Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hovring

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Hovring

    Er det noen som har noen tips om hvordan en skal gå fram for å lære seg hovring? Er det best å holde blikket på halen eller fronten og slike ting....
    Align T-Rex 450
    Fizza elektrofly
    JR 9xII

  • #2
    Jeg pleier å fokusere omtrent midt på flyet. Omtrent ved canopy-området. Alternativt litt lengre frem. Det lønner seg ikke å kikke på halen i starten.

    Prøv å ha javnt gasspådrag (ikke pulsere for mye), og hvis mulig/nødvendig hold høyre balanseror for at den ikke skal torque-rolle (hold oversiden mot deg selv i starten).

    Ellers så er vel det beste rådet å svi av MYE fuel/strøm (altså mye flytid)!

    Vet ikke størrelsen på flyet ditt, men depron-kjerrer gir bra og lav-risiko hovretrening.

    mvh.
    Ole André

    Comment


    • #3
      Det er viktig at tyngdepunktet er langt bak og at motortrekket er sånn passe stilt inn. Balanser også flyet sidelengs, det er viktig at vingene er like tunge. Mange fly og flygere foretrekker litt oppovertrekk (1-2grader) og 2.5-3 grader høyretrekk. En propell med liten stigning kan også bidra med å gjøre jobben enklere. Det viktigste er å trene mye og riktig.

      Mer om hover og 3D her:
      Fant ikke siden – Gullknapp Modellflyklubb
      Tom Erik Smedal
      www.artistic3D.net
      www.photopia.no

      Comment


      • #4
        Begynn med å ha oversiden mot deg, og fokuser på den øvre delen av flyet. Jo lavere og nermere deg selv du er, jo lettere er det, men dessto mer risikabelt.

        Det beste er nok trening, trening og mer trening. (Sim. er bra hvis du har det).

        Se også: http://home.online.no/~ofremmi/3D_fl...e_hovering.htm
        Tre enkle regler garanterer en blød landing. Desværre
        er der ingen der kender dem.

        Comment

        Working...
        X