Announcement

Collapse
No announcement yet.

jomfrutur med zoombi

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • jomfrutur med zoombi

    da var jomfruturen unnagjort med min zoombi. dette var noe annet en wingoen min ja! turen gikk helt uproblematisk og det var bare noen få knepp på trimmen så fly det rett og fint. flyet fløy så sakte at man har god tid til å reagere. zommbien var ca. like vanskelig å fly som wingoen. med andre ord lett og fly!
    fikk prøvd med på hovring. greide å hovre i 3 sek før den datt til siden grunnet overkorigering. knife edge var lettere en jeg hadde trodd. loops og rolls var kjappe. det eneste jeg merket var at det var lite motorkraft. fløy på 10x4,7 og 11x4,7. motoren er en axi 2212/34.

    noen som har ideer om hvilke propeller som passer får å få mere futt? tenkte selv på 12x6 SF
    William Jul Ringkjøb
    Bodø MFK

    If it doesn't work, it doesn't matter what it costs...

  • #2
    gratulerer høres ut som ett morsomt fly. er det depron det er laget av eller er det EPP
    Tom Nohr
    Tennisveien 9
    2450 Rena

    Frsky taranis 9+
    Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
    Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
    + diverse små ting

    Comment


    • #3
      du kom meg i forkjøpet william, absolutt et fly å anbefale! fikk ikke fløyet mere enn 3-4 minutter før motorfestet røk motoren hang utenfor flyet, men helt uproblematisk. flyet er laget av EPP, og høyderor og stab er av depron Tyor
      Jørgen Wake Stensen
      Bodø MFK
      Man blir aldri bedre uten utfordringer og trening!

      Comment


      • #4
        Du har nok prøvd de propellerne som gir mest thrust william123. 12x6SF vil gi mer fart men skummelt høyt strømtrekk.
        Har du (3S) batterier som klarer å levere 10Amp kontinuerlig?

        Enig, 3D-modeller er egentlig lette å fly, med små utslag er dem kurante trainere, bortsett fra at piloten lærer seg "unoter" som går på at man flyr for sakte når man skal fly raskere "ordentlige" fly.
        Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

        Comment


        • #5
          ja, har et 3S e-tec 1000.
          finns det større SF propeller en 11"
          det er plass til 13" propell, med 2 cm klaring
          William Jul Ringkjøb
          Bodø MFK

          If it doesn't work, it doesn't matter what it costs...

          Comment


          • #6
            mft.nu har testet den motoren med 11x4,7APC SF til 10,7A på 11,7V og 7,8A på 9,4V.
            jeg målet med mitt multimeter 5,94A på ca. 10V. med en E-Flite 11x4,7 (statisk). multimeter av den billige typen btw. burrde jeg skaffe meg en annet multimter, eller?
            12x3,8 GWS SF blir for dårlig, tror jeg.
            Jørgen Wake Stensen
            Bodø MFK
            Man blir aldri bedre uten utfordringer og trening!

            Comment


            • #7
              så på siden til mft at de hadde APC propeller i 13" og 14" x4,7 størrelse. knaskje det kan være noe...?
              William Jul Ringkjøb
              Bodø MFK

              If it doesn't work, it doesn't matter what it costs...

              Comment


              • #8
                jørgen123: er ikke nødvendigvis selve multimeteret som er problemer men sannsynligvis kablene du bruker. Kjører du strømmen gjennom de originale (og tynne) kablene må du regne med et stort spenningsdropp ved så store strømmer.

                william123: du trenger sannsynligvis større motor siden du allerede belaster den maksimalt som det er...
                Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

                Comment


                • #9
                  beløaster den maksimalt. jørgen har akkurat samme oppsett som meg, og der trakk motoren 6A. motoren tåler jo mere enn det.
                  William Jul Ringkjøb
                  Bodø MFK

                  If it doesn't work, it doesn't matter what it costs...

                  Comment


                  • #10
                    se på det joo sa om tap i målekabler osv. ser jo at jørgen har målt mye mindre strøm en det som folkene på mft har gjordt husk den er oppgitt til effektivt 4-8A og maks 10A i 60sek.
                    Tom Nohr
                    Tennisveien 9
                    2450 Rena

                    Frsky taranis 9+
                    Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
                    Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
                    + diverse små ting

                    Comment


                    • #11
                      har nå vært å flydd to ganger i dag. det var litt varmere i lufta, så det var litt mere trøkk i flyet. nå hovrer jeg fint i ca. 5 sek før den detter ut. hadde en liten ulykke i dag. prøvde meg på en litt for lav hover, så kom litt vind, modell oppned, jeg trekker i stikka, og flyet går i bakken(vet jo at jeg skal gi nedror når flyet er inverted) men slik gikk det. nesen på flyet ble litt skeiv, og motoren løsnet.
                      håper det blir flyvær i morgen også
                      William Jul Ringkjøb
                      Bodø MFK

                      If it doesn't work, it doesn't matter what it costs...

                      Comment


                      • #12
                        neida, ikke flyvær idag. regn så det holder, og vind i massevis
                        Jørgen Wake Stensen
                        Bodø MFK
                        Man blir aldri bedre uten utfordringer og trening!

                        Comment


                        • #13
                          jeg og jørgen har flydd masse i dag! skjit artig!
                          det var litt varmere i luften i dag så da var det mere, mye mere kraft i flyet.
                          skal kjøpe FP evo 20 800 3S. tenker å få bra ytelse da. går ned 10 gram i vekt og opp i volt. gleder meg...
                          William Jul Ringkjøb
                          Bodø MFK

                          If it doesn't work, it doesn't matter what it costs...

                          Comment


                          • #14
                            jeg og jørgen var å prøvde med de nye batteriene i dag. skal si det ble mere futt i sakene da! mye bedre ytelse med FP Evo 20 3S 800. en god investering.
                            William Jul Ringkjøb
                            Bodø MFK

                            If it doesn't work, it doesn't matter what it costs...

                            Comment


                            • #15
                              ja... var på stripa idag, og fløy zoombi`en med evo 20 800 og 12x6 GWS SF. det var lange vertikaler nesten hele tiden. jeg merket at batteriet holdt oppe spenningen mye lengre enn med E-Tec 1000 3S
                              Jørgen Wake Stensen
                              Bodø MFK
                              Man blir aldri bedre uten utfordringer og trening!

                              Comment

                              Working...
                              X