Announcement

Collapse
No announcement yet.

Rush 50 , trenger tips --

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Rush 50 , trenger tips --

    Heisann , lurer på om det er noen som har en Rush50 eller skal ha en ? .. Vet at Jo hadde en elektro varient som brant opp . har en 91 4 takter i den , og CG ligger på 110mm . Vet at dem går helt opp til 140mm , noen tips om den modellen ? .. Har hatt den ett par uker men været i nord er helt på moltebær tur så jeg har ikke fått fløget nok med den .

    ]"]Not Found
    Tom Jonny Pettersen
    http://www.bodomfk.no

  • #2
    Pløyde faktisk igjennom ett par lengre utenlandske forumtråder i går ang. den modellen. Rush 50 er en av 3 fly på "vil-ha lista" så ja, jeg skal kanskje ha en og er nysjerrig på info om den.

    Ang. CG så var det vel en del som survet litt over flygeegenskaper med CG så langt fram men....

    Det var jo en del folk som hadde puttet større 4-taktere i den så det burde jo gå bra. Men da hadde de også puttet det meste av servoer helt bak.

    Rc-Flight.com har linket til en forumtråd det står en del i:
    Freestyle Rush - RCU Forums
    mulig du har lest den...?
    Espen Melby

    :D-- Fuel leads to anger, anger leads to hate, hate leads to suffering.... ("Noen" vil ha meg til å endre denne, bare glem det! ;) ) --:D

    Comment


    • #3
      E du helt ny her?
      betennelse i flynerven..

      Comment


      • #4
        Har en slik modell med el.oppsett.Vekten med dette oppsettet ligger på 2500 gr og cg på 110 cm.Men tror da flyet har en for høy vingebelastning med denne vekten.Med mye utslag og ved liten fart flikker modellen voldsomt og har da problemer bla.under hovring.Hvis du får vekten rundt 2 kg tror jeg cg kan flyttes betraktelig mer bakover uten å få disse tendensene.
        Attached Files

        Comment


        • #5
          Hvor mye stopper vekta på for kun flyet uten utstyr?
          Espen Melby

          :D-- Fuel leads to anger, anger leads to hate, hate leads to suffering.... ("Noen" vil ha meg til å endre denne, bare glem det! ;) ) --:D

          Comment


          • #6
            Ca 1500 gr,ren.

            Comment


            • #7
              Vil vel raskt passere 2500g med fuel-motor + elektronikk da...
              Har du prøvd å flytte CG lenger bak? Ser en del anbefaler det... Noen sier faktisk at den blir bedre å fly da
              Espen Melby

              :D-- Fuel leads to anger, anger leads to hate, hate leads to suffering.... ("Noen" vil ha meg til å endre denne, bare glem det! ;) ) --:D

              Comment


              • #8
                Originally posted by tomr
                E du helt ny her?
                Nei men jeg vet at du er
                Anyway vekta er passert rundt 2,5 og som du sier så flikker den lett , men så har jeg ikke prøvd å gå bak med CG ennå . Men skal teste det ut så får dere vite hva som skjer , har lest igjennom det meste på Rcunivers angående Rush 50 ... Har høyderor servoen helt bak , skulle kanskje ha hatt Sideror servoen der og hvis jeg finner plass. Pull pull funker greit , men var ikke lett å få dem inn hehe .. eneste jeg sleit med . Ellers så er det en rett frem modell å bygge , tok også å skiftet til metal skruer på alle rorene , den plasthornet så noe pinglete ut . Og tok vekk alle z bend som skal være der , med ball link ..
                Tom Jonny Pettersen
                http://www.bodomfk.no

                Comment


                • #9
                  Caravelle du skulle bare ha kjøpt det flyet du virkelig hadde lyst på hehe næmelig funtana 90, det vet du jo hva det er godt for,, men men rushen så ikke så gal ut sist du var å fløy hadde du bare nådd stripa

                  Neste gang må vi prøve komme litt lavere bakken med hovringen hvis nærvene slipper oss til. hehe.

                  Hilsen Mustang dødaren.

                  Comment


                  • #10
                    Funtana hadde gjort seg ja , men har en Funtana 40 under oppussing . Vi skulle hatt tatt noe bilder av funtana famillien ja . Ellers så blir rushen bare bedre å bedre etterhvert som det kommer bly i ræva på den ligger på 130 cm nå på CG . Men så har vi jo det utrolige deillige værtet her oppe , håper at værgudene kan være litt snillere nå .
                    Tom Jonny Pettersen
                    http://www.bodomfk.no

                    Comment


                    • #11
                      Hei-
                      Har mye erfaring med Rush 50, både med glow og elektrodrift. Benyttet Irvine 53 på glowversjonen, men vet at Saito 82 også er et topp alternativ om man skal ha 4-takt. Begge disse motorene veier ca. 500 gram med lydpotte.
                      En 91 4-takt er derimot altfor tungt for Rush 50! 91FS veier ca. 640 gram, og det utgjør jo en ekstra nesevekt på nesten 4 standardservoer! Ser at man foreslår bly "i ræva" eller legge servoer i halen for å kompensere dette. Da bryter man etter min mening ned de fabelaktige akro- og 3d egenskapene på Rush'en og får et langt mer kritisk fly, særlig i lave hastigheter. Gå ned en størrelse på motor, bruk riktig APC propell og behold de optimale flyegenskapene....Topp plugg og fuel er også en selvfølge. Alternativ: kjøp et større fly, f.eks. Adrenaline

                      Comment


                      • #12
                        Freestyle Rush - RCU Forums
                        http://www.workflow.as/jogrini/mi/rush.pdf

                        Som alltid er det ett poeng å holde vekten nede. Man skal heller ikke ha for mye vekt i halen. Da kan modellen bli treg. Dog trenger man ikke ha standardservoer i halen... Mna kan ha lettere ting!
                        Jo Grini
                        http://vimeo.com/jojoen
                        http://www.youtube.com/jojoenno
                        http://www.jojoen.no/

                        Comment

                        Working...
                        X