Announcement

Collapse
No announcement yet.

Limbo Dancer oppsett

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Originally posted by Psyko-lefse
    Eneste jeg garanterer for i R/C-verden er Futaba GY401

    Sparer du inn ett par hundre gram får du ett fly som flyr mye bedre, og som gir mindre belastning på servoene. Er rimelig sikker på at HS-81MG holder ihvertfall for balanserorene på en limbodancer, kanskje gå opp til 85 på høyde/sideror. Vet ikke hva som gjorde at servoen din røk, brukte du de svarte putene for vibrasjonsdemping?

    Så to identiske Flip3d'er på Stend for noen dager siden, den ene var "tungt" utstyrt med standardservoer og OS46LA, den andre var lett utstyrt med HS-81 og en 36-motor. Liten tvil om hvilken av de som fløy best, og begge kom seg hjem utenfor bæreposen, og ikke inni
    Bruker gummi-dempere ja.... og det har jeg gjort i snart 25 år. Det var potmeteret som brant i den servoen.
    Du prater om andres fly ikke sant....? Jeg kan garantere det jeg mener og da gir jeg råd til andre. Jeg virker sikkert sur, grinete, oppblåst og alt det der men jeg reagerer når ting går utover sikkerhet og at folk mister fly for bagatellmessige feil.

    Comment


    • #17
      Var ikke klar over at HS-81 sliter med potmetrene, ser kun på specs jeg. Klart det, hvis den har ett crappy potmeter som egner seg dårlig i bensinfly holder man seg unna. Men det betyr ikke at man skal avskrive micro-servoer helt!
      Du har framdeles GWS og Waypoint av de rimelige merkene, og JR/Futaba av de dyrere. Når det er så stor forskjell i flyglede mellom ett lett og ett tungt fly ville jeg droppet standard-servoer, og det kan jeg garantere for
      Morten Smøraas

      Comment


      • #18
        ok...då ser det ut som eg dropper HS 81 men holder meg til HS 55 på gassen, er ikke krise om den ryker.
        Det ser også ut til at det blir en OS LA 46 som motor

        då va det bare de andre servoene...waypoing har bedre potmetere mener dere?
        vil det virke med vanlige gear eller må jeg opp i MG? Er det store forskjeller mellom rorene? det ble vel nevnt at det var mindre belastning på balanseroret?

        Det er jo endel prisforskjell mellom W 150 og W 150 power...Er det verdt det?

        Er det foresten noen som vet om potten til min gamle SC 46 vil passe på OS 46?
        Sigve Haugsnes

        Alt flyr.....det trenger bare stor nok motor


        sigve.haugsnes.net
        www.youtube.com/bergenflyer

        Comment


        • #19
          Med fare for å gjenta meg selv..

          GWS PARK HPX... Koster ca. 100,- fra AirCraft og veier 19 gram. Jeg har selv hatt slike hele veien rundt på min Limbodancer og den fløy som en kule med OS 46 LA!

          Og så anbefaler jeg selvsagt at du kjøper Limbodancer kit'et jeg har liggende...
          Anders Hauge

          www.hang.no - Norges nye HANG-side!

          www.JetsOfBergen.no
          rc.andersh.com

          Byggeblog 3,6m SkyLink 100ccm (Cessna)
          Byggeblog FPV SailCam Easyglider
          Byggeblog for Eurosporten
          Byggeblog for H9 Cessna med selvstarter og lys

          There is nothing left in my right brain, and there is noting right in my left brain....

          Comment


          • #20
            Genialt anders

            Då va servoer å fly bestlit, 300 kroner for 4 servoer
            Så får vi håpe på litt bedre vær enn det har vært idag....

            takker for alle de gode tipsene
            Sigve Haugsnes

            Alt flyr.....det trenger bare stor nok motor


            sigve.haugsnes.net
            www.youtube.com/bergenflyer

            Comment

            Working...
            X