Unconfigured Ad

Collapse

Høyderor som hjelper balanseror

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jeeeeeeright
    • Mar 2008
    • 1052

Høyderor som hjelper balanseror

Jeg har en Aeroworks Yak54 50cc som jeg har litt for små utslag på balanserorene på til å holde i ro mens jeg hovrer (og jeg er ikke flink nok til å la den torquerolle uten å miste kontrollen). Jeg har bestilt lengre servoarmer for å få mer balanserorutslag, men siden høyderorhalvdelene går på hver sin kanal på mottakeren, vil det da funke å mixe dem inn mot balanserorene?
    Siden hele høyderoret ligger midt i propellstrømmen så burde de jo gi en viss effekt, og kanskje nok til at jeg klarer å hindre flyet å rolle i hover...
    Remi A. Sørensen - 94877903
    Leder i Lofoten RC-Klubb
  • extracap
    • Feb 2006
    • 556

Det fungerer godt ,jeg bruker den mixen på mine 2,6 m fly og det hjelper mye i hover !
    Mvh Geir Mogstad
    ---------------------------------------
    slapp av det kommer helt sikkert ned!

Comment

• jeeeeeeright
      • Mar 2008
      • 1052

Hvor mye bevegelse på høyderorene er det du mixer inn da?
      Leder i Lofoten RC-Klubb

Comment

• ronnynorge
        • Jan 2008
        • 1231

Feigt med mix
        Ronny Andreassen
        Sunndal/Vinnu
        Fei Bao T-45 GosHawk 1:5,5
        3DHs 33" EPP
        JR 9303 2,4

Comment

• jeeeeeeright
          • Mar 2008
          • 1052

Originally posted by ronnynorge
          Feigt med mix
          Hvis du kommer løpende med lengre servoarmer til meg (hitec), så dropper jeg gjerne mixen
          Leder i Lofoten RC-Klubb

Comment

• TrondD
            • Feb 2008
            • 172

Jeg bruker 50%.
            Trond Dullerud
            Trondheim Modellflyklubb

Comment

• extracap
              • Feb 2006
              • 556

Originally posted by ronnynorge
              Feigt med mix
              Mulig det ,men på di fleste coposite maskinene er det problem å få nok utslag på
              balanserorene. Pga di er hengslet med en "duk" som er støpt i vingene,når balanseroret går oppover er dette ikke noe problem men når di skal ned så stopper det seg .Snakker her med god erfaring,og bare det er sakt er det den eneste mixen jeg bruker og kunn i hover !!! Bruker ingen mix på modeller som klare nok utslag til hover.
              Men den edgen som kom fra arf comp så er den hengslett som halepartiet så der er det ikke nor problem med utslagene.
              Og en ting til som har virkelig noe å si her er torquen som motoren lager og der er det stoore forskjeller på exs en dl 100 og en da 100 (erfaringen min er 3w 106 cs og en dl 100)

Får i svare på spørsmålet til "jeeeeeeright" så har jeg ca 1,5 cm på mine høyderor i lag med max balanseror(naturligvis så går di hver sin vei og trinnløst etter balanseror stikka) Tja dårlig forklart men det er litt etter fly og ikke minst etter behov !
              Mvh Geir Mogstad
              ---------------------------------------
              slapp av det kommer helt sikkert ned!

Comment

• Aeroholiker
                • Aug 2003
                • 360

Originally posted by jeeeeeeright
                Hvis du kommer løpende med lengre servoarmer til meg (hitec), så dropper jeg gjerne mixen
                2 tommer burde vel holde.. http://www.elefun.no/p/prod.aspx?v=7344&i=1&
                Geir Bjelkarøy

http://www.phoenix-rc.org

"Når små menn kaster lange skygger, blir det snart mørkt"

Comment

• jeeeeeeright
                  • Mar 2008
                  • 1052

Originally posted by Aeroholiker
                  Er jo dem jeg har på nå... Har bestilt 3"-varianten, men rekker neppe å få dem før pinsetreffet i helga.

Og angående hvor mye den torquer, så har jeg en elektromotor inni cowlingen som snurrer en Meijzlik 23x8 på 9300rpm, så det vrir seg litt hvis jeg er brå på gassen...
                  Leder i Lofoten RC-Klubb

Comment

Working...