Unconfigured Ad

Collapse

kjekke sak fra hobbycity

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • lillejon78
    • Dec 2005
    • 1530

kjekke sak fra hobbycity

etter tips fra en kamerat så måtte jeg bare bestille dette flyet, følger med motor og regulator, eneste man trengte ekstra var 3stk 5grams servoer å et 2sellers lipo på ca 500mah

flyet: http://www.hobbycity.com/hobbyking/s...dProduct=11339

servoer: http://www.hobbycity.com/hobbyking/s...idProduct=5458

batterir: http://www.hobbycity.com/hobbyking/s...idProduct=7303

propeller: http://www.hobbycity.com/hobbyking/s...idProduct=9842

alt i alt så kom dette på bittebittelitt under 600.- inkludert frakt,

denne saken flyr helt veldig bra,med et sånn batteri tipper jeg flytid på ca 8min, kommer helt an på hvordan man flyr, med den propellen som følger med så er modellen litt "lat", men setter du på en sånn propell jeg linker til så går den som et uvær, har enda ikke fått testa denne inne enda, men har flydd en god del batterier utendørs.

SÅ LØP Å KJØP
    trex-600-NSP-FBL 0s55hz,beastX,align ds610,ds650.
    trex-550e. FBL align ds610.ds620. beastX, castle esc &bec, EDGE 553mm.
    arf jupiter med magnum 52 med ukjente servoer.
    PA katana MD elektro med ymse elektronikk.
    homemade quad med diverse elektronikk.
    noen depronkjerrer.
    futaba10c 2.4ghz.
    radiostyrte bilær med reservedeler liggende klart
  • JayBee
    • Sep 2009
    • 762

Du bør prøve å fly denne med 3s 800mah 20c batteri og original propell! Det går som et uvær
    Jon-Brage Hoel Andorsen
    -------------------------------------------------------------------------
    Fly i hangar: Ikke noe å skryte av.

Alt flyr bare du har nok motor!

Comment

• lillejon78
      • Dec 2005
      • 1530

Originally posted by JayBee
      Du bør prøve å fly denne med 3s 800mah 20c batteri og original propell! Det går som et uvær
      tror nok at kroppen ikke har godt av noe mere fart enn det den har nå med den nye propellen, den blir nok ustabil da tenker jeg
      noen depronkjerrer.
      futaba10c 2.4ghz.

Comment

• JayBee
        • Sep 2009
        • 762

Min flyr fint som snus med litt karbon-avstiving i vingen og dual rates + expo
        Jon-Brage Hoel Andorsen

Comment

• lillejon78
          • Dec 2005
          • 1530

Originally posted by JayBee
          Min flyr fint som snus med litt karbon-avstiving i vingen og dual rates + expo

har limt på en 1.5mm karbonbinne under vingen,men roroverføringer er ganske slarkete på sånne modeller så er vel ikke bygd for 100kmt
          noen depronkjerrer.
          futaba10c 2.4ghz.

Comment

• Quadrocopter
            Moderator
            • Aug 2007
            • 6357

Her ser dere hvor fort disse modellene skal gå

Comment

• JayBee
              • Sep 2009
              • 762

Originally posted by Quadrocopter
              Her ser dere hvor fort disse modellene skal gå
              Den modellen er en modell i en helt annen klasse..... Det hk flyet veier 3 ganger så mye og tåler 50 ganger så mye juling.Men som sagt jeg har flydd min med 3s, og den ga iallefall 80km/t! Det fungerte helt fint hvis man bare slakket ned litt i svingene min har kryssstag av 1mm karbon på undersiden av vingene så jeg får ingen flutter eller vingeklapp når jeg flyr fort...
              Jon-Brage Hoel Andorsen

