Announcement

Collapse
No announcement yet.

Mini Laser 3D

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Mini Laser 3D

    Hei!

    Er på utkikk etter tegning til Mini Laser 3D, er det noen som vil selge en?
    REDDIKK

  • #2
    Hva med denne E-Xtreme

    Holder på i bygge en sånn nå, har tidligere bygget en "light versjon" av isopor.

    Den flyr fantastisk!!!!!!

    MVH Bonito
    Damn these things are hard to fly!

    Comment


    • #3
      Takk for den!! Tegning er allerede lastet ned , og tapet sammen. Velger den minste, har en hacker B20-15L som burde gjøre jobben.
      Kunne tenkt meg en litt tykkere vinge, men den duger kanskje??
      REDDIKK

      Comment


      • #4
        Jeg har som sagt flyd med en sånn "light" versjon av isopor selv, og den er fantastisk!

        Holder på å bygge den minste i balsa. Er nesten ferdig nå!! Mangler kun litt på vingen og å trekke det.

        Den Hacker motoren din blir kanskje litt liten til hover og sånne morro ting. Men den kan garantert fly F3A osv....

        Jeg har testet den lille i isopor versjon med en AXI 2212/34 med 10X4,7 prop og 3 lipo. Det går greit/bra. I tillegg har jeg testet med en Typhoon 15/10 med 9X6 prop og 10 KAN 1050mAh celler i tillegg til 3 lipo. Og det går unna skal jeg hilse å si

        Når det gjelder fly hastighet så kan den fly ekstremt seint og forholdsvis raskt. Utrolig morro liten sak!!! Mye fly glede for lite penger set i forhold til disse ARF Mini Funtana osv. Ikke det at Mini funtana osv er dårlige fly. De er bare så sindsykt dyre. For vi som er studenter osv......

        Mvh Bonito
        Damn these things are hard to fly!

        Comment


        • #5
          Dette ser ut som mye morro for lommerusk, har det meste liggende å slenge.Trenger stort sett bare noen balsafliser. Er dessuten fri for prosjekter

          Kunne tenkt meg å bygd den største, men helst nedskalert til 90%
          Dvs VS rundt 140.
          Er det noen fornuftig måte å få nedskalert slike pdf tegninger på.
          mvh MM

          Comment


          • #6
            Originally posted by MicroMac
            Er det noen fornuftig måte å få nedskalert slike pdf tegninger på.
            Under File->Plot i Acrobat reader kan utskriften skaleres. I "print Setup-menyen" går du til "Properties" så til "Advanced". Under "grafic" i "browseren" finner du Scale. Forandre til den scalaen du vil ha og print i vei .

            Comment


            • #7
              Hvordan går det med byggingen???

              Jeg er nå nesten ferdig, ting har tatt mye lengre tid en det pleier. Men nå er den snart klar!

              Mangler bare å støpe canopy og cowling i glassfiber og lage balanseror!

              Total vekten blir Ca. 450gram så det skulle holde med en AXI 2212/34 med 770gram statisk til denne kjerra eller hva mener dere?

              Er det andre som holder på å bygge eller har bygget en sånn??

              Sleng ut noen bilder da vel

              Happy flight!

              Mvh
              Simon B. Nielsen
              Attached Files
              Damn these things are hard to fly!

              Comment


              • #8
                Flott bilde. Ser ut som at du har gjort en knalljobb!

                Kunne gjerne tenke meg å bygge en... kunne du (Bonito) ha tenkt deg å lage en ekstra canopy og cowlilng? Jeg regner ikke med det... men har du tips om hvor jeg kan få info om hvordan jeg kan støpte i glassfiber (jeg har aldri gjort det før)?

                Mvh Are
                Are Barstad

                Comment


                • #9
                  Jeg skal komme med en tilbakemelding når jeg har støbt canopy. Formen er snart ferdig. Det er ikke helt umulig at jeg kan støpe et eller flere ekstra canopy. Hvis det er av interesse.

                  Mvh
                  Simon B. Nielsen
                  Damn these things are hard to fly!

                  Comment


                  • #10
                    Bonito. Du har ikke tilfeldigvis materiallista til mini E-Xtreme oversatt til norsk?...kan du(eller noen andre) evt. oversette?
                    Baupläne

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by Samsung
                      Bonito. Du har ikke tilfeldigvis materiallista til mini E-Xtreme oversatt til norsk?...kan du(eller noen andre) evt. oversette?
                      Baupläne
                      Hva skal du med det??

                      Jeg pleier bare å se på tegningen og så henter jeg materialene på hylla.

                      OK, spøk til side. Mener å huske at du trenger cirka dette.

                      7 bokser med tålmodighet
                      3 stk 1mm balsa flak
                      1 stk 3mm -----------
                      2 stk 1,5mm --------
                      2 stk 3X3mm furu list til vingen
                      En bit isopor
                      en bit med lightply, CA lim og litt epoxy.

                      Det er en stund siden jeg bygget min nå, dvs lenge siden jeg begynte. Mangler fortsatt balanseror og canopy, cowling.

                      Det kommer vel en dag det regner rosa elefanter og jeg har for mye fritid

                      Mvh
                      Simon B. Nielsen
                      Damn these things are hard to fly!

                      Comment

                      Working...
                      X