Announcement

Collapse
No announcement yet.

H9 tribute 36. glow eller elektro?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • H9 tribute 36. glow eller elektro?

    Kjøpte meg en tribute 36 da jeg var innom smallsize for å kjøpe fuel i dag. men vet ikke helt hva jeg skal motorisere den med. Har to alternativer. en os32 motor og en elektro motor som gir ca 2.5kg statisk thrust. Noen som har prøvd den med 32 motor, måtte du/dere ha ekstra vekt i snuten da?

    Kom med forslag og erfaringer med flyet
    Tom Nohr
    Tennisveien 9
    2450 Rena

    Frsky taranis 9+
    Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
    Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
    + diverse små ting

  • #2
    Originally posted by tyor View Post
    Kjøpte meg en tribute 36 da jeg var innom smallsize for å kjøpe fuel i dag. men vet ikke helt hva jeg skal motorisere den med. Har to alternativer. en os32 motor og en elektro motor som gir ca 2.5kg statisk thrust. Noen som har prøvd den med 32 motor, måtte du/dere ha ekstra vekt i snuten da?

    Kom med forslag og erfaringer med flyet
    Et tredje forslag: Irvine 39 http://www.rc-flight.com/catalog/pro...28e4ed306009f0

    Har en Irvine 53 å den leverer varene synd den knakk forgasserfestet i åkeren:S

    Comment


    • #3
      Ja den irvine motoren er sikkert sprek Men jeg har både en os32 og nevnte elektromotor liggende, så jeg tenkte å bruke en av dem. men klarer ikke å bestemme meg
      Tom Nohr
      Tennisveien 9
      2450 Rena

      Frsky taranis 9+
      Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
      Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
      + diverse små ting

      Comment


      • #4
        Fant ut at det enkleste er å montere sammen flyet med servoer og alt og ta den motoren som passer best med hensyn på tyngdepunkt. for å slippe å bruke bly.

        Har montert alt som skal limes på flyet, dvs hengsling av ror. Alt annet skrus fast. Og stabben er avtagbar.

        Nå er dette mitt første hangar9 fly ogmå si av alt skrytet jeg har lest så er jeg ikke imponert over settet. Selve bygget er heltok, og hardware virker solid nok, men trekkingen er noe av det værste jeg har sett på en ARF. Hver eneste skjøt og ende er skeiv og løs Så blir nok en lang runde med strykejernet her for å få det fast.

        Mer kommer. skalprøve åfå ut noen bilder også.
        Tom Nohr
        Tennisveien 9
        2450 Rena

        Frsky taranis 9+
        Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
        Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
        + diverse små ting

        Comment


        • #5
          jeg har også en slik en. jeg har i en asp 52 4takt i, og de funker meget bra balanse punktet ble helt top, trente ikke noe bly i. En annen i fly klubben vår hadde en med en asp 61 4takt i de funket også meget bra. de er ett meget bra 3d fly.
          Delta force anilator 53 m Quickdraw 26ccm pioneer. SS66 M SG 35cc. Lynx 2m.Extreme Flight MXS 48".og Futaba 4PX . JBA 56 3.5m el Carbon seiler.
          På vei inn i Hangaren.
          Lyst på. F5B m cheapo oppsett i. Nan Omega 2.4m F5j. 1/4 DG808S 4500mm

          Comment


          • #6
            Den er oppgitt til omtrent samme vekt som den os32 heli motoren jeg har. tror jeg går for å prøve den. For hvis jeg skal bruke børsteløs så må jeg skjære ut større plass og da vil det ikke gå og sette inn fuel motor seinere hvis oppsettet ikke skulle funke
            Tom Nohr
            Tennisveien 9
            2450 Rena

            Frsky taranis 9+
            Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
            Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
            + diverse små ting

            Comment


            • #7
              Har nå montert alt utenom motor. Og det er noen snedige løsninger på dette flyet. Det eneste som skal limes er hengslingen til rorene. alt annet er skrudd fast. Deriblant stabb som da også er avtagbar. En anne ting er jo at det er ett eget rom under vingen som mottaker og batteri skal ligge i og det er limt inn ett rør i vingen til antenneledningen som kommer ut på høyre vingespiss
              Tom Nohr
              Tennisveien 9
              2450 Rena

              Frsky taranis 9+
              Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
              Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
              + diverse små ting

              Comment


              • #8
                Da er flyet klart til jomfrutur. Ble elektro fordi jeg hadde problemer med å få eksosbendet til 32. motoren til å basse uten store inhugg i kroppen. Det vil da si en pjs 3d-2500. 4s wanma 4000mah. stripset fast batteriet der tanken skulle sitte og cg ble perfakt uten noen ekstra vekt. med en apc 14x6E så har jeg rundt 500w. Med de servohornene jeg hadde så fikk jeg bare det som er oppgitt som low rate i manualen på maks utslag. men regner med det holder for en som aldri har rørt stikkene til ett 3D fly før

                hvis været blir nogenlunde så blir vel jomfruturen tatt i løpet av helgen.
                Tom Nohr
                Tennisveien 9
                2450 Rena

                Frsky taranis 9+
                Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
                Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
                + diverse små ting

                Comment


                • #9
                  Den gode gamle PJS'en Tyor Har du bilder?
                  William Jul Ringkjøb
                  Bodø MFK

                  If it doesn't work, it doesn't matter what it costs...

                  Comment


                  • #10
                    Nei har ikke noen bilder desverre. dvs. har tatt noen bilder men har akuratt flyttet og finner ikke kabelen til fotoapparatet
                    Tom Nohr
                    Tennisveien 9
                    2450 Rena

                    Frsky taranis 9+
                    Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
                    Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
                    + diverse små ting

                    Comment


                    • #11
                      Her er noen bilder
                      Attached Files
                      Tom Nohr
                      Tennisveien 9
                      2450 Rena

                      Frsky taranis 9+
                      Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
                      Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
                      + diverse små ting

                      Comment


                      • #12
                        Ja så har den fløyet i dag. og det måe jeg si var en possitiv overraskelse. Den var i hvertfall lettflydd og ingen stygge tendenser så langt. Nå er dette mitt første 3D fly så jeg er ikke rette til å uttale meg om 3D egenskapene. Men den biter seg nesten i halen når den looper og roller som ett higspeed borr prøvde å fly sakte med høy nese og ingen tendens til flikking. Så det var bra. Når det gjelder motor så var det bare akuratt. med pjs motoren. Blir kanskje bedre med en annen propell, har på 14x7 nå. også må jeg ha større hjul foor propellen gikk bare å klippet gress, ble for lite klaring. så på andre turen så kastet jeg det igang
                        Tom Nohr
                        Tennisveien 9
                        2450 Rena

                        Frsky taranis 9+
                        Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
                        Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
                        + diverse små ting

                        Comment


                        • #13
                          prøvde igjen i dag med ett dualsky 2200mah 25c i stedet for wannma 4000mah. 10c. Og det ble helt annen futt i kjærra da. For å si det sånn. jeg har ett wanma batteri og det blir i hvertfall ikke noen flere Men det dualsky batterie ga meg en possitiv overraskelse. også er de jo ganske rimelige. dvs. prisen på de er omtrent det samme. Var selvfølgelig litt mindre vekt med 2200mah batteriet. men det er snakk om bare ca100gram og flyet gikk som rakett i forhold.
                          Tom Nohr
                          Tennisveien 9
                          2450 Rena

                          Frsky taranis 9+
                          Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
                          Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
                          + diverse små ting

                          Comment

                          Working...
                          X