Announcement

Collapse
No announcement yet.

Glassing av Funjet ultra

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Glassing av Funjet ultra

    Heisan.
    Trenger jeg å glasse en ultra når jeg har tenkt å passere 300km/t grensen. Hvor høy fart garanterer produsenten egentlig?
    Noen erfaringer fra dere som har ultra fra før?

  • #2
    Originally posted by onkel grusom View Post
    Heisan.
    Trenger jeg å glasse en ultra når jeg har tenkt å passere 300km/t grensen. Hvor høy fart garanterer produsenten egentlig?
    Noen erfaringer fra dere som har ultra fra før?
    Kjenner en som har hatt over 300 på den gamle funjeten uten å glassen den. Tror han la inn noe ekstra karbon i vingen. Det er nok ikke verdt arbeidet i og med at den vil ende med å pulveriseres i møte med moder jord etter hvert dersom du skal fly den i over 300km/t regelmessig
    Last edited by JayBee; 15-05-12, 17:03.
    Jon-Brage Hoel Andorsen
    -------------------------------------------------------------------------
    Fly i hangar: Ikke noe å skryte av.

    Alt flyr bare du har nok motor!

    Comment


    • #3
      Her er et alternativ til Funjet Ultra, BaioJet01 fra SAB

      SAB - Composite System High Technology

      Mer info helt nederst i menyen på venstre side.

      Jeg har selv hatt 3 stk Funjet Ultra (RIP), med 4 og 6 celles oppsett. Har målt høyeste hastighet til 339,4 km/timen. For å få høyere hastighet ville jeg satset på en compositt modell da Funjet Ultra helt klart har sine begrensninger mht toppfart.

      Ta kontakt med Remi for mer innspill mht Funjet, han har hatt noen helt sinnsyke oppsett på sine Funjet.
      Haagen Valanes

      Hadde du sjekka balanseroran før du tok av........

      Comment


      • #4
        Takker for svar, men har akkurat anskaffet meg en ultra slik at jeg får tyne den først. Hvordan får jeg kontaket Remi? Har ikke utforsket forumet så veldig og vet ikke hvordan jeg søker han opp?Har andre noen tips om ultraen, så legg gjerne inn en post.

        Comment


        • #5
          Originally posted by onkel grusom View Post
          Takker for svar, men har akkurat anskaffet meg en ultra slik at jeg får tyne den først. Hvordan får jeg kontaket Remi? Har ikke utforsket forumet så veldig og vet ikke hvordan jeg søker han opp?Har andre noen tips om ultraen, så legg gjerne inn en post.
          Jeg skal legge ut mine to oppsett til Funjet Ultra som jeg har brukt, kommer på plass i løpet av dagen.
          Haagen Valanes

          Hadde du sjekka balanseroran før du tok av........

          Comment


          • #6
            Originally posted by hvala View Post
            Jeg skal legge ut mine to oppsett til Funjet Ultra som jeg har brukt, kommer på plass i løpet av dagen.
            Gleder meg!

            Comment


            • #7
              Har også vært i kontakt med RC-seilflysport på forespørsel om graupner cam speed props. De sier at det ikke følger med noe nav til motoraksler. Propellene opp til 13x13cm (5"x5") er det 6mm hull, og alle over det så er det 8mm hull. Det kan bli litt for store hull for de motorene jeg har i tankene men..Noen som vet en løsning på dette? Ser jo så mange som bruker disse propene. Er vel greit for sikkerhetetn også å bruke de når man skal opp i en alvorlig fart og turtall..Andre steder man kan kjøpe disse, eller andre propeller som er bygd for høyt turtall?

              Comment


              • #8
                Elefun har noen Graupner propeller om jeg husker rett, eller så har jeg handlet både Graupner og Aeronaut fra robotbirds.com og aircraftworld.com fra henholdsvis UK og Japan. Førstnevnte slurver med å trekke fra VAT, men de er raske på levering, noe sistnevnte også er.

                Comment


                • #9
                  4 celler:
                  Motor; HET-RC Typhoon EDF 2W-25
                  High-End Technology RC, HET-RC
                  ESC; CC ICE Lite 75
                  Castle Creations Phoenix ICE Lite 75SB Brushless ESC
                  Batterier, 4S 2200 – 2700 mhA, 35C eller høyere.
                  Trekker ca 80A, 1100 watt, 31000 rpm med en 6*4 apc.

