Announcement

Collapse
No announcement yet.

kyosho flip40 3d

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • kyosho flip40 3d

    Hei. Er det noen som har erfaring med denne modellen.
    Prøvde først med en os 40la motor,men da jeg starta den opp i garden her synest jeg den ikke drog noe særlig.
    Så jeg skiftet til en 61 super tiger motor med 13*4 propell,noe som gjorde at den drog noe så fryktelig.
    Litt gass på stikka så tok den åt fort altså.
    Noen som har prøvd denne modellen, og hvor stor motor brukte dere?
    Har ikke sett på maken jeg. Jeg klarer faktisk å fly

  • #2
    Hei moser´n!

    Jeg har hatt Flip 3D med en Irvine 53 motor. Det var en fin kombinasjon. Flyet er fint til sitt bruk og har gode egenskaper over det meste untatt i knife edge. Der må du mikse en del for å få den til å gå rett. Ikke ver redd for å bruke ST 61 motoren - den drar som du sier godt på bakken med 13x4, i lufta vil den ikke fly så veldig fort med så lav pitch.
    Mitt fly endte med en knekt kropp like bak vingen - tålte ikke flere harrierlandinger............
    Lars Petter Eriksen

    "the essensials are invicible to the eyes"
    Saint-Exupéry

    Comment


    • #3
      Hehe. Ja til helga er det spådd kjempevær her å da skal den testes om den vil eller ikke. Det er sant som du sier at den oppfører seg annerledes i lufta enn på bakken. Det er vel ganske "skjørt" fly, så en får prøve å ta fine landinger med den. Hvordan er den å fly ellers da?
      Har ikke sett på maken jeg. Jeg klarer faktisk å fly

      Comment


      • #4
        Hei..

        Har en kompis som flyr den med os 50, og det holder med kraft til de grader.
        Hovrer uten store problemmer..
        M.V.H
        Kim-Andrè
        Kimvag@hotmail.com

        Alt Flyr.....Det trenger bare stor nok motor

        Comment


        • #5
          hei

          Originally posted by kim_andre
          Hei..

          Har en kompis som flyr den med os 50, og det holder med kraft til de grader.
          Hovrer uten store problemmer..
          Ja jeg tror nok den har mere enn nok krefter. Men jeg såg på noe amerikansk modellflynytt og der brukte dem os91 motor. Det er litt tullete da
          Har ikke sett på maken jeg. Jeg klarer faktisk å fly

          Comment


          • #6
            Hei igjen..........

            Husk å ha litt oppovertrekk på motoren - den trenger det for å bli rolig i hover.
            I hover og andre manøvre er det lurt å ha tyngdepunktet langt bak - i harrier er den best med TP en del fram ellers rocker vingene...........lykke til da og husk å bruke throttle
            Lars Petter Eriksen

            "the essensials are invicible to the eyes"
            Saint-Exupéry

            Comment


            • #7
              hei igjenn

              Originally posted by Laserboy
              Hei igjen..........

              Husk å ha litt oppovertrekk på motoren - den trenger det for å bli rolig i hover.
              I hover og andre manøvre er det lurt å ha tyngdepunktet langt bak - i harrier er den best med TP en del fram ellers rocker vingene...........lykke til da og husk å bruke throttle
              Ja motoren er litt oppåvermontert og tyngdepunktet må jeg nok ha litt lengere bak enn vanlig ja. Takker for tips til jeg får prøvd den


              Mvh Pål Jonny
              Har ikke sett på maken jeg. Jeg klarer faktisk å fly

              Comment

              Working...
              X