Unconfigured Ad

Collapse

Parkmaster 3D: erfaringer og tips

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • bjeff
    • Jul 2007
    • 2010

Parkmaster 3D: erfaringer og tips

Hei,
    tenkte at det kan være interessant med en tråd der en kan utveksle erfaringer om Parkmaster fra Multiplex?

Utrolig morsomt fly! Men i dag hadde jeg en litt guffen opplevelse; syntes plutselig det var litt merkelig respons på balanserorene før jeg skjønte at det ene roret var helt dødt. På bakken viste det seg at mutteren og skiva som holder kvikk-linken fast på rorhornet hadde falt av.

Skjønner ikke hvordan den mutteren fant veien av skrua på seks minutter.

Så nå har jeg satt gjengelås på alle mutterne, og skjønner at dette skulle vært gjort i utgangspunktet.
    Anders Eiebakke
    90078513
  • SMP
    • Oct 2008
    • 34

Hvordan er flyegenskapene til Parkmasteren?

Hvordan er Parkmasteren å fly i forhold til andre akrofly, som for eksempel depronkjerrer?

Comment

• bjeff
      • Jul 2007
      • 2010

Originally posted by SMP
      Hvordan er Parkmasteren å fly i forhold til andre akrofly, som for eksempel depronkjerrer?
      Jeg har kun fløyet en scratchbygget Nasty av 3D-fly og ingen akrofly (Parkmasteren er vel et 3D-fly og ikke akro). I forhold til Nasty er PM mye stivere, mye kjappere/presis respons. Kan jo flys hardere også, uten at vingene flagrer som laken så limet drysser. Har fløyet åtte pakker idag (bor og jobber rett ved siden av parken), og begynner å føle meg komfortabel i litt lavere høyde. Hadde et uhell første dagen, det skyldtes nok kombo av uerfarenhet og feil balansepunkt. Etter justering av balasepunktet er den mye lettere å fly enn fryktet, føles helt suveren!
      Anders Eiebakke
      90078513

Comment

• Stin
        • Jan 2007
        • 629

Parkmasteren er som og fly en litt større deponkjerre den flyr alle mulige øvelser og er veldig lett og fin og fly. jeg sier bare løp og kjøp, alle som flyr litt 3d og akro burde ha dette flyet i hangaren sin.
        Delta force anilator 53 m Quickdraw 26ccm pioneer. SS66 M SG 35cc. Lynx 2m.Extreme Flight MXS 48".og Futaba 4PX . JBA 56 3.5m el Carbon seiler.
        På vei inn i Hangaren.
        Lyst på. F5B m cheapo oppsett i. Nan Omega 2.4m F5j. 1/4 DG808S 4500mm

Comment

• SMP
          • Oct 2008
          • 34

Hvordan er det å lære 3D med Parkmasteren?

Hvordan er det å lære å fly 3D/akro med Parkmasteren?
          Jeg har vurdert en stund om jeg skal kjøpe et 3D depronfly som jeg skal lære å fly 3D og slikt med, men siden jeg kommer til å fly mest ute tror jeg Parkmasteren er et godt altenativ siden den er større og tåler mere vind. Da er det greit å vite litt om hvordan den er å lære å fly 3D med.
          Last edited by SMP; 07-10-08, 21:31.

Comment

• bjeff
            • Jul 2007
            • 2010

Jeg har fløyet mye i simulator, og føler at læringen går ganske kjapt og raskere enn forventet i virkeligheten. Dagens turer så helt annerledes ut enn de for en ukes tid siden, for å si det sånn. Har ikke forsøkt fire punkts roller (de går vel bare så-som-så på sim´en) , men knife edge, invertert, snap-rolls og hover går som en lek. Trener på harrier, litt vinglete hittil.

Eneste jeg syns er litt pes av de tingene jeg har forsøkt, er å lande fra harrier. Det er temmelig høyt gress der jeg flyr. Blir ikke alltid like myke landinger, men understellet er fortsatt intakt.

Har forøvrig tapet på de elapor-bitene som går over pianotråden til hjulene, ble lei av at de datt av ved harde landinger.
            Anders Eiebakke
            90078513

Comment

• bjeff
              • Jul 2007
              • 2010

Byttet ut de originale hjulene med 6 cm lette Dubro-hjul, vektforskjell 2 gram pr stk. Passer bra i hjulkåpene tross størrelsen, fordi de er tynnere. Lettere å lande på gress.

Hadde en spennende tur igår, slo sideroret i bakken under en sjelden bakkeavgang. Hadde flaks og fikk det helskinnet ned, måtte bare bytte et servotannhjul og lime på plass roret. Pianotråd i buken foran sideroret er nok smart dersom man ikke håndstarter.
              Anders Eiebakke
              90078513

Comment

• bjeff
                • Jul 2007
                • 2010

Satt på ski og haleski fra Dubro, fungerer perfekt. Måtte bytte ut de medfølgende hjulstopperne som var for trange.
                Anders Eiebakke
                90078513

Comment

Working...