Unconfigured Ad

Collapse

Vil bygge noe 110% uknuselig.

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • M.Engelsen
    • Oct 2010
    • 4

Vil bygge noe 110% uknuselig.

Morn

Begynner å bli litt lei vanlige depron og epp fly nå, og vil prøve av egen interesse å bygge noe som aldri kan knuses
    Ikke fordi jeg nødvendigvis er helt ubrukelig, da depron og epp funker helt fint, men jeg tenker noe i glassfiber eller lignende..

Om jeg støper i glassfiber/karbonduk, med karbonrør eller strimler som forskerning, og monterer motor inne i selve konstruksjonen, slik at propell, etc står ikke tilgjengelig for omgivelser.

Kan det være noe tro på slikt, og har noen tips til design etc?

Noen lure saker og ting.

Motorvalg kanskje til en halvkilosmodell?

Anyone?
  • GTI20
    Moderator
    • Jul 2008
    • 1426

tror neppe noe vil være 110% uknuselig. hat det vil ha bedre styrke ja. men vinger vingefester osv. vil alikevel få skader. et sted må jo det gi etter.. flytter du skader vekk fra kropp så må jo andre ting ta skader. motor axler. servoer osv. men for all del ønsker deg lykke til med projektet. og håper du poster bilder av bygging..
    syntes det er like gøy å se på som det er å fly
    carl goldberg ultimate
    DJI S900
    piper pawnie el kjærre

Futaba 14SG
    diverse epp tjafs
    Per-Egil Furuseth

Comment

• jeeeeeeright
      • Mar 2008
      • 1052

Jeg ser heller for meg å støpe noe i PU-skum (den typen man bruker for å tette rundt dører/vinduer med). Hvis man klarer å lage en form (som man fyller med skum), legge inn noen firkantrør i karbon for stivhet, og motorisere dette med en integrert EDF tror jeg man er veldig nært uknuselig.
      Remi A. Sørensen - 94877903
      Leder i Lofoten RC-Klubb

Comment

• Kenolang
        • Jul 2010
        • 2530

Ballong med strikkmotor
        EF Extra 300.48", 78", 91", 104",125"
        EF Yak-54. 110"
        EF MXS 83"
        GB Yak-55 2,2m

Indoor: Donatas Arrow5, AP Sueleven, AP Sbach EPP
        Takk til:
        Autopartner.se
        http://www.youtube.com/my_videos?feature=mhee

Comment

• syver
          • Aug 2009
          • 914

Originally posted by Kenolang
          Ballong med strikkmotor
          sprekker nå den kommer høyt nok
          Terje syvertsen
          www.ModumModellSportklubb.com
          3dhs edge mintor 38
          C-arf edge dle 111 v3.
          C-ARF extra 330l da 100.

Comment

• Biplan
            • Apr 2008
            • 903

Tror det nærmeste man kommer uknuselig er en helium-fylt blimp (luftskip uten bærende elementer) med veeeldig begrenset hastighet. Men den kan punktere hvis man treffer en nål, spiker eller lignende....

Men da gir man avkall på mesteparten av det som er gøy med modellfly; fart, presisjon og manøvreringsdyktighet.

Min erfaring er at glassfiberkropper tåler mindre enn en tilsvarende velbygde balsakropper og godt spantebygde vinger tåler mer enn plankede isoporvinger, hvertfall når det gjelder 2,5 - 4 kilos F3A-modeller.

Modeller opp til en halv kilo har jeg bare noen ukers erfaring med, hvorav få minutter i lufta, ute og inne. Konklusjonen min blir at alt går i stykker før eller senere. Når man forsterker de svake punktene blir flyet tyngre og kreftene som settes i sving ved krasj blir større.
            Last edited by Biplan; 31-01-11, 23:31. Reason: La til tekst
            Tom Roy (57), Vingtor RC Klubb, Asker Modell Klubb, Flystua
            Begynte med R/C i 1973, kun elektro fra 2007, flyr alt fra trainere til innendørs akro og halvskala fra WW I og nyere

Comment

Working...