Unconfigured Ad

Collapse

Dobbeldekker som 3d fly

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Stin
    • Jan 2007
    • 629

Dobbeldekker som 3d fly

har lyst på en dobbeldekker som kan fly litt 3d med, er de noen med noen erfaringer med ett slikt fly?? tenkte på et med fuelmotor opp til 60size eller noen i den duren
    mvh stin
    Delta force anilator 53 m Quickdraw 26ccm pioneer. SS66 M SG 35cc. Lynx 2m.Extreme Flight MXS 48".og Futaba 4PX . JBA 56 3.5m el Carbon seiler.
    På vei inn i Hangaren.
    Lyst på. F5B m cheapo oppsett i. Nan Omega 2.4m F5j. 1/4 DG808S 4500mm
  • joo
    MFN Skribent
    • Nov 2002
    • 6936

Dette er vel mat for Thinnthinn
    Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

Comment

• Tom Erik
      • Feb 2004
      • 1601

Pga. av de korte vingene så blir ofte en dobbeltdekker litt ustabil i roll-planet til å fly godt 3D. En dobbeltdekker har også to vinger slik at det må bygges meget lett for at vingebelstningen skal holdes akseptabelt lav. Skal du ha en god og stabil dobbeltdekker for å fly 3D så må du opp i størrelse!
      Tom Erik Smedal
      www.artistic3D.net
      www.photopia.no

Comment

• jarle
        • Feb 2005
        • 341

Eller gå for et profilfly ala OMP: http://ohiomodelplanes.com/42boxxerarf/
        Da tror jeg du kan få til noe. Hvis du var ute etter et skalalikt fly med kropp er jeg enig med Tom Erik, da blir det nesten håpløst å få vekten så lav som du ønsker.

Jarle
        It's just like on the SIM exept your VISA is the spacebar.

Comment

• Thinnthinn
          • Sep 2002
          • 1172

Mat for meg.....

Det spørs jo litt hva du legger i "3D", men det finnes mye fint å bygge som er fullt 3D kapabelt. Man må som sagt bare tenke på VEKT, VEKT og VEKT. Man må kanske gjøre om litt på ror osv for å få nok utlag også. Også er det greit med nok motor..

Jeg heier jo på Ultimater, da disse har litt lenger halemoment enn f.eks en Pitts. Det gjør modellen enklere å bl.a. hovre. De blir litt mere retningsstabile også, noe som er greit på en dobbeltdekker.
          Flere av ARF-Ultimatene er litt i tyngste laget for 3D, men bygger du den selv kan du styre det litt mere. Det er bl.a et Tysk byggesett til salgs på RCMarked for tiden som kan være særs interessant med tanke på 3D. Riktignok litt i største laget kanskje?
          Ellers er gode gamle CG Ultimate et flott bygesett. Motor er 60-108 2-takt. Jeg hadde en med en 120-4takt, og bygger en ny nå med Saito 150.

Ellers finnes det bl.a. en dobbeltdekker Diablotin vet jeg, noe som fås ferdig bygget og som takler 3D... Den er i 40-størrelse mener jeg å huske.

Når det gjelder vekt, ER det mulig å få ting lett. Min ZN Suxess (F3A Dobbeltdekker) er ca.2x2m. Med en Ys1.60 i snuta veier den 4,8kg flyklar.... DET er lett det... (Godt det ikke var jeg som bygde den selv!).
          Audun Thinn
          Anonyme Dobbeltdekkeroholikere

Comment

• william123
            • May 2005
            • 2330

Originally posted by Thinnthinn
            Ellers finnes det bl.a. en dobbeltdekker Diablotin vet jeg, noe som fås ferdig bygget og som takler 3D... Den er i 40-størrelse mener jeg å huske.
            Anything and Everything for electric flight, your electric superstore, Helicopter store
            William Jul Ringkjøb
            Bodø MFK

If it doesn't work, it doesn't matter what it costs...

Comment

• Warbirdpilot
              Administrator
              • Sep 2004
              • 2878

Ikke helt hva du søker etter kanskje men her er ihvertfall den jeg har bestillt, og den ser ut til å fly ganske greit 3d

Attached Files
              - Håvard Glad Andreassen
              - YouTube.com/Warbirdpilot
              - facebook.com/warbirdpilot

Comment

• Thinnthinn
                • Sep 2002
                • 1172

Den var jo tøff... Nesten synd alle disse modellene er laget for elektro

Sjekk forresten linken til "Orginalen" av Super Stinkeren:

Hvem sa fullsize ikke kunne fly 3D?
                Audun Thinn
                Anonyme Dobbeltdekkeroholikere

Comment

• elektrodude
                  • Sep 2006
                  • 1342

Stjeler litt plass her,uten å spørre har en diskusjon gående med en kompis,om akro/ 3D.
                  hva er det som bestemmer om eit fly er eit akrofly eller 3D fly.Skjønner att det henger sammen med wingload.Men finnes det noen regler/utrekninger som bestemmer dette?
                  kan noen skrive og forklare litt om dette,hadde satt stor pris på det.
                  Alt som kan fjernstyres.
                  ---------------------------------------------
                  The problem with nitro's these days are that they arent brushless.
                  Electronics run on smoke... if you let the smoke out, they stop working.
                  Steinar Kvarme.

Comment

• Stall
                    • Apr 2004
                    • 276

J.Perkins Panic

Advarsel !
                    dette flyet ser ikke ut: http://www.jperkinsdistribution.co.u...0&activepage=1 men jeg tror det kan det du er ute etter uten å bli for dyrt.
                    'Airspeed, altitude and brains. Two of these three are always necessary to complete a safe flight'.

Ørjan Rapp

Comment

• esmel
                      • Dec 2004
                      • 2830

Originally posted by Thinnthinn
                      Jeg heier jo på Ultimater, da disse har litt lenger halemoment enn f.eks en Pitts. Det gjør modellen enklere å bl.a. hovre. De blir litt mere retningsstabile også, noe som er greit på en dobbeltdekker.
                      Flere av ARF-Ultimatene er litt i tyngste laget for 3D, men bygger du den selv kan du styre det litt mere. Det er bl.a et Tysk byggesett til salgs på RCMarked for tiden som kan være særs interessant med tanke på 3D. Riktignok litt i største laget kanskje?
                      (...)
                      Når det gjelder vekt, ER det mulig å få ting lett. Min ZN Suxess (F3A Dobbeltdekker) er ca.2x2m. Med en Ys1.60 i snuta veier den 4,8kg flyklar.... DET er lett det... (Godt det ikke var jeg som bygde den selv!).
                      Ultimaten min blir jo faktisk mindre enn 2x2meteren din, i hvert fall i vingespenn, så jeg syntes det er ganske rått at f3a kjærra di bare veier 4.8kg!! Hvordan er den bygd opp forresten? Det må jo være noen glupe måter å spare vekt på siden den er så lett...

Hvis det blir så jeg beholder Ultimaten så er målet å spare vekt, så langt det lar seg gjøre. Håper å ende opp på rett over 7kg med en Da-50. Forhåpentligvis lar det seg gjøre å fly litt 3D med den
                      Espen Melby

:D-- Fuel leads to anger, anger leads to hate, hate leads to suffering.... ("Noen" vil ha meg til å endre denne, bare glem det! ;) ) --:D

Comment

Working...