                  6 celler
                  Motor; HET-RC Typhoon EDF 2W-30
                  High-End Technology RC, HET-RC
                  ESC; CC ICE 100
                  Castle Creations Phoenix ICE 100SB Brushless ESC
                  Batterier; 6S 2200 - 2700 mhA, 35C eller høyere
                  Trekker 113A, 2500 watt, 42300 rpm med en Graupmer 5,5 * 4,3.

                  Neste motor som skal testes er en Neu motor på 160 gram.
                  Haagen Valanes

                  Hadde du sjekka balanseroran før du tok av........

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by onkel grusom View Post
                    Har også vært i kontakt med RC-seilflysport på forespørsel om graupner cam speed props. De sier at det ikke følger med noe nav til motoraksler. Propellene opp til 13x13cm (5"x5") er det 6mm hull, og alle over det så er det 8mm hull. Det kan bli litt for store hull for de motorene jeg har i tankene men..Noen som vet en løsning på dette? Ser jo så mange som bruker disse propene. Er vel greit for sikkerhetetn også å bruke de når man skal opp i en alvorlig fart og turtall..Andre steder man kan kjøpe disse, eller andre propeller som er bygd for høyt turtall?
                    Her er link til propelladapter / Nav for Graupner Cam Speed:

                    Air Craft - Electric R/C Aircraft World Shop

                    Dette passer på de fleste akslinger med korrekt diameter.
                    Haagen Valanes

                    Hadde du sjekka balanseroran før du tok av........

                    Comment


                    • #11
                      Takker for tips, dere og takker for oppsett på fly. Skal kikke litt på dette her.

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by JayBee View Post
                        Kjenner en som har hatt over 350 på den gamle funjeten uten å glassen den.
                        Med mindre du mener at dette var under frakten i buken på en Boeing så stiller jeg meg tvilende til den påståtte hastigheten.
                        I hangaren:

                        SpeedFire F5B
                        X-plane fra www.yuri-models.com
                        Hawk F5B
                        MiniHawk (2stk)
                        3stk PZ Stryker (flygende lecablokker)
                        UM Stryker Q 180
                        FPV Raptor
                        EPO Cessna (156cm)

                        Comment


                        • #13
                          Remi som Hvala snakker om kaller seg jeeeeeeright her på forumet. (MFN) ModellflyNytt.no
                          Jon-Brage Hoel Andorsen
                          -------------------------------------------------------------------------
                          Fly i hangar: Ikke noe å skryte av.

                          Alt flyr bare du har nok motor!

                          Comment


                          • #14
                            Hehe... Jeg hadde denne diskusjonen for et år siden med Jeee
                            Jeg er fremdeles ikke overbevist
                            Vitner og kalkulatorer er ikke bevis nok, og noe dopplermålinger eller lignende har aldri blitt postet - så da står vi igjen med en påstand....som jeg tviler på er i nærheten av å være riktig.
                            I hangaren:

                            SpeedFire F5B
                            X-plane fra www.yuri-models.com
                            Hawk F5B
                            MiniHawk (2stk)
                            3stk PZ Stryker (flygende lecablokker)
                            UM Stryker Q 180
                            FPV Raptor
                            EPO Cessna (156cm)

                            Comment


                            • #15
                              Originally posted by Arcteryxxx View Post
                              Hehe... Jeg hadde denne diskusjonen for et år siden med Jeee
                              Jeg er fremdeles ikke overbevist
                              Vitner og kalkulatorer er ikke bevis nok, og noe dopplermålinger eller lignende har aldri blitt postet - så da står vi igjen med en påstand....som jeg tviler på er i nærheten av å være riktig.
                              Funjeten til remi ble jo radarklokket til over 300km/t på fagenes 2010
                              Jon-Brage Hoel Andorsen
                              -------------------------------------------------------------------------
                              Fly i hangar: Ikke noe å skryte av.

                              Alt flyr bare du har nok motor!

                              Comment

                              Working...
                              X