Unconfigured Ad

Collapse

Big Hots

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • G-Force
    • Jun 2006
    • 328

Big Hots

For mange år siden hadde jeg store planer, og ikke minst vidstrakte drømmer, så jeg bestilte et tegnigssett fra USA av flyet Big Hots, en midtvinget skjønnhet i akroklassen, symmetrisk vingeprofil. Har selvfølgelig aldri kommet i gang med dette prosjektet. Noen her som har bygget et av flyene i denne serien og som eventuelt kan si noe om hvordan de oppfører seg i lufta? På forhånd, takk =)

Mvh A.K
    Med vennlig hilsen
    Asbjørn Kristiansen, Ski
    -------------------
    Teori er når man skjønner alt,
    men ingenting fungerer som det skal..

Praksis er når alt fungerer som det skal,
    men ingen skjønner hvorfor..

Her hos oss kombinerer vi teori og praksis,
    ingenting fungerer som det skal,
    og ingen skjønner hvorfor..
    ------------------------------
    http://www.f-16.net/

http://i62.photobucket.com/albums/h1...aximus/wtc.gif
  • highspeed
    • Nov 2005
    • 227

En klassiker!

For 14 år siden var Hots mitt drømmefly! Fikk aldri gjort noe med det da, så da jeg fikk kjøpt et brukt eksemplar av en super Hots for 3 år siden var lykken gjort.

Super Hots er en utgave i .60 size og den flyr intet mindre enn fantastisk.
    Kort fortalt så gjør det eksakt det du gjør med stikkene. og best av alt den er totalt fri for noen stygge tendenser av noen art. Denne maskinen kan ikke flikke, jeg flyr pene svinger på tomgang med fullt høyderor uten å bruke sideror. faktisk er maskinen så stabil et det å legge inn en spinn er veldig vanskelig. faktisk er maskinen så snill at med reduserte ror utslag kan den fint brukes som trainer (dette er ikke tull).
    Ellers gjør den alle de tradisjonelle acro manøverne med glans, kun i knifeedge lopp krever den en del korreksjon på toppen, ellers er det bare konsentrert moro.

Det er dog en ting den ikke gjør, og det er og hovre! Halen er for kort og rorene for små. Nei Hotsen trives best i hastigheter litt over dagens 3D maskiner selvom den ikke er noen rask maskin.

Se å få bygget den fort som bare....
    Dette er uten tvil det morsomste flyet jeg har fløyet
    Niels Jensen
    Phoenix rc club

Små gutter ser på opp på himmelen når de hører et fly, noen av oss slutter aldri med det.

Modellflyving er mental hygiene.

Comment

• Sam
      • Jan 2004
      • 165

Jeg husker en på Eggemoen, midten av nittitallet,
      med OS FF240, den var så hot, vi svermet rundt den som fluer rundt en varmelampe

Jomfrutur, Pegasusen knatrer igang som om den aldri har gjort annet, nydelig takeoff, de færreste har hørt lyden fra en 4-syl før, ei heller sett et så stort fly, og det var bare vanvittig svært det hele.

I kanskje 50m høyde, før første sving, vingene bretter seg opp og flyet går i skogen som en torpedo, det smeller i furuleggene.

Ikke engang motoren var hel såvidt jeg husker.

Men det gjorde inntrykk, for jeg husker det enda.
      Sam Houlder

Comment

• G-Force
        • Jun 2006
        • 328

Highspeed:

Hjertelig takk for svar =) Høres slett ikke verst ut den beskrivelsen der. Bare noen uker etter jeg mottok tegningene på 2meterutgaven, var jeg en tur på den lokale stripa, og der var det jaggu en kar som hadde samme flyet. Han hadde en Super Tigre 30ccm i den, og det gikk greit, men ønska seg litt mer power, så jeg tenkte: "Da skal jeg plugge en O.S BGX-1 i den, da blir det ball!" =) Han også sa at det var utrolig sivilisert og nykkeløst å fly, så jeg tror nok jeg MÅ bygge dette flyet =) Men, ikke for å være eplekjekk, jeg må få korrigere deg bittelitt; den KAN faktisk hovre, eller, jeg vil tro den kan det med BGX-1 i hvertfall. Nevnte kar klarte det nesten med ST 3000, den sank litt på full throttle, men du har helt sikkert rett i forhold til Super Hots, siden du har hatt det =) Hvorfor flyr du ikke det lengre, siden det var så bra? =) Jeg bør vel helst bygge det med materialer ifølge tegningene, noen som har en god nettside fra statene som selger balsaflak og div på tommemål?
        Last edited by G-Force; 01-07-06, 00:11.
        Med vennlig hilsen
        Asbjørn Kristiansen, Ski
        -------------------
        Teori er når man skjønner alt,
        men ingenting fungerer som det skal..

Praksis er når alt fungerer som det skal,
        men ingen skjønner hvorfor..

Her hos oss kombinerer vi teori og praksis,
        ingenting fungerer som det skal,
        og ingen skjønner hvorfor..
        ------------------------------
        http://www.f-16.net/