Announcement

Collapse
No announcement yet.

H9 46% Ultimate

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    ARF eller ikke, hvem i alle dager orker å sitte med puslespillet av ett slikt fly når det kommer ARF som er bra.

    Har jo bygd en drøss av mindre ARF siste årene, men synes alikevel det er gøy både å bygge selv å se på andres "monteringer"

    Lekker maskin!
    ____________________________
    Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

    Comment


    • #17
      Ser ut som om den er klin lik denne, utenom fargenene da;

      http://www.rcforumet.com/test_fly/ul...timate_arn.htm
      Geir


      3D plane - 1D brain

      Comment


      • #18
        Originally posted by Tom Erik View Post
        ARF har jo ingenting med bygging å gjøre. Dette er montering! Tenk for en kjip verden det hadde blitt om Lego kom ferdig bygd...
        Det hadde vært enda kjipere om du bare fikk en 5 kilos plastklump, og så måtte spikke lego klossene selv LEGO ER ARF!

        Christian
        Mvh.
        Christian

        Jets Of Norway

        Comment


        • #19
          Hehe.. Enig!
          Geir


          3D plane - 1D brain

          Comment


          • #20
            Originally posted by Sniper View Post
            Ser ut som om den er klin lik denne, utenom fargenene da;

            http://www.rcforumet.com/test_fly/ul...timate_arn.htm
            Det er noen forskjeller på de.
            For det første er motorboxen min helt tett, i tillegg til torpedoveggen. På blåkopien er det skjært ut lette hull i begge deler, noe jeg tror har en negativ effekt. Men det ser ut til at han har forsterket opp motorboxen sin litt. I tillegg har blåkopien profilert stab, det har ikke H9 Ultiamaten, og det har ikke fullsizen heller faktisk.

            For min del er det stopp i produksjonen, da pakka mi fra IMPX sitter fast på Hamar. Jeg får ikke gjort så mye mer før den kommer. Men skal en tur ned på hobbyrommet senere i kveld, og da skal jeg ta noen bilder av det som har blitt gjort til nå. Legger ut noen fra tidligere idag.
            Attached Files
            Knut Erik
            But it flies, so who cares??
            www.torqueroller.com
            Steikje galen
            www.skalamodellflyklubb.no
            www.teamflyingcircus.com

            Comment


            • #21
              Må bare si at jeg er imponert over iveren du legger i hobbyen! Jeg svarer ikke på mange av innlegga dine, for jeg har ingen erfaring med så store modeller, men tøft er det...

              Følger ivrig med hver dag for å se om det er noe fremgang og håper alltid at du poster bilder og kanskje en video av de første turene... Hittil har jeg vel bare sett fra Fagernes og denne "parkflyer'n" din. Harrier 90, var det vel

              Stå på, Eagle! Selv om responsen på forumet dabber av innimellom, så betyr det ikke at vi ikke følger med... Blir litt som at den peneste dama sliter med å få kontakt med gutta, for det er ingen som tror de har noe å stille opp med

              Uansett så oppfordrer du mange av oss småflypiloter til å sikle mot større modeller
              Last edited by Krazy-K; 03-04-08, 21:23.
              Kenneth Davidsen

              Comment


              • #22
                Hei du.

                Må bare få takke for dine mange fine ord. Blir nesten litt flau her nå

                Dette med videoer må jeg bare få beklage. Jeg har ikke det utstyret eller den kompetansen som skal til for å legge videoer ut på nett. Så jeg er avhengig av hjelp der, og når jeg flyr jomfruturer, er det sjelden at noen ser på. Jeg er litt alene om å ha den store interessen for slike modeller her hjemme. Men de andre kommer kanskje etter etterhvert.

                Ellers må jeg bare få si at det er et privilegium å få drive på med denne hobbien, og spesielt med sånne store modeller. De er flotte og se på, og de flyr som regel veldig bra. Ifjor monterte jeg 5 composite modeller før sommeren, og da sommeren kom med flyvær, var jeg "oppbrukt".
                Frykter litt at det samme skal skje i år, men om Ultimaten flyr like bra som de jeg har sett på film, og har lest om, så regner jeg med at jeg klør etter å få flydd den.

