Heisann.. jeg er selvutnevt n00b og lurer her på hva er forskjellen pr definisjon på et 3D fly og et Acro fly? Lurer på dette da en kar korrigerte meg med at min CAP 232 var et Acro-fly og ikke et 3D fly. Håper noen kan svare meg på dette =)
Unconfigured Ad
Collapse
Forskjell på 3D og Acro?
Collapse
X
-
Tags: None
-
Eg prøver meg på ein liten oppklaring, med fare for å trø feil
3D-akrobatikk er øvelser som blir utført med flyet i "utstallet" tilstand. Dette stiller spesielle krav til flyet, som mye motorkraft, store rorflater med mye utslag og det stiller også noe krav til plassering av tyngdepunkt.
Cap 232 er et tradisjonelt akrofly, men det er mulig å sette det opp for 3D-øvelser. Om det da kan kalles for et 3D-fly eller ikke, får andre bedømme
--
Rune -
MEN, man kan godt fly 3D med en CAP, Extra, Yak, etc. Et fly som er 3D kapabelt må ha relativt lav vingebelastning og en kraftig motor. Tyngdepunktet bør ligge langt bak.
Selv har jeg et par Yak'er i størrelse large, og disse flyr bedre 3D enn hva jeg klarerLars Henrik Kjølberg
http://www.flickr.com/photos/larshkj/
Klubber:
Jets of Norway
Nittedal modellflyklubbComment
-
Olav Jørgensen
Low & fastComment
-
Samme luftstrøm over og under vingen fra propell som gjør det mer stabilt i harrier/hover. Likere oppførsel normalt og invertert, lettere å få det til å gå rett i knifeedge osv. Og kanskje viktigst av alt så får du vektpunkt nærmere senter av flyet, som er generelt bedre for all type acro/3d.Last edited by jab; 16-09-08, 19:55.Comment
-
Fant igjen dennehttp://www.modellflynytt.no/showthread.php?t=17960
Alt som kan fjernstyres.
---------------------------------------------
The problem with nitro's these days are that they arent brushless.
Electronics run on smoke... if you let the smoke out, they stop working.
Steinar Kvarme.Comment
-
Takker og buker.. Rakk faktisk å lære en hel del om 3d og acro flyging. Naturligvis ble det flere spørsmål oppi hodet mitt om hva de ulike triksene heter og hvordan de utføres, men det er vel noe det går an å lete etter i forumet.
Tusen takk folkz! =)Comment
-
Ligger masse instruksjoner på youtube om "triks"
Alt som kan fjernstyres.
---------------------------------------------
The problem with nitro's these days are that they arent brushless.
Electronics run on smoke... if you let the smoke out, they stop working.
Steinar Kvarme.Comment
-
Trenger bare en trainer for å fly 3D da...
Comment
Forum Bottome ADS
Collapse
Comment