Heisann. Jeg kjøpte for en stund siden en funtana x 100 fra Hangar 9. Flyet er jo en drøm å fly, men problemet mitt er at motoren virker noe underdimensjonert. Det sitter en SC 91 4 takt (APC 16X4w prop) på det og det virker hvertfall på meg som at det flyet er beregnet for en mye sterkere motor. Er det noen som har noen anbefalinger til motor jeg kan sette på dette ? Ønsker som alltid mye kraft så jeg kan komme meg ut av kræsjen jeg som regel alltid holder på å gjøre når jeg prøver meg på 3d flying På forhånd takk for svar
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Hangar 9 Funtana x 100
Collapse
X
-
Tja en YS110 4takt skulle vel røre litt på den saken. Er mye power , men dyr motor..Tom Jonny Pettersen
http://www.bodomfk.no
-
Funtana X100 med .91-4t er for lite motor hvis du skal kose deg.. Er mange som flyr Funtana 90 og X100 med 120-4t, eller 120-2t, og det fungerer helt topp.Emil Nilsen
www.rcpro.no
Comment
-
Os 120 AX vil funke bra, hiv på en Xoar 16/6 eller apc 17/4W
Eller som jeg ville gjort, en os 200Futaba 10C Fasst
Last Down 3XL V3
Spirit Elite
Primo
Hellcat
Sukhoi
Pt 19
Ucd
Bossanova
Giles 202
Boomerang
Mojo
Ultra Stick
Riva Silver X
Laser 3d
Hobbyrommet er fullt av leker.
Comment
-
Er jo veldig glad i 4-taktere da så litt på denne på ebay Error Page | eBay men prisen kunne jo godt vært langt lavere. Kostet penger denne også ser jeg Error Page | eBay Noen som har erfaringer med begge disse motorene ? for og imot ? Kanskje bare kjøpe begge å leve på knekkebrød ett par tre måneder
Comment
-
Har sett denne med en Saito 125, det fungerte bra.
Har og sett den med en Saito 180, det var tøft!
Noe under 4-takt 120-size ville jeg ikke vurdert, 120 2-takt krever mer jobbing med rorene i hover, ut fra hva jeg får med meg, men det fungerer absolutt...
Har selv Funtana X50 med en Saito 82, og den er rolig å fly
Jeg hadde gått for Saito 125, uten tvil!Kenneth Davidsen
Comment
-
flere som ikke riktig har fått lagt seg ser jeg saito 125 kontra 180 varierte jo ikke så mye på prisen da (500 kroner) men må vel kanskje tenke litt på vekta og 700 gram på 125,en og 870 på 180,en. Går utfra at det er ganske stor forskjell på 125 og 91 4-taktere med tanke på ytelse!?
Comment
-
Originally posted by Krazy-K View PostHar sett denne med en Saito 125, det fungerte bra.
Har og sett den med en Saito 180, det var tøft!
Noe under 4-takt 120-size ville jeg ikke vurdert, 120 2-takt krever mer jobbing med rorene i hover, ut fra hva jeg får med meg, men det fungerer absolutt...
Har selv Funtana X50 med en Saito 82, og den er rolig å fly
Jeg hadde gått for Saito 125, uten tvil!Last edited by caravelle; 13-08-09, 12:09.Tom Jonny Pettersen
http://www.bodomfk.no
Comment
-
-
Hmm, hvor ble det av svaret mitt ? jaja prøver igjen. Jeg testet med 15x4 16x4 og 17x4. Så ut til at 16x4 passet best på den motoren (uten at jeg hadde noe å måle med),men skulle kanskje testet 14x4 og. Jaja har montert på 125,en og flyet henger nå finfint selv under halv gass Likte godt 91 motoren, men satser på å bruke den på ett litt mindre fly. Vet du forresten om noen plasser de selger reservedeler til disse flyene, kunne tenkt meg å prøve de ehh "greiene" på enden av vingene. Fikk ikke med de til flyet.
Comment
Comment