Announcement

Collapse
No announcement yet.

Lite 3d like bra som story?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Lite 3d like bra som story?

    Hei folkens!

    Vurderte lenge et EF extra-300 48", men følte det ble litt dyrt utifra min lommebok og at det fort blir veldig dyrt om uhellet er ute. Kom over dette Multiplex Razzor - Radioklar | RC Handelen - Modellfly - Biler - Bter - Microhelikopter - Radioutstyr - Tilbehr og tenkte at det kunne være et alternativ. Det er jo ikke så stort, men har sett noen videoer og tenker at det ser bra ut. Noen tanker fra dere? Noen forskjell på fly-glede og ting man kan utføre i luften på et så lite 3D fly?

    og btw, jeg har aldri flydd et ordentlig 3D fly før

  • #2
    Multiplex bruker å være bra, men den blir ikke like presis som EF-48''. Men et sted må du begynne.
    Tror du får det gøy med denne til og begynne med jeg

    Comment


    • #3
      WFly WFT06 6ch 2,4GHz mixerradio - ThrottleStore.Com har kjøpt et sånt. Det funker vel fint til det flyet?
      (Har kun kjøpt rtf fly før, så vil bare være på den sikre siden)

      Comment


      • #4
        Så på originalvideoen for dette flyet og da stor det at det var level 4=expert. Da er det kanskje litt i vanskeligste laget, ettersom at jeg kun har fløyet 4ch (stort og lite) og et 6ch cessna mini

        Comment


        • #5
          Tror du klarer denne fint, visst ikke så prøv parkmaster eller akromaster

          Comment


          • #6
            Originally posted by anders e View Post
            Tror du klarer denne fint, visst ikke så prøv parkmaster eller akromaster
            Er disse mye lettere?
            Har du evt. noen linker? helst godt under 2000kr

            Comment


            • #7
              rc factory 39 og 48", tåler ca alt, og veldig gøy

              Comment


              • #8
                Multiplex Parkmaster 3D KIT - elefun.no - Radiostyrt hobby
                Multiplex AcroMaster kit - elefun.no - Radiostyrt hobby

                Jeg holder en knapp på parkmaster eller Rc-Factory fly: elefun.no - Radiostyrt hobby
                ---
                Mvh
                Hasse Andre Ruud
                Vingtor Rc Club - www.vingtor.org

                Gratis annonseplass for Rc utstyr - www.rcsalg.no

                Comment


                • #9
                  For det første: Razzor er ikke et 3D-fly. Dersom du vil fly 3D, så er Parkmaster et kjempemorsomt 3D-leketøy når det er satt opp skikkelig baktungt.
                  Anders Eiebakke
                  90078513

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by bjeff View Post
                    For det første: Razzor er ikke et 3D-fly. Dersom du vil fly 3D, så er Parkmaster et kjempemorsomt 3D-leketøy når det er satt opp skikkelig baktungt.
                    Har du et eksempel på et slikt oppsett?

                    Comment


                    • #11
                      Jeg har to stk, anbefalt oppsett fra Multiplex, men batteriet veldig langt bak. Må skjære ut for å få batteriet langt nok bak. Vil også anbefale en metallgirservo på sideroret, da det får skikkelig juling. Sørg for å få rorene til å gå så langt som mulig. Lange servohorn osv. Jeg har kuttet bort litt for å få 60 grader på høyderoret.
                      Anders Eiebakke
                      90078513

                      Comment


                      • #12
                        1335B Hacker HACKER ULTIMATE ARF 1000 YELLOW - Byggesett - Nortrading AS

                        Har flydd mye med denne i sommer, noe av det bedre jeg har testet i denne størrelsen. Utrolig stabil, leddflydd men også ganske 3D-kapabel.

                        Jeg har følgende oppsett: Turnigy T3632 1200 Kv motor
                        Turnigy Plush 40 A Esc
                        Corona DS-939 MG 2,5 kg digital servoer
                        11x5,5 E propell
                        3S 2200 batterier

                        Har satt flytid til 8 minutter, bruker da kun 50-60% av batteri med relativt hard flyging. Jeg liker denne modellen ekstra godt da den ikke er profil, men skikkelig kropp. Den tåler MYE, I know!
                        Last edited by piper; 09-08-13, 12:34. Reason: Oppga feil propellstørrelse.
                        Terje Pedersen

                        Indre Østfold Modellflyklubb

                        91399490

                        Comment


                        • #13
                          Tror nok jeg prøver meg på et parkmaster fly da
                          Er ikke sikker på oppsett enda, så om dere har et forslag på et oppsett som kanskje ikke er så tungt. Er det ikke lettere å kontrollere i lav fart om det er lett?

                          Comment


                          • #14
                            Send en mail til elefun og spør om oppsett. Dem er flinke på dette

                            Comment


                            • #15
                              Kjør anbefalt motoroppsett fra Multiplex og noen greie 9 -12 grams servoer, metall på sideror. 3s 1000 mAh. Med et slikt oppsett vil den veie omlag 500 gram.
                              Anders Eiebakke
                              90078513

                              Comment

                              Working...
                              X