                Mange her hjemme mener jeg bør bygge meg et fullsize, men det frister ikke. Jeg vet om et micro fly som er til salgs, som kunne blitt et fint prosjekt og bygge om til modell, men jeg holder litt igjen. Det er forøvrig en dobbeldekker, fabrikat ukjent, med en Daf 1050cc boxer på 64 hk. Startvekt uten pilot før ombygging er ca 225 kg. Modellfly grensa er 150 kg. Så det er mye slanking som må til.

                Vel vel. Jeg skal iallefall legge ut så mange bilder jeg kan, selv om det ikke er så mye som forandres på modellen fra dag til dag.

                P.S Pakka mi er faktisk kommet til Ålesund, så da har jeg den i morgen i 14 tida. Helt sjef.
                Knut Erik
                But it flies, so who cares??
                www.torqueroller.com
                Steikje galen
                www.skalamodellflyklubb.no
                www.teamflyingcircus.com

                Comment


                • #23
                  Da er vel modellen så og si ferdig. Det gjenstår kun å montere hjulkåpene. Det tar jeg i morgen. Skal også få på noe pynt (dekaler) etterhvert.
                  Det har vært en sann fryd å montere denne fuglen, vil påstå at det er umulig å gjøre feil, spesielt om man har et øye nedi boka, som følger med.

                  Er spent på hvordan motoren vil oppføre seg. Den har ikke vært startet på en stund, men regner med at alt er i skjønneste orden. Blir bra når spinneren kommer neste uke.

                  Bilder ligger på mobilen, skal poste dem i morgen, sammen med noen bilder av hele flyet, ferdig montert ute. Det er fine meldinger. Vet ikke om jeg får flydd den i morgen, har ikke hastverk. Så får vi se hvordan dette går til slutt. Glerder meg som en unge. Tror ikke jeg har vært så forventningsfull før en jomfrutur noen gang, som det jeg er nå.

                  Da sees vi i morra, med noen detalj bilder, og noen ferdig fly bilder.

                  Snakkes
                  Knut Erik
                  But it flies, so who cares??
                  www.torqueroller.com
                  Steikje galen
                  www.skalamodellflyklubb.no
                  www.teamflyingcircus.com

                  Comment


                  • #24
                    NÅ er den ferdig,

                    Helga gikk med til litt andre ting enn modellfly. Sånn er det jo bare.

                    Flyet ble bra det, må si såpass. Ikke er den spesielt tung heller. Den kjennes mye lettere enn de 40% flya jeg har bært inn og ut av hobbyrommet, men ei vekt vil jo avgjøre den saken.
                    Hjulkåpene var enkle å montere, bortsett fra H9 har borret opp hullet for hjulakslingen til ca 9,5mm, på min modell iallefall. Er mulig de har noen fancy hjulakslinger som passer, men jeg har brukt 6mm umbraco i 12.9 kvalitet. Så jeg dro innom jobben og hentet et 10mm ermeto rør, og laget en foring. (se bilde) Da ble den stram og fin. Like stram og fin som cognacen jeg ferier med nå

                    Ble fornøyd med innmaten i flyet også, har prøvd å holde det enkelt og oversiktlig. Nå gjenstår det kun å få spinneren i postkassa, og en pilot. Har laget noen instrumenter, så dashbordet er iallefall Imac legal.

                    Er været med meg i morgen, tror jeg den kommer til å få luft under vingene. Må ha hjelp til å balansere modellen, har lagt CG 3/8" lenger bak enn anbefalt. Mange bruker å ha CG på 10", og jeg er ikke fullt så langt bak ennå, men mulig jeg havner der etter hvert.

                    Vil anbefale denne modellen til de som er ute etter en stor modelle som er enkel å sette sammen, for dette var virkelig en lek. Trenger ikke mye stormodell erfaring for å prøve seg på denne. Manualen er genial, og følger man den, og bruker anbefalt utstyr, så kan det ikke gå galt.

                    Bestilte en Vess 32A i går, Elefun har mailet meg om at pakken er sendt, så da blir det å lakkere den i sølvfarget carbon mønster når den kommer. Vess 32A er den mest populære propellen som er brukt på denne modellen, så da følger jeg strømmen i den sammenheng.

