Announcement

Collapse
No announcement yet.

3d flyging

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • 3d flyging

    jeg bare lurer på om det å flytte cg kan hjelpe på 3d øvelser.
    lurer på om noen har erfaring og eller forslag om hvor mye man skal flytte det!
    Mvh Geir Mogstad
    ---------------------------------------
    slapp av det kommer helt sikkert ned!

  • #2
    Hei.

    Ved å flytte C.G bakover vil du få en mer manøvrerbar modell. Den vil utføre noen øvelser lettere og raskere. Du vil også vil bitte litt lavere stall speed. Men alt sammen avhenger også mye av hvordan vinge profil du har på modellen din. Men pass på hvor langt du flytter C.G av gangen. Prøv deg frem litt og litt av gangen. F.eks 0,5 cm av gangen.

    Mvh OJ
    Last edited by Olavjoergensen; 26-04-06, 19:08.
    Olav Jørgensen
    Low & fast

    Comment


    • #3
      Det er riktig at forandring av cg kan hjelpe med 3D manøvre, men som Olavjoergensen skriver er det individuelt.
      Min Harrier 46 er faktisk litt fremtung, men jeg hovrer den med halen i snøen uten problemer. Den er også fin til Harriermanøvre og flatspinner med dette tyngdepunktet.
      Jeg puttet også en GPS i flyet litt forran tungdepunktet en gang, og den var fortsatt fin til 3D.
      Jeg bruker ofte relativt lang tid på å finne riktig tyngdepunkt på mine fly.

      Til opplysning så nullet vi ut GPSen på bakken, og vi målte da en maks høyde på 2499ft og toppfart på 68km/t (Ikke noe pylonmodell med 3D propell )
      Maks climbe rate var på 2200ft/min.
      Try to keep the number of your landings equal to the number of your takeoffs.
      http://www.hadelandmodellflyklubb.net/

      Comment

      Working...
      X