Announcement

Collapse
No announcement yet.

Vertigo 75% vs Vertigo 3d

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Vertigo 75% vs Vertigo 3d

    Hvem vil jeg ha mest glede av? Har aldri fløyet slike modeller bare fuel fly. Jeg tenker på et fly jeg kan fly og ha det gøy med på løkka utenfor huset
    Hvem av de to anbefales til dette?

  • #2
    Den store Vertigoen er mye roligere enn 75% som kanskje er i minste laget hvis du ikke skal ha veeeldig lett utstyr i den. I og med at du kikker på Ultramicro sine fly kan jeg varmt anbefale Lierider, den er nok fortsatt på topp lista mi etter å ha flydd 15 depronalternativer....
    ____________________________
    Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

    Comment


    • #3
      Henger meg på affa sine argumenter jeg også

      Flyr mest LieRider når jeg leker med depron for tida, har hatt en skadefri i flere måneder siden jeg har slutta å leke under 20cm hele tiden og holder meg flere meter over bakken! Men Vertigo er bra, flyr sakte og trenger lite plass.
      Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

      Comment


      • #4
        Takker for svar
        Men kan LieRider også fly sakte og rolig i tilegg til en del akrobatikk?

        Comment


        • #5
          Hvis du bygger den med 4,4 eller maks 6 grams servoer, 5 grams rx og lett motor(20-25gram) så flyr den veldig sakte og forutsigbart. Klepaker er vel kanskje det råeste, men koster litt da.....
          ____________________________
          Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

          Comment


          • #6
            Er vel siste sjanse å få kloa i en Klepaker nå. Har Klepaker i min, men som antydet; et lett oppsett så flyr den nok superbt innendørs med f.eks AXI 2204/54 og 3S 450 som jeg bruker.
            LieRider er lettere å bygge enn Vertigo. LieRider flyr absolutt mer rett enn Vertigo. Begge kan fly ufattelig sakte. Jeg blir merkelig nok ikke lei av Vertigo og LieRider tross et par års leking med depron...
            Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

            Comment


            • #7
              Hvordan fungerer den lierider pakka til http://www.ultramicro.no/ som koster 3295kr? Finnes det noen billigere og lettere alternativer enn den? Eller fungerer den bra nok? Synes det var litt dyrt...

              Comment


              • #8
                Originally posted by joo
                Er vel siste sjanse å få kloa i en Klepaker nå. Har Klepaker i min, men som antydet; et lett oppsett så flyr den nok superbt innendørs med f.eks AXI 2204/54 og 3S 450 som jeg bruker.
                LieRider er lettere å bygge enn Vertigo. LieRider flyr absolutt mer rett enn Vertigo. Begge kan fly ufattelig sakte. Jeg blir merkelig nok ikke lei av Vertigo og LieRider tross et par års leking med depron...
                Hei
                saksopplysning uten baktanke om snikreklame, men motoren lages fortsatt.
                Som med alt håndlaget tar ting litt tid men jeg jobber med å holde unna i køen. Det er bare å ta kontakt.

                Noen ord om modeller:
                Det skjer mye på depronfronten, og her i Larvik holder vi på med noen morsomme prosjekter - modeller som flyr "nesten" like bra som modellene til Arnfinn. Ferdig flyvekt under 160 gram.........noen av oss blir aldri voksne........

                Comment


                • #9
                  Hei Per !

                  har du noe info om skapningene det skrytes av?
                  ____________________________
                  Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by affa
                    Hei Per !

                    har du noe info om skapningene det skrytes av?
                    He he, tja - skrytet må begrenses, og vel, det kommer nok noen bilder etterhvert fra Øystein Paulsen som er den kreative motoren, og kanskje noen skisser.
                    Denne tråden startet med 75% Vertigo og poenget med det vi steller med akkurat nå er noe tilsvarende, men optimalt lettere.
                    Det er indoor som er i vår bruksfokus, ikke utefly.
                    Vi har prøvd ut noen nedskalerte Koliebri løsninger som etterhvert fikk en annen layout og mest innrettet på egnethet til å fly "vingtrefføvelser" inne. Kvasi F3Ai kanskje.
                    Sakteflygingsegenskapene er tillagt vekt, og for å oppnå så lav vingelast som mulig dro Øystein til med en 2 dekker med vsp. ca < 60 cm med fokus mere over på 3D. Vi bruker 2s i 400 maH klassen og ellers et vanlig, lettest mulig hardwareoppsett. Vi lager ingen revulosjon men har det gøy.
                    Jeg tror de mindre og lettere modellene er mest i skuddet når det gjelder indoor for tiden. Gjerne enkle konstruksjoner som er lette å fikse uten for mye ekstra tyngde om uhellet er ute.
                    Mye depron=mye lim=ekstra tyngde ved reparasjoner...........
                    Depronmodeller/design er ferskvare så det skjer mye spennende rundt omkring etter det jeg forstår. Man skulle hatt en laserskjærer..............

                    Kanskje du legger noe av julefeiringa til "heimen" forresten? Da kjører du jo forbi døra her -

                    Comment


                    • #11
                      Har bestemt meg for en Lieraider. Men lurer om den motakern som følger med ultramicro sin pakke (Schultze Alpha 535) fungerer med eclipse 7 som er duel conversion.? Håper dette er en bra pakke som jeg kan få mye glede av

                      Comment


                      • #12
                        dual conversion gjelder bare mottaker. du kan bruke både dual og single conversion mottakere på eclipse 7 senderen
                        Tom Nohr
                        Tennisveien 9
                        2450 Rena

                        Frsky taranis 9+
                        Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
                        Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
                        + diverse små ting

                        Comment


                        • #13
                          Gratulere med nytt fly, er ganske sikker på at du kommer til å kose deg med modelllen. Min har vært flydd i 1 år og flyr nydelig ennå

                          Hadde jeg vært deg ville jeg vurdert å bytte 700 pakka i 2 stk 340 pakker med mellomlegg. Da kan du fly med ett 25 gram lettere fly og det merker du. Ihvertfall hvis det skal brukes innendørs. Skal du bruke det bare utendørs så er det nesten bedre med 700 pakka. Litt mer stabil og vindmotstandig....
                          Last edited by affa; 15-12-05, 15:42.
                          ____________________________
                          Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

                          Comment

                          Working...
                          X