                    Da lar jeg bildene tale for seg i denne omgang, og legger ut flere bilder fra stripa, når modellen kommer dit.
                    Takk for seg
                    Attached Files
                    Knut Erik
                    But it flies, so who cares??
                    www.torqueroller.com
                    Steikje galen
                    www.skalamodellflyklubb.no
                    www.teamflyingcircus.com

                    Comment


                    • #25
                      Råfin modell Eagle
                      Tar du med deg video-filmærn i morra eller?
                      Futaba 6EXA
                      Futaba 10C 2,4Ghz
                      Piper J3 Cub, RCV 60SP
                      Katana, CRRC PRO 50ccm

                      Comment


                      • #26
                        drit-tøff modell!! kanskje min neste blir en sånn!?
                        (eller 150-200ccm somenzini pitts når den kommer neste år)

                        vi ønsker oss video(og bilder)
                        Last edited by anders e; 07-04-08, 22:16.

                        Comment


                        • #27
                          Grattis med skikkelig fly

                          Kanskje det en eller anna gang i fremtiden står en slik på gårdsplasse her også. Håper i hvert fall at det lar seg realisere en eller anna gang.
                          Espen Melby

                          :D-- Fuel leads to anger, anger leads to hate, hate leads to suffering.... ("Noen" vil ha meg til å endre denne, bare glem det! ;) ) --:D

                          Comment


                          • #28
                            Aiaiai.

                            Nå har den iallefall flydd.
                            Fy faen for et fly. Har ikke noen erfaring med dobbeldekkere fra tidligere, men dette var rått, og jeg kan knapt vente til i morgen, for å komme i lufta igjen. Det ble litt knapt med tid i dag, så jeg rakk bare 2 korte turer. Motoren var på den magre siden, og ville ikke yte maks på fullt, så det ble litt amputert. Jeg hadde satt på en carbon sleiv type 33x12, noe som er i tyngste laget for en 150cc.

                            Det ble filmet, og link til youtube kommer når den blir lagt ut. Har også fått Nettulven til å ta masse bilder, og han sender dem over når de er klare, evnt så legger han de ut her selv.

                            Modellen balanserte perfekt der jeg la CG, sikkert flaks, men jeg kaller det fin beregning. Fulgte de foreslåtte utslagene fra Mike Mconville, de fungerte greit, men var noe "kjedelige". Kommer til å sprite dem opp litt mer i morra. Værmeldingen lover bra vær, så da satser jeg på noen timer med herlig flyving.

                            Montering av modell tar ca 10 minutter. Ser på FG forumet at de snakker om 20-30 minutter, men da må det være mye prating mellom skruene.
                            Testet ikke allverden av triks, litt hover, (5sek), motoren var ikke med. Et par roller og litt harrier. Tenker jeg tar den helt ut i morra.

                            Så da får vi se når film og bilder kommer.

                            Snakkes
                            Knut Erik
                            But it flies, so who cares??
                            www.torqueroller.com
                            Steikje galen
                            www.skalamodellflyklubb.no
                            www.teamflyingcircus.com

                            Comment


                            • #29
                              Gratulerer med vel gjennomført jomfrutur! Store "tørkestativ" er fantastisk fine å fly,- de har absolutt ingen av de egenskapene det ofte refereres til når det gjelder mindre dobbeltdekkere (flikkete, flyr fort, vanskelig å lande osv...) Disse store fuglene er fantastisk stabile og flotte flymaskiner! Når kommer du med en tilsvarende, eller større, Ultimate fra Exclusive?
                              Tom Erik Smedal
                              www.artistic3D.net
                              www.photopia.no

                              Comment


                              • #30
                                Hei Tom Erik, takker for den.
                                Joda, disse greiene flyr skikkelig bra, det er det ingen tvil om. Husker for endel år siden, da var Blue Hawk Ultimaten med O.S 120 en drøm i det fjerne. Tror ikke den flyr sånn som H9'n gjør nei.

                                Exclusive Ultimate er faktisk ikke langt unna. Når jeg kommer i nytt hus etterhvert, har jeg fått lov av kona å kjøpe et byggesett, som skal bli det første på det nye hobbyrommet, og da blir det en stor Ultimate ja.

                                Hvordan går det med Challengeren din da? Har du fått reparert den ennå? Nils Olav stjeler jo all oppmerksomheten med sin Trodde kanskje dere km til Fagernes med begge to nå før påsken. Du får uansett bare få den i lufta igjen, om du ikke allerede har kommet dit
                                Knut Erik
                                But it flies, so who cares??
                                www.torqueroller.com
                                Steikje galen
                                www.skalamodellflyklubb.no
                                www.teamflyingcircus.com

                                Comment

                                Working...
                                X