Comment

• kapia
                • May 2005
                • 1435

quad: det var fin film, er den mest sakteflyvende f3p modellen jeg har sett så langt!
                Tror ikke den saken som dem linker til er like sakteflyvende, og tror vekta er altfor høy mtp 650mm VS
                den har jo en 25grams motor, jeg ville brukt disse batteriene

en 9x4.5/5" prop
                disse servoene har jeg ikke testet, men er bedre enn dem du linket til

disse her har jeg testet, og dem fungerer ypperligt!

med dette oppsettet så er du på grovt reknet 70 gram på utstyrs siden(med 5g servoer). og jeg tror du vil havne på ca 250gram (tror)
                med den vektet så¨vil jeg ikke annbefale deg dei minste servoene, siden dem 1, ikke tåler belastningeg 2. epo tåler en del, og det går mer utover servoene. den 500servoene tåler mer enn dei andre i allefall. på en så tung modeller er det ikke vits å spare 7gram når du alikavell kommer til å stippe dem

og ja enig! dei flyene skal flys nett like fort som den filmen han viser

Comment

• JayBee
                  • Sep 2009
                  • 762

Originally posted by kapia
                  quad: det var fin film, er den mest sakteflyvende f3p modellen jeg har sett så langt!
                  Tror ikke den saken som dem linker til er like sakteflyvende, og tror vekta er altfor høy mtp 650mm VS
                  den har jo en 25grams motor, jeg ville brukt disse batteriene

en 9x4.5/5" prop
                  disse servoene har jeg ikke testet, men er bedre enn dem du linket til

disse her har jeg testet, og dem fungerer ypperligt!

med dette oppsettet så er du på grovt reknet 70 gram på utstyrs siden(med 5g servoer). og jeg tror du vil havne på ca 250gram (tror)
                  med den vektet så¨vil jeg ikke annbefale deg dei minste servoene, siden dem 1, ikke tåler belastningeg 2. epo tåler en del, og det går mer utover servoene. den 500servoene tåler mer enn dei andre i allefall. på en så tung modeller er det ikke vits å spare 7gram når du alikavell kommer til å stippe dem

og ja enig! dei flyene skal flys nett like fort som den filmen han viser
                  Hvis man skal bruke de batteriene du linket til er man nødt å bytte motoropsett. C20 motorn som står i har relativt høy kv og trekker mye strøm. Iallefall mye mer enn mine 460mah 3s rhino klarer:P Det flyet tråden omhandler er mere en pylon/3d enn en f3p.
                  Jon-Brage Hoel Andorsen

Comment

• kapia
                    • May 2005
                    • 1435

Ja ikke helt umuligt det.... jeg vet at dei batteria tåler 7A continuerligt, med min axi som er noe lik, så går det til 3d brukt helt topp. og fly tiden er ca 10min om en flyr normalt.
                    tanken bak batteriet er jo å holde vekten nede, om motoren trekker mer, så er det ytterst sjeldent du har full throttel mer enn om du kansje skal redde deg utav en situasjon

edit: jeg har sett på motoren, og dem fleste bruker dem som edf/pylon saker, er det går litt fort. kansj eikke helt den rette modellen den har havnet i.... men anyway, mente bare som tips med servoer og vekt osv jeg. siden det no er en 3D modell.
                    Last edited by kapia; 10-11-10, 22:32.

Comment

• JayBee
                      • Sep 2009
                      • 762

Motoren har et strømtrekk på 10A++ Bør jo helst da ha et batteri som kan levere 10-15A
                      Jon-Brage Hoel Andorsen

Comment

• kapia
                        • May 2005
                        • 1435

ja om du skal kjøre på full throttel så må du det men det jeg sier er at det er heller sjeldent en gjør det med 3d fly! :P get it? men kjør på med det du synest er best er uten tvil det beste!

Comment

• lillejon78
                          • Dec 2005
                          • 1530

hadde rhino 2s 460mah før, har akkurat handla rhino 2s 610mah, fordi jeg hadde problemer med at den kutta på full gass, med 610batteriet så er problemet vekke:*)
                          noen depronkjerrer.
                          futaba10c 2.4ghz.

Comment

Working...