Announcement

Collapse
No announcement yet.

Vingeprofil 3d maskin

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Vingeprofil 3d maskin

    Har en ny 90 2 takter liggende og slenge som jeg mangler fly til, tenkte og snekre sammen en helt enkel modell, en slags fun fly/3D modell med planke kropp og relativt langt halemoment, men er veldig usikker på hvilken vingeprofil jeg skal velge, ett alterntiv er Funfly.prf som ligger i WinProfil.
    Satser på og lage vingen i D-box utgave og må jo legge litt arbeid i den, resten av prosjektet skal rasjonaliseres og forenkles så mye som overhodet mulig.
    Dette skal ikke på noen utstilling, gir egentlig blaffen i hvordan det blir seende ut bare det funker
    Hvis noen har noen alternative vingeprofiler liggende i nogenlunde forstålig filformat eller har andre innspill så hadde jeg vært taknemmelig for ett pling

    mvh MM
    mvh MM

  • #2
    Pling..

    Prøv Eppler 475 e.l. Det profilet har i alle fall jeg brukt på en 40-size 3D-sak. Fungerer upåklagelig

    Prøv også denne linken!
    Profili 2.0 - software for wing airfoils managing, drawing and analysis - free download

    Et program jeg benytter flittig for å få vingeprofiler inn i AutoCAD/Mech.Desk/Inventor....
    (tror jeg har en litt anne versjon, men den funker sikkert denne også!)
    Audun Thinn
    Anonyme Dobbeltdekkeroholikere

    Comment


    • #3
      Takker så meget for plinget TT, mye mulig jeg går for eppler 475, har ikke fått kikket så mye på det enda kun gjort litt layout arbeid..stjeler frekt og freidig løsninger fra kreti og pleti Baller på seg med aktiviteter og arbeid ...som vanlig i sommerhalvåret så får se hvor mye jeg rekker
      mvh MM

      Comment


      • #4
        Du får sende meg en mail hvis du er interessert i tegningene til 3D-maskinen jeg lagde..
        Bilder av prototypen ligger på http://www.max-rc.net under "bildegalleri medlemmer - Audun Thinn - Fagernes 2003".
        Da kan du "stjele" så mange ideer du vil
        Audun Thinn
        Anonyme Dobbeltdekkeroholikere

        Comment

        Working...
        X