Announcement

Collapse
No announcement yet.

Motor til Laser 3D 46

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Motor til Laser 3D 46

    Jeg har nettopp kjøpt en Laser 3 D 46, som jeg må ha en ny motor til, har undersøkt litt om OS 50 sx, Webra 50, irvine 53, Rossi 50, Weston genesis 50, i forumene på RCU snakker de mye om YS 63 og saito 72.
    Just engines anbefalte Irvine 53, portet for å dra litt størrepropeller... O Fremming har gode erfaringer med Irvinen
    Jeg har gode erfaringer med OS, men er blitt litt lysten på å prøve en Irvine, noen som har prøvd de aktuelle kan komme med innspill.
    Jeg har også en Hatori pipe (40-50 size) men den øker vel mest toppturtallet og ødelegger throttelregisteret.
    Alle innspill tas imot med takk
    Espen Mortensen
    Spigas 90(Ola Fremming)
    Psykopat XL (Jack Farstad)
    Super Diablotin( JR)
    Edge 540 3d
    Lieraider
    Tragi 702

  • #2
    En i klubben har en Irvine 53 på en høyvinget semi trainer og den drar til himels som bare det. Den virker veldig sterk og sikker, litt vanskeligt å bedømme nøyaktigt hvor sterk den er men slik vedkommende flyr for tiden så må der vere mye krefter til overs (med litt fet dysenål faktisk). En som burde kunne svare på dette er Sportive som har en selv på ett 3D fly. Han har også en YS 63 så han burde vite.
    Gert Hildrestrand.
    Limets Venner.
    Valdres Flyklubb Modell

    Famous last words? Hey watch this!

    Comment


    • #3
      Jeg har hatt både SuperTigre 51 og Irvine 53. Begge er kjempegode, men ST krever litt småjustering av forgasser for å gå fint. Begge går på OS F (med ekstra topp-pakning) eller Enya #3.
      Min Laser 3D:
      Fant ikke siden – Gullknapp Modellflyklubb

      Lykke til

      Tom Erik
      Tom Erik Smedal
      www.artistic3D.net
      www.photopia.no

      Comment


      • #4
        Bygger Laser 3D og kjøpte inn en Irvine 53 til den..har som deg sett att flere anbefaler den som en god match for laseren, men den har i mellomtiden havnet i snuta på ett annet fly og sitter ganske godt der.
        Nå vet jeg ærlig talt ikke hva jeg velger.
        Har lekt med tanken på og konvertere hele greia over til elektro... ett eller annet børsteløst , virker besnærende null fuelsøl gløding etc etc .men er usikker på hvor realistisk dette er mhp vekt pris og hvilke komponenter man ev bør velge. gir/outrunner...batteri valg osv
        Sitte med ett motoroppsett i elektro tilsvarende ca 50size bør være ganske anvendelig i etterbruk også.
        mvh MM

        Comment


        • #5
          Har Flip 3D selv, brukte Irvive 53, hovret på 1/2-3/4 gass med apc 13x4(nb ikke wide)

          Byttet til Ys 63, mye mere kraft i den ja
          En kompis prøvde med en Sc 53 på sitt laser 3D men den var i det minste laget, byttet også til ys 63. Det gjelder å finne en motor som er sterk i mellomregistert, det er Irvine og de fleste 4 taktere.....
          Low and slow with power to go !!

          Comment

          Working...
          X