...

                    Comment


                    • #11
                      Må vel berette hva jeg har montert også da... høyderor har jeg 2stk JR 8425, balanseror 2 stk hitec 5945 og side ror futaba 9351, mange forskjellige, men nok servo krefter i hvertfall..standard på trotteln..
                      Har en OS 160FX på tur, med perry pumpe.. men er perrypumpen nødvendig? har lest at mange bruker det, men vi testa en funtana med 160 fx motor og den funka veldig bra uten perry pumpa.. idag i hvertfall.. Noen med perry og OS erfaring her?
                      betennelse i flynerven..

                      Comment


                      • #12
                        ja ja her skjer det ting med yaken. stabber er på plass og alle ror ferdig hengslet.
                        Servoer er skaffet på plass, Det ble 3 stk jr ds 8425 (11kg) på høyderor og sideror. og 2 stk futaba 9252 (6.6kg) på balanseror, dette burde holde godt.
                        Har også fått på understell og har 2 servoer igjen å montere samt stagene. Hadde jeg bare fått salg på funtanaen min så hadde motor vært bestilt nå samt resten som jeg trenger for å få flyet ferdig.
                        Det begynner å blø etter å få tak på alt som må til for å få den ferdig.
                        Skal legge ut bilder fra byggingen i morra.


                        Mvh Ronny Nilsen
                        3d abstinenser

                        Comment


                        • #13
                          Min 73" ble flyklar i går. Har kjørt et par liter gjennom motoren. Nå skal jeg bare til fjells en tur før jeg skal ta hinna på spetakkelet. Jeg har montert Regulator fra Smartfly. Fromeco 2seller 2400mah. Stilt inn på 5,7V.
                          Saito 180 og 9252-servoer på alle ror bortsett fra sideroret. Der ble det en 11kg fra hitec. (husker ikke nummeret i farta.)
                          Yngve Sekkenes

                          http://www.artistic3d.net/index.php/...ne/97-bellanca

                          Comment


                          • #14
                            Hei hei..
                            Så stille det ble her da... Hvordan går det med bygginga og testflygingen? Arti å høre erfaringer, da jeg er på nippet til å kjøpe selv her nå....
                            Mvh
                            Hasse Andre.

                            hasse1979@online.no

                            Alle kræsj har en logisk forklaring........

                            Comment


                            • #15
                              Hvordan går det med yak'ene? Jeg hadde jomfrutur i påska. Var nervøs som bare det, men når den endelig var i lufta så roet det seg.

                              Måtte ha endel trim på høyderoret. Ca 5 mm tenker jeg. Mulig tyngdepunktet må justeres selv om flyet er satt opp etter somenzini sin anbefaling...

                              Uansett, lykke til med deres yak 73". Ser ut til og være et bra allround-fly. 3D/imac.

                              mvh yngve
                              Yngve Sekkenes

                              http://www.artistic3d.net/index.php/...ne/97-bellanca

                              Comment

                              Working...
                              X