Announcement

Collapse
No announcement yet.

katana 3D

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • katana 3D

    satt og så på noe fly hos elefun, og kom plutselig over en katana 3D.
    Siden finnes ikke
    flyet var jo svinbillig
    noen som har prøvd dette?
    hvis jeg kjøper det har jeg planer om å sette børsteløst i flyet. tenker på en hyperion 3025-10 eller axi 2826/10 og 4S FP evo 20 3700 og 13x4 prop. dette burde gi i overkant av 550W og holde til 3D.
    hva tror dere?
    William Jul Ringkjøb
    Bodø MFK

    If it doesn't work, it doesn't matter what it costs...

  • #2
    Jeg har fløyet dette flyet i et par år og er godt fornøyd med det. Bruker nå en 60 firetakter og dette er en passe størelse. Denne type funfly trenger å være over motorisert for å hvere artige å fly, min motor er på ca 800 watt. Den veier ikke mer enn 445 gram med potte. Derfor tror jeg nok at du bør ha en kraftigere motor, for å kunne utnytte flyets muligheter.

    Comment


    • #3
      jeg tror du skal ha dette som første Glow fly, jeg! det trenger jo ikke så alt for stor og tung motor, og er ikke så veldig mye dyrere. ja, firtakterne er dyrere, men en god del power i også.
      hvilken propell bruker du? 61 ASP 4 takter koster 1250kr hos Elefun med potte, og veier 445g
      Last edited by jørgen123; 13-06-06, 10:51.
      Jørgen Wake Stensen
      Bodø MFK
      Man blir aldri bedre uten utfordringer og trening!

      Comment


      • #4
        glow, nei huff. blir det innkjøpt blir det elektro
        de oppgir vekten til 1850 gram, da burde det holde med 550-600W.
        hvor stor propel er det klaring til på flyet romino? 14-15"?
        William Jul Ringkjøb
        Bodø MFK

        If it doesn't work, it doesn't matter what it costs...

        Comment


        • #5
          Jeg har sett dette flyet i aksjon med ASP .61 4t, demonstrert av elefun-gutta sjøl. Selv om jeg synes elektro er stilig selv, så ville jeg gått for glow på denne

          Med 4t, så er ikke støyen prangende, og den hovrer på relativt uanstrengte turtall. Dessuten er 1250,- Sjitbillig for en .61 4t I hvertfall sammenlignet med hva du må ut med for elektro oppsett....

          Comment


          • #6
            prisforskjell har jo noe å si, men siden jeg har batteri, regulator blir det ikke så dyrt. det blir faktisk billigere å sette lektro i det for min del. mangler bare motor og servoer. har aldri hatt et eneste glow fly, så da må jeg begynne å kjøpe fuel, starter, pumpe og alt det man trenger til en glowmotor.
            jeg regnet litt på vekten, og det vil faktisk bli noen få gram lettere med elektro, siden motoren bare veier 180 gram mot 445 gram som en fuelmotor veier.
            ingen som vet hor stor propell man kan ha på flyet?
            William Jul Ringkjøb
            Bodø MFK

            If it doesn't work, it doesn't matter what it costs...

            Comment


            • #7
              Hei william123 !

              Jeg har sett samme flyet som pleym og jeg vet at det har vært brukt 15x4W og 14x4W på ASP61 motoren, uten problemer med bakkeklaring - prøv med elektro du, det kommer til å gå fint!
              Lars Petter Eriksen

              "the essensials are invicible to the eyes"
              Saint-Exupéry

              Comment


              • #8
                endelig et positivt svar
                så det er plass til 15" propell, da er det ikke noe problem og sette inn elektro.
                noen som har erfaringer med å sette fuelpropeller på elektromotor? finnes jo ikke 14x4 og 15x4 til elektro
                valget står mellom tre motorer:
                apache 30-14
                hyperion 3025-12 eller 10.
                axi 2826-12 eller 10
                alle sammen med 14 eller 15x4

                hvis jeg velger 10 turnene på axi og hyperion vil jeg kunne bruke 13x4 E og ligge på 600 W.
                tror dette er den beste kombinasjonen, eller hva?

                axien er jo en god del dyrere. men det er jo også den som yter mest da
                forslag?
                Last edited by william123; 13-06-06, 13:33.
                William Jul Ringkjøb
                Bodø MFK

                If it doesn't work, it doesn't matter what it costs...

                Comment


                • #9
                  i hvertfall ikke sats på å bruke fuelpropell den er utrolig mye mindre effektiv en en elektropropell. har selv prøvd det litt frem og tilbake. Hvor mange cellers batteri hadde du tenkt å bruke da?
                  Tom Nohr
                  Tennisveien 9
                  2450 Rena

                  Frsky taranis 9+
                  Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
                  Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
                  + diverse små ting

                  Comment


                  • #10
                    har et FP EVO 20 4S 3700 som jeg hadde tenkt å bruke.
                    det var det jeg fryktet med fuelpropeller. derfor blir det sikkert en 10 turn av et slag, for da kan jeg holde meg til 13x4E. den koster jo også nesten bare 1/3

                    hvordan servoer tror dere vil fungere? tenkte litt på Waypoint 150MG på alt for å spare vekt i forhold til standard servoer...

                    mottaker, hmm. burde he en nye en. ser at hitec har kommet med en ny 5 kanals mottaker. kanskje den skal prøves...
                    Last edited by william123; 13-06-06, 16:32.
                    William Jul Ringkjøb
                    Bodø MFK

                    If it doesn't work, it doesn't matter what it costs...

                    Comment


                    • #11
                      ingen som har meninger om waypoint servoene vil fungere?
                      William Jul Ringkjøb
                      Bodø MFK

                      If it doesn't work, it doesn't matter what it costs...

                      Comment

                      Working...
                      X