har tatt over en pilot-rc sbach som var litt skadet i understellsfestet. Den har bare flydd noen få turer og kjøpte den med servoer og alt montert - motor. Han som hadde den har brukt en os160 2t glow motor. Da jeg ikke flyr med glow lengre så var ikke det intressant. Hadde en ngh 38cc 4t bensin liggende som jeg tenkte å prøve i dette flyet. Veide den opp mot os motoren og var ikke store forkjellen i vekt
Har nå montert motoren og den er faktisk litt baktung. men tror jeg skal komme i mål ved å legge tenningsmodul og batteri til tenninge helt forran. Noen som har erfaring med denne modellen når det gjelder cg? har ikke manualen men det er merkat av på kroppen att cg skal være i bakkant av vingerøret. Ble litt stor avstand mellom covling og spinner, men skulle jeg fått det bedre hadde jeg måtte skjært ut mye i firewall pga forgasseren og det ble ikke nå. kanskje jeg retter på det seinere. Satser på å bruke en 18x8 propell, var det han hadde brukt på den os motoren også. han hadde vel ca 8000rpm med den der og skal ikke bli liggende så langt etter tror jeg med ngh motoren
Kunne tenkt meg litt mer utslag på høyderorene men det får holde for maiden 







Comment