Unconfigured Ad

Collapse

Hvilket 3D fly for en som skal lære seg 3D

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • telecaster
    • Dec 2006
    • 1062

Hvilket 3D fly for en som skal lære seg 3D

hallo
    hvilket fly anbefaler dere til en nybegynner i 3D verden?
    Helst elektrisk!
    har sett på dette flyet men det er nok overkill, eller?
    Flyr helikopter og "vanlig" RC fly fra før.
    Addiction X

• Guest

#2 Unapproved
    Fin ingang til 3d-verden den der

Comment

• telecaster
      • Dec 2006
      • 1062

Originally posted by anders e
      Fin ingang til 3d-verden den der
      Du tror ikke det blir for mye å handtere?
      Kan jo stille det snillt vha dualrates i begynnelsen

Comment

• Flyfreaken
        • Dec 2009
        • 717

Multiplex Parkmaster Den fåru ikke drept og utrulig fin å lære 3D me

Comment

• Guest

#5 Unapproved
          Originally posted by telecaster
          Du tror ikke det blir for mye å handtere?
          Kan jo stille det snillt vha dualrates i begynnelsen
          Nei det går nok bra. Den kan fly veldig sakte i tillegg.
          Bare hold fornuftig høyde i begynnelsen

Comment

• Kyrre
            • Feb 2009
            • 2322

Originally posted by Flyfreaken
            Multiplex Parkmaster Den fåru ikke drept og utrulig fin å lære 3D me
            Støttes! Parkmasteren må være den beste 3D traineren der ute, den er utrolig lettflydd men samtidig heftig nok til å klare det meste. Og den tåler utrolig mye, min flyr ennå etter 2 år med utallige harde landinger, kolbøtter og sammenstøt med tre, har aldri opplevd en skade som ikke 5 minutter med liming kunne fikse. Jeg vil uansett ikke anbefale et balsafly som første 3D fly, når det skades er det mye mer jobb å fikse, og for min del gjør det at jeg er mye mer nervøs når jeg flyr noe i balsa. Tryggheten med at "alt kan limes" gjør at jeg tørr å prøve på nye ting med Parkmasteren, ting jeg ikke ville turt med et balsafly.

Comment

• telecaster
              • Dec 2006
              • 1062

hmmm.....
              Parkmaster ser morro ut, og sikkert mye billigere å teste gravitasjonens effekt med enn mitt første forslag
              Men da kommer automatisk neste spørsmål, siden jeg bestitter industrielle mengder av 3S 2200 mAh LiPoer,
              kanskje jeg skulle vurdere storebroren, Acromaster?
              Noe synspunkter ?

Comment

• Kyrre
                • Feb 2009
                • 2322

2200 blir nok litt for stort, har prøvd min med 1800 og det ble litt tungt. Ikke for å snakke deg bort fra Acromasteren, men jeg hadde tatt en titt på Hyperion Sniper, fin størrelse og 2200 batterier burde passe glimrende.

Comment

• kapia
                  • May 2005
                  • 1435

den acromasteren har jeg ikke peil på, men jeg kan sei såpass om addiction,
                  addiction X er bedre en addiction, jeg har ikke flydd selv, men en i klubben har en slik, og den virker mer roligere i hoover og enkelte øvelser, en dårligere ting er betydlig lavere flytid om du bruker 2.2ah batteri på X.
                  på vanlig addiction så kan jeg annbefale å slite av dei tape hengslene og sette inn CA hengsler, kjøp med skikkelige servoer (hs65gb) og ett girsett og to!
                  med addiction og 2.2ah nanobatteri så flyr jeg uten problemer i 12min 3D, faktisk så lenge att jeg rekker å bli sliten lande, ta av og bli sliten igjenn på ett batteri det er skikkelige artigt, skal du ha med Thrust20 motoren som flyet er laget for, så spander på deg en quantum30 med en gang, jeg gjorde ikke det, og måtte til slutt handle quantum30 pga ingen av mine ESC takla den motoren! (ekstra vente tid)
                  kan også annbefale å kjøpe PA sine carbon horn for å få rett utslag.
                  Den modellen tåler en god del, men selvsagt ikke om du går med snuten først og full throllte, får du av throttle så daler den som løv mot bakken, jeg har flydd den i 3-5m/s vind og det går heilt fint, torqroller som drifter pent avgårde og alt
                  nanotech batteri på HK er helt tipptopp, lades med 5c, og du kan ha det gående i en evighet på stripa, jeg har 3 batteri og har altid to ladet, uansett så greier jeg ikke å gå tom for batteri

Comment

• gnistjeger
                    • Sep 2009
                    • 1169

Originally posted by Kyrre
                    2200 blir nok litt for stort, har prøvd min med 1800 og det ble litt tungt. Ikke for å snakke deg bort fra Acromasteren, men jeg hadde tatt en titt på Hyperion Sniper, fin størrelse og 2200 batterier burde passe glimrende.
                    Hei

Kjører 3S 2200 på min Sniper II. Fungerer helt supert. Har en turnigy motor på 1000Kv. Masser av krefter!

Last edited by gnistjeger; 17-06-11, 11:32.
                    Rune Haugen
                    // Asker Modellklubb // IMAC Norge //
                    // Jeti DS-16 // Futaba 7C // 3W Votec 322 - 2,7m// EF Laser 60" // EF Extra 300 78" //
                    // Dji Naza F550 // 2 stk Pilot Extra 330 2,7m // Krill Sukhoi 29 2,6m (R.I.P) //
                    // http://www.youtube.com/user/gnistjeger //

" It's all 100% electric ! "

Comment

• AudunN
                      • Oct 2008
                      • 236

Om parkmasteren lokker, så er ikke investeringen i batterier til den noe å grue seg til... 3-4 stk av disse, så har du nok til å holde det gående HobbyKing Online R/C Hobby Store : Turnigy nano-tech 1000mah 3S 25~50C Lipo Pack

Comment

• sveininge
                        • Dec 2007
                        • 1205

Hvis du bruker hs65mg så har ikke de karbon horna til pa noe mer hensikt enn at de blir bling bling på flyet
                        De orginale horna er like lange som pa karbon horna :/

Sent from my iPhone using Tapatalk
                        Min Hjemmeside..

http://sveininge.iflogg.com

Her skriver jeg om mine prosjekter, og andre ting

Comment

• kapia
                          • May 2005
                          • 1435

sveiningen: om du tenker på addictionen så har dem en funksjon, og det er att dei z-pianotrådene er litt for små i forhold til hullet på 65hb sine hull, da får en litt for mye slark. jeg måtte klippe litt på mine horn, men det var så absolutt verdt det. evnt sette på litt tykkere pianotråd. og gjør som du sier bruke org horn

Comment

• sveininge
                            • Dec 2007
                            • 1205

Hmm ikke no slark i
                            Mine ror . Jeg bestillte med de karbon horna må sjekke det ut

Sent from my iPhone using Tapatalk
                            Min Hjemmeside..

http://sveininge.iflogg.com

Her skriver jeg om mine prosjekter, og andre ting

Comment

• kapia
                              • May 2005
                              • 1435

jeg tenkte først jeg hadde gått på en smell når jeg såg lengden på dei to horna, men etter att jeg monterte så sjekka jeg over saker og ting, for det var så slarkent! og da viste det seg att jeg måtte inn med pa horn pga dimensjonen på hullet i carbon vs plast sjekk ut selv

Comment

Working...